E pa baš me zanima....

S obzirom da je reakcija tako burna, vidim da imam posla sve redom s ljudima koji svakodnevno imaju prilike suočit se sa odabirom jednog kandidata između njih 200-tinjak. Pa pošto ste, uglavnom, svi tako moralni, bez predrasuda postavila bih pred vas pitanje. Neću od vas tražiti da pročitate 200 životopisa, gotovo jednakih, pa da morate odabrati 10, jer toliko ih diša želi na razgovoru. Nego ću odabrati za vas tih 10 i pozvati ih na razgovor. One će doći, pokazati svoje znanje i ostale su dvije. Obje zadovoljavaju sve uvjete, pokazale su da su sposobne raditi taj posao, efikasnost im je podjednaka. Koju zaposliti?
Dat ću vam tri slučaja:

1. jedna je majka troje djece, a druga ne želi djecu
2. jedna je ružna, a druga je lijepa
3. jedna je pušač, druga nije

Da vas sad čujem, koju ćete zaposliti? U bilo koja od ta tri slučaja….
Odat ću vam tajnu, bit ćete pristrani i diskriminirat ćete, zato jer morate. Svaki odabir je subjektivan. Da, mučilo me je to što nisam pročitala njen životopis do kraja i danas sam to napravila. Nakon toga sam to usporedila sa onih 30-tak koje su mi se činile jučer prihvatljive. Pa me onda mučilo i opet sam otišla čitat one koje sam odbacila. Nakon svih tih čitanja, odbacila sam njih 18 jer su nekompetentne za taj posao i znate kaj sam onda napravila? Jednostavno sam sve ostale stavila u vreću i izvukla njih 10. Jesam li time poštena? Ne. Ali dal je moj diša pošten kad mi je to stavio na teret? Ne. Ja sam odlučila da sreća odabere njih 10, a one nek pokažu svoje znanje. I sad me opet grize savjest, jer možda je tamo bila neka sposobnija….
Želim vam reći da je to odvratan posao i tko to nije probao, ne zna. Ma koliko se trudila, uvijek ostaje činjenica da je 190 i nekoliko žena odbačeno i da je barem 100 njih podjednako sposobno ko i ovih 10 odabranih.
Što se tiče mojih uvjerenja, ona su takva kakva jesu. Osjetljiva sam na djecu i šokira me činjenica da netko ne želi djecu, šokira me činjenica da ih netko rodi 15, a da ih nema s čime hranit, šokira me činjenica da ih netko baci u kontejner za smeće. Sve vezano za djecu, meni je svetinja. Netko je rekao da ja osuđujem, ne. To nije točno. Mene samo te činjenice neugodno iznenade i šokiraju, ali dozvoljavam da je to izbor svakog od nas i nikad se ne bih miješala u tuđe odluke koje nisu vezane za mene osobno. Igrom slučaja ovo je bilo vezano za mene i ja sam uvjerenja da svaka žena može imati i karijeru i obitelj.
No ipak bih voljela čuti kako vi birate i razloge zašto ste nekog odabrali, a drugog odbacili? Baš me zanima….

08.01.2004. u 13:10   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

moć da odlučuješ o nečijoj sudbini najjača je droga ali i najveća odgovornost...

Autor: all_or_nothing   |   08.01.2004. u 13:16   |   opcije


zaposli mijaolicu onda i rijesen problem ;o)

Autor: tmol   |   08.01.2004. u 13:16   |   opcije


mislim da izgled i to sto netko je majka, a netko ne zeli biti majka nisu presudni za dobro obavljanje posla...

Autor: la-la   |   08.01.2004. u 13:17   |   opcije


zubi, ma koji se k tu imaš šta kome opravdavat??? ja znam da si ti pametna žena i da ćeš donit najbolju odluku!

Autor: lunasole   |   08.01.2004. u 13:18   |   opcije


ja bih izabrala muškog kolegu:-)

Autor: Yoni   |   08.01.2004. u 13:19   |   opcije


la-la podjednako su efikasne, znači mogu obavljat posao ok, ali imaš samo jedno radno mjesto. koga ćeš odabrat? ni ne znate kako je to strašno.

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 13:21   |   opcije


zubici se ne sviđa teret koji je morala preuzeti...ja rijetko odlučujem o sudbinama ali nekad jesam...slušao sam instinkte.dok sam njih slušao bilo je ok...

Autor: all_or_nothing   |   08.01.2004. u 13:24   |   opcije


slazem se s mijaulicinim misljenjem o nezgodnosti pitanja o djeci kada trazis posao...:-)

Autor: la-la   |   08.01.2004. u 13:24   |   opcije


naravno da treba, svih 200 treba, ali ja nisam Isus Krist i ne mogu jedno radno mjesto dati svima njima.

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 13:24   |   opcije


zubice...mozda bi trebala pokuzsati prosuditi karakter kandidatkinja i vidjeti koja ce se bolje moci uklopiti u radnu sredinu...

Autor: la-la   |   08.01.2004. u 13:26   |   opcije


ali na razgovor trebam pozvati njih 10, kako da to ocijenim s papira?

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 13:27   |   opcije


zanimljivo je... kako si iskrena sama prema sebi...
ja bih izabrala osobu koja bi se po mojo procjeni najbolje slagala s ostalim ljudima s kojima će raditi... i to je dobar kriterij
nisi ti kriva za njihove situacije ...
niti meni se ne sviđa pušačica b ez djece... ona će lakše naći posao... i lakše će i otići na drugi posao... i to je neki kriterij...

Autor: Alteanka   |   08.01.2004. u 13:28   |   opcije


hehe...a da zaposliš nekog od rodbine?

Autor: all_or_nothing   |   08.01.2004. u 13:28   |   opcije


pa od tih 200 sigurno ima 10 strucnijih od drugih...

Autor: la-la   |   08.01.2004. u 13:28   |   opcije


ponekad pomaže intuicija..

Autor: evomene   |   08.01.2004. u 13:29   |   opcije


shvatite, osjećam se krivom i teško mi je, pročitala sam te životopise 20 puta, opet ih gledam a u tri moram staviti 10 imena diši na stol. osjećam se kao da me gazi vlak.

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 13:32   |   opcije


nemas se sto osjecati krivom zato sto pokusavas procijeniti realno...:-)

Autor: la-la   |   08.01.2004. u 13:34   |   opcije


Ja sam jednom bila "zlocesta" i imala sam neki deal sa sefom da mu dam mig o tome kak' mi se svidja ili ne svidja doticni kandidat i zaposlil je jednog dececa za kojeg sam pozitivno mignula i sad uzivam u pogledu ispred sebe :o))
A za ozbach... ja bih sastavila par pitanja bitnih za ono kaj bi te zene trebale raditi i na temelju njihovih odgovora odabrala bolju. Al' meni u cijeloj toj prici vaznu ulogu ima i onaj faktor ljudskosti, jednostavnosti, komunikativnosti...

Autor: tmol   |   08.01.2004. u 13:42   |   opcije


slušaj instinkte,zubica...ako ti instinkti kažu ova može-ova ne može tako i postupi...poslije si nećeš zamjerati ako i pogriješiš...zamisli da poslušaš nas,koji bi moralizirali o tome može li dobiti posao cura koja ne želi djecu ili neka druga,i mi,naravno,pogriješimo...bi li ti bilo lakše ako odgovornost prebaciš na nas jer mi smo utjecali na tvoju odluku?mislim da ne bi.poslušaj sebe.učini kako misliš da je najbolje.ako pogriješiš,a mislim da nećeš,uvijek si možeš pogledati u oči(u ogledalu)i drugima te reći-tako sam mislila da je najbolje....uostalom,konačna odluka i nije na tebi,pa,ako se želiš riješiti odgovornosti,pošalji i komada koji ne želi djecu i onu koja ima troje djece na razgovor kod diše i neka on odluči koja mu bolje odgovara...

Autor: all_or_nothing   |   08.01.2004. u 13:44   |   opcije


all tak ću nekak i napravit, hvala. i nisam ni mislila prebacit odgovornost na vas, nego sam vam htjela predočiti kako je to teško. lako je sudit drugome, kad nisi u takvoj situaciji. jer vaši odgovori pokazuju da nitko ne voli odlučivat.

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 13:53   |   opcije


ja baš volim igrat se igre odlučivanja :-))..sorry, neozbiljna sam..takav mi je dan:P

Autor: Yoni   |   08.01.2004. u 14:19   |   opcije


Joj, dosta više ovog cviljenja! Koje su to fore? Jednu otkantaš jer nije majka i to ne želi biti što je njeno apsolutno pravo. To što ti imaš sindrom Bogorodice i njena ti se odluka ne sviđa, ne daje ti pravo da ju zbog toga diskriminiraš. Drugu uzmeš u obzir jer je majka troje djece. Pa kaj je vaša firma neki hram plodnosti? Moj ti je savjet da odeš šefu i pohvališ mu se svojim mudrim kriterijima odabira kandidata. Pa ćeš vidjeti što će ti on reći. A zbog ovakvog malograđanskog razmišljanja, jedna će žena ostati bez posla koji bi možda obavljala odlično.

Autor: shree_kali_mata   |   08.01.2004. u 14:19   |   opcije


imao sam priliku biti u tvojoj situaciji,od 200 molbi,tražilo se njih 6,ja sam ih morao odabrati 20..od njih koje sam ja odabrao prošao je jedan,ostali upali preko veze..zato se ne muči previše..ili pomisli kako ćeš bar jednoj od svih njih pomoći,a pošto si u situaciji da ti postavljaš uvjete nema potrebe da se bilo kome opravdavaš..jel jasno..

Autor: lonely35   |   08.01.2004. u 14:34   |   opcije


instikt,intuicija,osjecaj,i naravno ono sto si procitala u zivotopisima..pa odaberes jednu i sve to zaboravis...

Autor: mihovil   |   08.01.2004. u 14:43   |   opcije


ne zelim biti u tvojoj kozi...

Autor: crokoka   |   08.01.2004. u 15:41   |   opcije


znaju li kavu kuhat?

Autor: gazda777   |   08.01.2004. u 16:06   |   opcije


Ma ja ti to sve po boji ociju a ostalo je kako rece barba Albert, relativno!

Autor: Frnaza   |   08.01.2004. u 16:24   |   opcije


A joj pa kaje tu strasno.Najobicniji psiholoski posao selekcije kandidata.Nema tu nikakvih problema.Uzeo bi onu bez djece,lijepu i nepusacicu.Ako su kandidati izjednaceni ides i biras po sitnicama koje ih razlikuju - pa taman da je to i duzina trepavica :) Nema tu nekih moralnih dilema... A i ovo sa izborom po slucaju je skroz ok.

Autor: Never   |   08.01.2004. u 17:22   |   opcije


ne znam dal će se to više čitat, ali ću ipak odgovorit. odabrala sam ih i to 11. 11. je ta spomenuta, ne zbog vas, neg baš želim vidjeti tu ženu. prvo shree_kali_mata nisam otkantala jednu ženu neg njih 190 i nekoliko, a u ovom logu je spomenut primjer, koji za sad nije aktualan, pa nisam baš vidla da si odabrala. zapravo samo se sirky izjasnila, svi su ostali išli okolo, pa na ćoše, no ja sam morala odabrat, iako bi sve najradije poslala u mp3. a deena ja sam u jučerašnjem logu napisala da sam postupila nekorektno i to me mučilo, na žalost kad moraš nešto odabrat onda je samo tvoje/moje mišljenje bitno. a ovakva vaša današnja reakcija samo pokazuje, da bi svi filozofirali, ali malo tko bi baš odabrao, jer koga god odabereš odbaciš onog drugog i naći će se barem 25 % onih koji će ti pronaći grešku u odabiru. društvo drago, želim vam da nikad ne dođete u takvu situaciju, jer odlučivanje o nečijoj sudbini je sve samo ne zabavno.

Autor: zubica   |   08.01.2004. u 17:25   |   opcije


izabereš one koje su najkvalificiranije, najstručnije, i naravno nepušačice....ako su ostali u firmi nepušači i ne puši se u firmi (jer će puušačica non-stop ičći na puš pauze)...a ako su pušači i puši se...onda uzmi pušačicu jer će nepušačici biti neugodno i teško raditi u zadimljenom prostoru...eto:)))) majke i ne majke ostavi po strani jer svima treba posao...

Autor: Scarecrow   |   08.01.2004. u 18:25   |   opcije


ljepotu i ne ljepotu ostavljam tebi na izbor:) mada...nije ni to fer...zna se da ljepši ljudi lakše dobivaju posao...i da se manje lijepi moraju više truditi da uspiju:)) a vidjet će šef ko će mu se dopasti po načinu komunikacije i ostalome...morate zaposliti nekoga tko će se dobro u firmu uklopiti među ostale zaposlenike:)

Autor: Scarecrow   |   08.01.2004. u 18:31   |   opcije


...mišljenja sam da osnovno mjerilo trebaju biti nečije kvalifikacije i iskustvo u obavljanju posla, a kriteriji tipa ko puši ili ne, ko je ljepši ili ružniji i ko je ili nije majka su najgluplja moguća kategorija za odabir budućeg djelatnika određene firme...

...zube, mislim da reakcija ljudi na tvoj prethodni log, tj. moja reakcija jer u tuđe ime ne mogu govoriti, je bila neugodno iznenađenje da neko, u ovom slučaju ti, na osnovu toga da li neko želi ili ne želi djecu a bez uvida u stvarni karakter i sposobnosti te osobe za navedeno radno mjesto, može odlučiti da li će nekog pozvati na razgovor...
...koliko se ja razumijem u neke stvari stručnost, znanje i iskustvo, kao i želja za sticanjem novog znanja i iskustva treba biti presudna u odabiru kandidata za popunjavanje nekog radnog mjesta, a ne privatni životni detalji i tome slične stvari...

...zbilja jadno, po mom mišljenju, nažalost...

Autor: libra   |   09.01.2004. u 10:18   |   opcije


ja očekujem da mi se samo muški jave na natječaj, tako da ovakvih dilema neću imati.
a što bi bilo kad bi bilo.
Općenito, prošla bi ona koja ostavi bolji dojam u razgovoru.
A kad baš pitaš: ako ne bih mogao odlučiti nikako drugačije...
3. Ide ova što ne puši. Meni dim u zatvorenom prostoru izrazito smeta, oči mi pocrvene, počnem šmrcati. Možda je to diskriminacija, ali zašto bi mene netko trovao ili svakih pola sata odlazio na pet minuta van.
2. Pretpostavljam da nećete vjerovati, ali manje šanse ima ljepotica. Kad bih se ja zaposlio da se na izgled gledalo? Nju će zaposliti netko drugi kao što će joj uvijek netko stati kad stopira, a ja moram po sat vremena mahati i onda mi stane autobus i naplati vožnju. Cura puno toga dobije na račun svoga izgleda, neće umrijeti ako ponekad i izvisi. Dakle, ako se netko od čitatelja ipak javi kod mene na natječaj neka ne pretjeruje sa dotjerivanjem kad dolazi na razgovor.
1. Ovo će me sad pokopati, ali ja se ne bih ni sjetio pitati je da li ima djece ili ne. A kad bi se baš i došlo na tu temu i ne bih nikako drugačije mogao odlučiti vjerojatno bih dao prednost ovoj s djecom. Kad već ima troje djece valjda se neće odlučiti i na četvrto, peto, šesto... a ova bez djece se lako predomisli :-) Šalu na stranu, prije dvije godine kad je sestra iznajmljivala stan javila se i žena s dvoje male djece , pa sam ja sestru nagovarao da njoj da stan jer su ljudi neskoni primati takvu kombinaciju za podstanare. Kao djeca rade štetu. A zgrada 40 godina stara. I tako je stan otišao mladom paru studenata za kojima sam popravljao dva tjedna. Čovjek je diplomirao na FER-u, a žarulju nije znao promjeniti već je strga u lusteru. I takvi bi samostalno živjeli. Sad sam malo odlutao s teme.

Autor: 1_allien   |   09.01.2004. u 11:50   |   opcije


e, da - nikad kandidati nisu toliko jednaki po svim drugim stvarima da bi mi ovo odlučivalo na kraju. Možda malo ovo s pušenjem... A ti ovu nisi odbila nakon što si pregledala sve ostalo, već odmah na početku, pa ti usporedba i pitanje nisu baš na mjestu.

Autor: 1_allien   |   09.01.2004. u 11:53   |   opcije


Teško se naći u ulozi suca , odnosno osobe koja mora nekome promjeniti život,nekome dati nadu ,a nekome opet srušiti čitav svijet...
Zubi spada u generaciju žena koje su došle do određenih spoznaja, bez obzira na ishod ona razmišlja što i kako će biti dalje...u svakom slučaju najgore je kad se na natječaj javi puno osoba i kada bi u biti svi trebali imati jednake šanse,na žalost šanse su za veliku večinu nikakve,potreba je samo za jednom osobom...i stvarno je to odvratan posao kako i zubi kaže sama...klonim se takvih poslova...

Autor: Lorena38   |   09.01.2004. u 12:24   |   opcije


Dodaj komentar