Ex pulpitum

E, sad, mislim, kužim ja autoritete i ljude kojima su oni potrebni i neću o tome pisati. Dapače, drago mi je da toliki ljudi nalaze sreću, ushit i radost iz posjete vrhovnog popa. I to je super, neka žive u obiteljima i djecu odgajaju prema svojim uvjerenjima. I samo njima su trebale biti upućene nedavne govorancije.

Ali, u vrijeme kad se broj sklopljenih brakova iz godine u godinu smanjuje, a broj razvoda povećava, hoćemo li drugima izgovarati riječi koje je od svoje majke čula moja prijateljica koja se nakon dvije godine braka razvela od muža koji ju je mlatio: "Eeee, da si još malo pretrpila, sad bi bila udana žena."

I hoćemo li anatemizirati veze prije braka? Kao, glupo je isprobavati kako kome tko paše, najbolje odmah skočiti u duboku vodu i onda proplivati, makar i uz davljenje?

I hoćemo li ljudima koji ne vide smisao u brakovima i razvodima i papirima i potpisima govoriti da su u krivu ako su zajedno zato jer se vole, jer se podnose, jer se ne tuku, jer djecu odgajaju u ljubavi, ali bez blagoslova s kričavo pozlaćenih oltara?

I kamenjem se bacati na one koji smisao života vide u širim zajednicama od dvoje odraslih i par djece? Komune, da, to su komunisti, valjda.

I na lomačama paliti veze onih koji su rođeni s naklonosti prema istom spolu? Zamijeniti tu riječ s riječju pedofil, što se često događa, dok se Papa istovremeno ispričava po svijetu zbog svećenika koji napastvuju djecu?

Ma, koga briga što i kako tko bira živjeti?

Srećom, sve ovo su poslijednji trzaji jedne prastare ideje o nuklearnim jedinicama koja je zbog monetarno-genetsko-hereditarnih razloga proizašla iz nekih prvobitnih zajednica, klanova i porodica. Uskoro. Progledat će se. Uvidjeti da moderni život, a još više i budućnost, jednostavno ne podnosi stare obiteljske odnose. Kažem stare, premda su to ovi sadašnji.

I pritom nemam namjeru držati prodike onima koji će izabrati živjeti prema sad uvriježenim principima, onima koji će stvarati svoje manje ili veće obitelji i uživati u tome. Svakom svoje.

Ali, hajde, promislimo prije bilo kakve odluke. Upoznajmo prvo sebe, svoje mogućnosti i potrebe, prije nego prihvatimo što nam sugeriraju doma, na televiziji i s propovjedaonice.

Samo to. I onda imamo šanse.

06.06.2011. u 19:44   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Sva su tvoja pitanja bez veze i potpuno suvišna. Pusti druge neka žive svoj život, s popom ili bez njega! Kao da imaš dilema na koje bi netko trebao odgovoriti. Možda neki obični stručnjak koji nema veze s niči nebeskim! ( nema upitnika )

Autor: MedoDebeli   |   06.06.2011. u 19:53   |   opcije


Pa, medo, pitanja su toliko očito retorička, da ne znam o čemu ti sad pišeš. Blog je napisan da ne zaboravim što mislim i da čujem što imaju drugi za reć.
A što se tiče "live and let live", pa cijeli je tekst o tome, što ti je?

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 19:56   |   opcije


Medo, to bi sve bilo u redu kad ne bi bilo uplitanja "institucije" u život "nevjernika". A u svetoj knjizi ove države (ustavu, da ne bude zabune), lijepo piše kako je država odvojena od vjere i crkve.
A onda predsjednica vlade izjavi:
"Za nas je posebno važno što je Sveti Otac naglasio da će Hrvatska i Hrvati vjerni Crkvi biti iznimno važni u Europskoj uniji."
Sad me zanima šta je s nama, nevjernima crkvi? Mi smo nevažni? Za odstrijel? Za logor i prisilni rad?

Autor: maxim17   |   06.06.2011. u 20:04   |   opcije


e, maxime, to sam se i ja jučer pitala? važni smo EU? koja je katolička u kojem postotku točno s obzirom na, ajmo samo protestantizam spomenut

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:09   |   opcije


CC, daj pročitaj svoj post. Skoro svaka rečenica je upitna. A pitanja su, u najmanju ruku, uplitanje u privatnost. Tvoj zaključci su nedvomisleni. Postavit ću ti samo jedno pitanje. Je l' ti imaš problema s osnivanjem obitelji ? ( zar nije previše osobno! )

Autor: MedoDebeli   |   06.06.2011. u 20:09   |   opcije


aj, medo, guglaj "retoričko pitanje"
nemam problema, obitelj imam oduvijek i stalno se širi

a ovo tvoje pitanje jest upravo ono što meni predbacuješ, a to je zadiranje u privatnost

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:12   |   opcije


Medo, trabunjaš bez veze.
Skraćena verzija:
Autorica se pita kojim pravom se crkva petlja u život svih stanovnika. Nju boli briga hoće li se vjernici držati crkvenog nauka ili neće, ali onog trena kad se crkveni nauk pokuša ugurati u zakone ove države, crkva prelazi svoje granice i petlja se u život "nevjernika".

Jel sad jasnije?

Autor: maxim17   |   06.06.2011. u 20:15   |   opcije


Crystal, gost može reći što god ga volja. Ionako smo mi platili račun.
Tužno je da vrh izvršne vlasti u toj rečenici ne vidi problem. Vlada nas je podijelila na one hrvate koji će biti važni EU i "one druge".

Autor: maxim17   |   06.06.2011. u 20:20   |   opcije


nisi kriva što si slaba i nevidiš dobro.... jer ne misliš na budučnost i dozvoljavaš da " demokracija " upravlja tobom.....kako bi se jednog dana riješili viška ljudi...mislim sami ljudi će se sebe riješiti...... to je plan onih koji žele vladati svijetom....

Papa daje moralne vrijednosti i naravno one izumiru.....

da ljudi su zli jedno prema drugome to je i bio cilj nekih materijalista...učinili su nas takvima i teško se tko može oduprijeti...

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 20:21   |   opcije


pa da, da neki guru, scijentolog, hare krišna, sai baba, maharishi, maheshwarananda ili bilo tko drugi, dođe na hipodrom i popljuje sve koji ne žive kako oni misle da treba, čulo bi se urlanje protesta odavde do tasmanije

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:21   |   opcije


maxime, slažem se s tobom i mislim da treba o tome pričati što otvorenije

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:21   |   opcije


CC, mislim da si malko šutnula u maglu sa svojim postom jer ono sto u njemu pišeš, u komentarima poričeš...No, to je stvarno tvoj pogled, tvoje misljenje i cemu ga naturivaš nama..Živiš kako živiš, vjeruješ u što vjeruješ i imaš obitelj, kakvu imaš...dozvoli da i drugi, čak i oni koji očito smeta(mo)ju mnogima na Blogu imamo svoje pravo , da njegujemo vjeru naših djedova i pradjedova, ako ne zbog ičega drugog možda zbog poštovanja do onih, koji su nas odgojili, makar su me učili uvjek na način da čovjek treba imati vjeru ali da i uz nju treba i mjeru, pa se upravo zbog toga ne mislim dalje prepucavati, samo sam rekla, što sam imala reči.....

Autor: plavooka-mala   |   06.06.2011. u 20:23   |   opcije


bitijedna, ovaj tvoj komentar mene svrstava u nemoralne i na pakao osuđene
što nije bezveze ako se prihvaća da postoji pakao i da je moral samo ono što crkva kaže
ako se ne prihvaća, onda ništa, hvala na prilogu :)

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:24   |   opcije


ljudi moji, pa kome vi to pričate! ta na prošlom popisu birača (baš me zanima na ovom) 99,5 posto izjavilo da su vjernici? pa sam ja valjda luda jer sam u onih 0,5 posto...jer se pitam tko to onda krade, vara, ubija...ta nije valjda da sve to činimo mi u onih 0,5%? i ovo je retoričko pitanje. drago mi je da srećem malo glasa razuma...no, davno sam već izgubila glas pišući o notornim glupostima...doista, mi nismo vjerska neg laička država. i znate šta...upravo sam jučer jednom iskričaru objašnjavala da nismo..vjerska! on se čudom čudio...pa kako nismo. po jadranki od jučer ispada da jesmo! al što mogu kad nemam drugu (istina slovenije sam se odrekla)..nemam zemlju bosnu, ercegovinu, njemačku i ine rezervne države...isto ko što nemam ni rezervnog ljubavnika, dragog, vezu...jebeš rvaticu koja je u 0,5% i k tome...pravovjerna! ne po vjeri već po...ponašanju i prakticiranju života!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 20:25   |   opcije


Meni je jedino žal kaj se masni troškovi njegovog dolaska plaćaju iz državnog novca. Svi plaćamo, vjerujemo ili ne, vrijedni ili oni drugi

Autor: Cococh-Anel   |   06.06.2011. u 20:27   |   opcije


plavooka, molim te, pročitaj kako spada, ništa ne poričem i nikoga ne osuđujem osim netolerantnih ljudi
a blogere ne prozivam, zašto ste se našli uvrijeđeni?
niti jednom riječju život i izbore vjernika nisam dirnula, samo neka i drugi imaju jednako pravo na svoj izbor bez moraliziranja s bilo kojeg mjesta i stolice

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:27   |   opcije


koko, plaćamo mi i gluplje manifestacije :))

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:29   |   opcije


mai, kažem, pričat se mora, nevažno o postotku
nije li poanta svega - dijalog?
ili ipak nije?
i sad nije retoričko pitanje :)))

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:31   |   opcije


Prava bi demokracija bila da nema poreza, nego da sami uplaćujemo i plaćamo kome i što želimo, ako želimo...

Autor: Cococh-Anel   |   06.06.2011. u 20:32   |   opcije


Mai, zašto vjernici ne bi smjeli krasti, biti kriminalci, biti podzemlje..A ti polako ulaziš među neke čudne postotke , po svojim procjenama!

Autor: MedoDebeli   |   06.06.2011. u 20:35   |   opcije


jedina i plavooka,
to što ste vas dvije napisale se zove demagogija i to je glavna metoda kojom se većina vjera i vjerskih institucija koristi.
Glavna metoda je demoniziranje "nevjernika", tj. objašnjavanje zašto je crkva jedina ispravna institucija u svijetu, a svi ostali su u zabludi, a možda čak i opasni.

I gle sad. Meni ne smeta da vi, vjernici, tako mislite o vjeri i crkvi. Imate puno pravo po ustavu ove države.
Ali isto tako, ja imam pravo živjeti mimo crkve i mimo crkvenih uvjerenja, npr o sexu prije braka, o zajedničkom životu izvan braka.

Ja crkvu ne diram i želim, a usput po ustavu imam i pravo, da crkva ne dira mene. Onog trena kad se crkva poželi petljati u zakone ove države, meni zvoni na uzbunu i osjećam potrebu braniti svoje ustavno pravo. Isto kao što bih branio i pravo vjernika u slučaju da netko poželi ukinuti crkvu.

Kako je ono išlo: "Ne čini drugome što ne želiš sebi."

Autor: maxim17   |   06.06.2011. u 20:35   |   opcije


koko, misliš da bi itko ikome išta plaćao, da ne mora? :DD

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:39   |   opcije


dijalog bi bio da je mene netko pitao za moje novce kaj se dela? ovako, oni su ih uzeli. i sad bih ja još trebala šutjet. ma boli me dupe što tko radi u crkvi...važno mi je tko što radi vani? a vani se krade, laže, vara, ubija...e sad (nije retoričko) mene zanima tko to radi kad crkva i vjernici uredno prakticiraju život u kojem je sveti zakon...ne ubij, ne laži, ne preljubi etc...baš sam ko vrtićko dijete...silom hoću odgovoru na nemoguće pitanje! koje li prostote pitati ono što je notorno jasno? ali voljela bih kada bi mi konačno vjernici odgovorili...argumentirano. toliko i toliko posto od ubojica, lopova su vjernici a toliko i toliko posto to nisu...pa kad se već tako dijelimo...htjela bih ponijeti svoj dio odgovornosti. cc ja ti nisam baš u rukavicama...jer sam davno već jednu bar bacila crkvi i vjernicima. ako ništa zbog onog kaj su radili davno...davno...a još rade (sama si napisala kaj)

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 20:39   |   opcije


e bas, koja smo mi kurvanjska nacija da je quazi-quazi bilo bolje da nas je umjesto pape posjetio onaj kurvar berlusca....:))))

Autor: mevezemasajuneu   |   06.06.2011. u 20:43   |   opcije


medo, zato što im vjera to zabranjuje? ili deset zapovjedi potječu od...hotentota? ili možda aboriđina? e sad kakav sam ja vjernik ako ne poštujem svoju vjeru? ta valjda loš? ili možda vrijede druga pravila kod vas vjernika? znam, vi ubijete pa se ispovijedite i onda je sve ok. oprošteno vam je? kakav sam ja građanin ako kradem, lažem, varam. loš! idem onda u zatvor? rekla bi vrtićka djeca...prosto ko pasulj?

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 20:45   |   opcije


bdw medo, ja bih izašla iz tih kako kažeš "čudnih postotaka" ali nemam rezervnu državu. a u ovoj se nemre biti kaj se hoće, već se mora biti kaj su i svi drugi.

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 20:46   |   opcije


Plaćali bi ako bi za to dobili ono što trebaju. Kao što se plaćaju razna osiguranja. Ili članarine u sindikatu, cehovima, klubovima, vjernici bi plaćali svojoj crkvi..

Autor: Cococh-Anel   |   06.06.2011. u 20:48   |   opcije


.. i onda bi nas te organizacije štitile. I država bi nas trebala štititi i pomagati nas, pa ona je tu radi nas - a to su svi oni zaboravili..

Autor: Cococh-Anel   |   06.06.2011. u 20:51   |   opcije


sto god da se dogadjalo bilo je lijepo vidjeti mlade, djecu i starije kako pjevaju i plešu i kako su sretni..
po meni je to najvažnije...:) bas zbog ovog svega ostalog zatrovanog na tren zaboravljenog.

Autor: _myra_   |   06.06.2011. u 20:52   |   opcije


myra, pa to mi ga dođe onda ko oni sletovi u koreji..i bivšoj jugi...svi su mahali i bili sretni i zadovoljni. a to što smo grcali sve dublje...ma boli koga? banaliziram, ali drugačije neide!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 20:54   |   opcije


znam, koko, u principu se slažem s tobom i plaćala bih i sama, ali, ovdje se ne radi o tebi i meni, već o onoj većini koja traži rupe u sistemu i ne plaća dok ne mora, dok im ne priprijete iskapčanjem, a možda ni onda

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 20:58   |   opcije


samo komad papira .. sve sto je u srcu i na srcu uvijek ostaje tamo ..

Autor: black__women   |   06.06.2011. u 20:58   |   opcije


da se nadovezem : papir sa glavoboljom bila ona dobra ili losa ;)

Autor: black__women   |   06.06.2011. u 20:59   |   opcije


myra, naravno da je lijepo vidjeti sretne ljude
a zašto onda ovi iz posta (nevjenčani, krivovjenčani ...) dobiju prodike, onako, usput?

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:02   |   opcije


nisam to tako dozivjela, zapravo i ne znam kako je to tada bilo, kao god kad bi se tako svaki dan osmjehivali jedni drugima i pruzali ruke bilo bi lijepo zivjeti, sta ne? :) nema nista lose u vjeri, ona je u nama u bilo kojoj verziji, lose je kad covjek izgubi svaku pomisao na nadu u nesto dobro.

Autor: _myra_   |   06.06.2011. u 21:02   |   opcije


myra, ti me bar znaš, jesam li ja napisala igdje da IMA lošeg u vjeri?

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:05   |   opcije


da prodike...zamišljam scenu hipodroma a na njemu svi pederi (kćer bi me ubila kaj ih tako zovem),lezbe, trasvestiti...baš si mislim kaj bi im neki vrli rvati pustili uz neku dobru mjuzu a oni se njišu u ritmu..pjevaju...jel neki plin..onak bezbojni bez mirisa i okusa...ili sam predrastična? ne, stvarnost u praškoj bila je još i gora...upravo u toj istoj praškoj kroz koju je prošao papa...e moji vjernici?

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 21:07   |   opcije


Odlična tema. Treba slušati sebe, a pritom ne zaboravljati osluškivati potrebe onih do kojih nam je istinski stalo. Prava ljubav ne poznaje uvjete...a papir ne znači ništa. Niti išta može promijeniti.

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:09   |   opcije


ma sve 5, CC dobar je post mislim da te je dirnuo govor u kojem se spominje i EU i ostalo cemu nije tu bilo mjesta..
neka svako zivi kako zeli dok ne ugrozavaju druge drugacije od sebe i to je. (ne mogu sad vise o tome .. moram ici.. uglavnom sve super) pozdravljam :)

Autor: _myra_   |   06.06.2011. u 21:12   |   opcije


je, boo, i svaki put kad pomislim da je ovakav blog suvišan, jer je valjda to svima razumljivo, potvrdi se da je potrebno pisat i razgovarat

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:12   |   opcije


da, mai, opisala si jako dobru poantu

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:13   |   opcije


Uvijek treba razgovarati i saslušati druge...nikad se ne zna što pametno možemo naučiti. :)

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:14   |   opcije


nedugo sam slučajno vidjela na privat cedeju kak je to izgledalo...nisam mogla vjerovat...onaj prvi gay pride...a to je tak brižljivo čuvano od javnosti...fuj mi streit kak možemo biti ogavni!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 21:18   |   opcije


Ma joj....koliko bi život bio lakši i ljepši kad bismo puštali druge da žive prema vlastitom izboru...i da ti drugi isto tako puste nas :)

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:20   |   opcije


ma, možemo mi stvoriti svoje privatne, zaštićene otoke od ljudi koji nam odgovaraju, ali je to društveno autistično :DD

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:24   |   opcije


Hehe, onda sam ja sve češće autistična. I znaš kaj? Baš me briga zbog toga. :)

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:24   |   opcije


oćemo si bedževe dat napravit? "keep out! socially autistic"

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:27   |   opcije


Može, zapravo mi se ideja fakat sviđa :)))

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:28   |   opcije


a mogli bi i paradu ko gejevi :DD

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:30   |   opcije


da, ajmo svi u torove...ma još je dobra orwelova farma za nas!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 21:30   |   opcije


Parada socijalnih autista? :)

Autor: boooocka   |   06.06.2011. u 21:30   |   opcije


ne moramo u torove, al možemo grupno autistično na kave, mai :)))

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:35   |   opcije


a možda da to zakamufliramo sa, kajaznam, parada za slobodnu ljubav? :DDD

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:35   |   opcije


jednostavno je : krščani su ljudi i griješe ali teže biti bolji...
nevjernici uvjek misle da su u redu ...

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 21:43   |   opcije


omilamajko, generalizacije ....
po čemu to nevjernici ne korigiraju svoje stavove?

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:45   |   opcije


bitijedna, ti znaš kaj ne-vjernici misle? kaj si ti ta?

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 21:51   |   opcije


bdw ak su kršćani ljudi koji griješe...kaj su ne-vjernici? jesu li oni možda neka druga...četveronožna pače...vrsta? ili neki čudnovati kljunaš? iako nije uopće čudnovat, ne znam zakaj ga tak zovu? prije je agnostik ili ateist čudnovat u zemlji...rvackoj!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 21:53   |   opcije


ne ...mai , ja sam grešnik i kada bolje razmislim po svih 10 Božji zapovijedi , ako ne djelom , mišlju...i krščanka sam....borim se biti bolja...u ovom svijetu je teško...na moral se napada pa se ponekad gubi i pada ali bitno je ono nešto..savjest

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 21:58   |   opcije


zar postoji samo jedan moral? katolički?

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 21:59   |   opcije


nema nevjernika jer svatko se pita odakle je tko je i kamo ide....samo na svoj način

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 22:00   |   opcije


grješnik (ili grešnik) je onaj koji griješi...pa stoga iako nisam kršćanka ne vidim razloga zašto i ja ne bih bila ta? dapače, jesam. ali za razliku od tebe, meni to ne treba reći crkva...to mi kazuje moj moral i odgoj, svijest, savjest, obrazovanje etc. što je s nama koji nikad nismo išli u crkvu? što mislite vi vjernici kako mi to živimo? pitate li se ponekad..što rade ti ljudi koji nisu vjernici? u što oni vjeruju? ovaj razgovor vjernika i onih koji ne vjeruju me podsjeća na onaj sinoćnji na blogu...o ženama i muškarcima i ženinom orgazmu. oni (muškarci) pojma nemaju, al znaju!

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 22:04   |   opcije


dragi nevjernici to je vaš izbor ali dozvolite i drugima izbor...

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 22:04   |   opcije


zašto mislite da vjernici mrze nevjernike....nemojte se time opterečivati svi smo mi ljudi od istog sjemena....

samo se ja kao vjernik osječam šikanirano od manjine

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 22:08   |   opcije


nema nevjernika, a onda "dragi nevjernici"?
demagogija, reče maxim
kao i dogma, logika kroz prozor

Autor: CrystalClear   |   06.06.2011. u 22:13   |   opcije


biti jedna kome si postavila pitanje; "zašto mislite da vjernici mrze nevjernike"? cc ili meni? ili nekome tko misli da vjernici mrze nevjernike? tko bi bio taj? mislim...na blogu? večeras?

Autor: mai_sarai   |   06.06.2011. u 22:22   |   opcije


govorim opčenito , da se zna... od mržnje nema koristi....neka svatko bude čovijek jer jači smo kada smo skupa , kada se uvažavamo....mai , spomenula si Orwella ...on puno toga zna.....budimo prijatelji

Autor: bitijedina   |   06.06.2011. u 22:38   |   opcije


Dodaj komentar