SEKSIZAM JE...
...kao da te netko pozove da živiš u dvorcu, ali ti nikad ne mrdneš iz kuhinje. I onda, nakon recimo 10-ak godina, više ne stanuješ u dvorcu, a kad te ljudi pitaju kakav je bio, pojma nemaš. Poznaješ samo kuhinju. I zahod, valjda...
Eh, vidite, tako se ponašamo svi mi koje u odnosu sa suprotnim spolom ne zanima ništa osim seksualne komponente. Koja je, kao što i sama riječ kaže, samo DIO mogućeg odnosa. Međutim, kad postane CIJELI odnos - paaaaa, osiromaši ga. Ukine (u)poznavanje. Onemogući tijek strasti do ljubavi, rekla bih.
Skloni smo pomisliti da su seksisti najčešće muškarci te smo zato skovali simpatičnu sintagmicu "muška šovinistička svinja". "Ženska šovinistička svinja" (još) ne postoji, a po mojoj slobodnoj prosudbi, to je siguran znak ženskog seksizma. Jerbo smo se pomirile s time da nas prasci tranširaju na cice i guzice, štoviše, jako nam je čudno kad to ne učine, nelaskavo, zabrinjavajuće. Navikle smo se na to da zahvaljujući svojim istaknutim dijelovima (a same ih ističemo) dobijamo nadgradnju odnosa, kakva god ona bila, od prednosti u dugačkom redu pred nekim šalterom do dobre volje da nas se sasluša dok se jadamo zbog životnih nepravdi i nedaća. Što je OK, jer mislim da je to tak nekak u prirodi međuspolnih odnosa, počinje očima, mislim da svatko, bez obzira na spol, spontano iskalkulira faktor seksualnog sviđanja već tijekom prvih 10 sekundi nekog odnosa.
Ipak, nije li malo žalosno ako se cijeli, ponekad višegodišnji odnos, svodi na ono što se dogodilo već u tih prvih 10 sekundi?
Baš nedavno mi je jedan iskričarski "kandidat" održao cijelu govoranciju o tome kako mi žene kastriramo muškarce, koji se za nas uopće ne bi zanimali da nema mogućnosti seksa, kad tu mogućnost otklonimo i onda ponudimo utješnu nagradu - prijateljstvo. Kao, nema toga, to je poniženje mužjaštva, iskonske muškosti, poremećaj svemirskih sila i reda u kozmosu. Hm. Zar je naše muške zbilja tak lako kastrirati? A kako onda podnose svoje kolegice, šefice štoviše, susjede, djelatnice u uslužnim djelatnostima neseksualne naravi, liječnice koje ih čak i pipaju, ali bez seksualnosti u dodiru...? Priznajem, cijelog života tako "kastriram" mušku populaciju s kojom se nisam sklona pofatati, ali su mi ugodno društvo. Viš čuda, neki su i preživjeli. Bez utanjenih glasića. Ali, jako, jako, jako malo je takvih...
S druge strane, nemrem se pohvaliti da mi je izgradnja odnosa s nekim muškarcem podjednako prioritetna i/ili napeta bez seksualne komponente. I da, pomalo se uvrijedim kad osjetim da je baš ta komponenta NJEMU nezanimljiva. Dođe mi da se smjesta bacim na dijetu, tjelovježbu, manikuru, pedikuru i skrham bogatstvo na kremice protiv bora i novu garderobu. Sva je sreća što sam prelijena; i nedovoljno imućna. I što se bojim doktora, zato ni ne pomišljam na kirurgiju.
Da, to je iskreni razlog zašto uopće razmišljam o seksizmu. Jer me moj vlastiti kinjio godinama da vodim unaprijed izgubljene bitke kako bih stanovala u kuhinji nekog dvorca; ili primila nekog u vlastitu kuhinju. I ni makac odande. Jer seksizam nije u prirodi stvari, nije jamstvo reda u kozmosu i opstanka ljudskih bića - naprotiv, suprotan im je. Ali brojnim industrijama, od farmaceutske, kozmetičke do modne, donosi golemu zaradu. Plus mir da biraju političare po svojim kriterijima (pojebljive predsjednike, npr., nekastrirajuće premijerke...) i neprestano proširuju bazu potrošača na samo 50-ak godina ranije neiskoristive skupine, npr. predadolescentne djevojčice i gerijatriju. Jer seksualna privlačnost postaje JEDINA važna. A odnosi bez nje ne samo nevažni, nego sramotno poniženje.
Mislim da je u prirodi stvari da se jedni drugima sviđamo na raznorazne načine... I da je svaki dobar, i da se stalno mijenjaju, s obzirom na vrijeme, na našu dob i ciljeve. Mislim da je u prirodi stvari upoznati svoje boravište, prošetati kroz sve prostorije, skinuti knjigu s police, pročitati je, izvaliti se u krevet i spavati, ili voditi ljubav, i s vremenom, postupno, izabrati svoju najdražu fotelju i najugodniji kutak... Ali moramo održavati i sve ostale.
29.07.2011. u 14:29 | Editirano: 29.07.2011. u 14:33 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
lijep tekst, izvrstan zaključak..samo jedna od faza u životu, od jedne do druge promjene. ponekad zašteka u sinhronizaciji, pa se snađemo u različitim fazama, s različitim ciljevima.. tu baš zna zaštekati...
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 14:46 | opcije
Hvala, gerardina. Mislim da bi neki self-help na temu tog štekanja bio daleko korisniji nego svi oni na temu zavođenja i "kemijanja". I da bismo svi mi skupa bili manje osamljeni kad ne bismo bili tako skloni čučanju u kuhinji.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 14:56 | opcije
pa za sad ga nema, ne znam..sinhronizacija se svodi na pokušavanje i ponovno pokušavanje, pa ako se potrefi...
što da se radi?
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 15:03 | opcije
Mene pitaš? :-))) Pa ja sam tek počela razmišljati o tome... Nekak mi žao odbaciti ljude koji mi se sviđaju samo zato jer mi se ne sviđaju seksualno, ili se ja njima ne sviđam. S godinama uvidiš da je sviđanja sve manje. A zato, valjda, i važnih ljudi u životu.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:07 | opcije
hm, meni nije žao. tu sam nekako jasno determinirana. meni dvorac ma kakav god bio jednostavno ne funkcionira bez kuhinje. ;)
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 15:15 | opcije
Ne kažem da kuhinja nije važna... ali ponekad je dovoljan i rešo ;-))
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:33 | opcije
je, 10 dana kad kampiraš..dovoljan je..;)
i to ti kažeš, ti koja si takva gurmanka? neće proći..;)
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 15:35 | opcije
Uostalom, pitam se dokle ćemo moći kuhati? Utješno je pročitati o gerijatrijskom seksu i ljubavima, a znam da je to istina, imala sam takvog prpošnog djeda, ali mislim si, je li baš nužno? Mislim, priroda nas je stvorila takvima da seks u nekoj dobi više ne ide, ili ide jako teško, a onda ti uvale Viagru, raznorazna maziva, hormone... Nije li to varanje? Nije li to ispiranje mozga? Nije li to trpanje love u džep spomenutim industrijama i odustajanje od svrhe starosti, za koju mislim da NIJE produženje seksualnog života. Nego oproštaj od života, malo-pomalo.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:36 | opcije
ha, pa ako se toliko dobro prodaje, očito je za proizvodima i tolika potreba.
jne razmišljam o tome za sada, nisam u toj fazi života. ali vidim oko sebe i one koji jesu. ima ih svakakvih. od onih koji su već davno sav adrenalin spremni potrošiti na rješavanja križaljki, do onih koji "održavaju formu" trenirajući...;)
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 15:47 | opcije
zašto se uopće ukalupljivati? postoji mogućnost izbora u kojem mi se živo fućka za uobičajeno glumatanje da me ne daj bože netko nebi osudio hahhahahaha
Autor: NATAy | 29.07.2011. u 15:48 | opcije
Nismo sami na svijetu. Ako ja mogu neki odnos proširiti i na neseksualno, a muškarac ne može, onda sam i ja zaribana.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:50 | opcije
pa baš zato što nismo sami na svijetu naći će se drugi koji će to moći
Autor: NATAy | 29.07.2011. u 15:51 | opcije
Potreba je nametnuta, gerardina, to hoću reći. Nedavno sam slušala jadikovanje 8-godišnjakinje da je "predebela" (??? - djevojče čak štrkljavo po mojem mišljenju), neki dan dok sam pregledavala robu u MOrandiju odslušah glumatanje jedne lijepe starice, koja očito nije naučila ništa drugo u životu nego biti lijepa i doktorica, a sad kad nije osjeća se ništavnom pa kinji prodavačice, jerbo valjda njih smatra još ništavnijima od sebe... Rastužuje me to. Plaši me. Pitam se što sam ja sama naučila biti? Što JOŠ mogu biti osim žene kakva sam sad?
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:52 | opcije
Vega, nemoj me zezati, nemoj se povoditi za klisejima ovih 'muskhi seksistickih svinja'...ako je covjek zdrav, seks je prekrasna razbibriga, narocito u starijem uzrastu, kad te nije briga ni za sta, sta ce ljudi reci, tko koga, tko sta...kad nemas za kino, ali imas za scucurit se jedno drugom u zagrljaju i maziti se njezno...e, to si zelim
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 15:54 | opcije
E da mi je naci nekoga za do kraja...mog ili njegovog
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 15:55 | opcije
Možda je zanimljivo spomenuti što je još potaknulo ovaj tekst: Sinoć dok sam zezala lanenu utipkam u google "seljanka na moru" i tko ispadne na prvoj stranici - naša premijerka Jaca :-))
I koliko god tu ženu zbilja nemrem svariti, mislim si, pa ta je ipak izložila i dupe i glavu, ta nekog vraga radi, ako niš drugo, guta drekece zbog svih tih "mužjaka" koji su nas fino opelješili prije nje, ali ne, Rvatine takvu ženu ne mogu ni najmanje cijeniti, moraju je uniziti na neprivlačno i neseksualno... čak i kad je na moru i uopće ne izgleda loše.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:56 | opcije
...uz Viagru, Cialis ili bez...malo vazno
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 15:56 | opcije
Juicy, pa zar ti to nemaš? Ili je tvoj boyfriend samo u kuhinji?
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 15:57 | opcije
Nemam vega, nemam...imam telefonske razgovore, to mi nije ni izdaleka dosta...uostalom znas...ali, da se ne reklamiram, jer tu nisam u lovu:))))
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:01 | opcije
ti ces samu sebe razvijati na područja koja ti zapašu sasvim novisno od eventualnog partnera ili društva. to i radiš. gdje je problem? nemogućnost razviti partnerstvo? ne treba ti ono što imaš, već ono što nemaš. naletjeli smo i na to smo imali više i na to da smo se osjetili manjkavo u nečemu u odnosu prema nekome. a i na to da je bilo sorazmjerno svega, ali nije bilo onoga iz početka priče - sinhronosti.
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 16:01 | opcije
Priznajem da svoje dobne krize proživljavam na rate. Prva me uhvatila u 39. godini života, onda opet u 45., izgleda da mi sad ide nova... I svaki put sam se prilagodila, svaki put sam uspjela naći nešto što me kod mene same veseli i nešto novo što me može privući drugim ljudima. Ali svaki put sam se jako, jako uplašila.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:04 | opcije
Da, fali mi partnerstvo. Dosta mi je pričuvnih i kuhinjskih.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:05 | opcije
Nekako sam u zadnje vrijeme osjetljiva na temu starosti, (jucer Kluni) iz razumljivih razloga, pa ne mogu niti provariti tu 'svrhu starosti'...mozda je to nekada bilo, da se sjedi u zapecku i pricaju price unucima, da se secu po parku i druze s penzicima...mozda se ta granica pomakla, pa se sve to dogadja puno kasnije, a nekome i nikada...ne znam...tu dolazimo do onoga sto sam spomenula, zdravlje...sve dok je zdravlja, nema razloga da se netko ponasa staracki
...znas kaj, interesantno je, mozda oni koji su jos daleko od mojih godina ne vjeruju, ali kad se zaljubim, osjecam se tocno isto, kao kad sam se zaljubljivala sa 20...pa mislim, nema razloga da se to promijeni u slijedecih 10-20 godina
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:07 | opcije
lijepo kaze Đusi, seks je mozda i sveden na neko orgazmiranje u mladosti, ali kasnije...ne znam..neka potreba po dodirima, zagrljajima, blzinom..bliskoscu..to ima neku čarobnu moć..revitalizacije. ali stvarno to mislim - potreba po dodirima je jedna od primarnih potreba čovjeka. kao jesti, spavati..itd
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 16:09 | opcije
...mozda sam u krivu, ako tako gledam, ispravi me
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:12 | opcije
...mozda je ovo sebicni nacin zivota koji ja provodim, ali tako je ispalo, djeca otisla, roditelji poumrli
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:14 | opcije
Ne, ne zamišljam starost tako stereotipno, uostalom, to si ne mogu ni dozvoliti, jer nemam unuka, a ne kanim usvajati tuđe. Ali mi se sva ta zaokupljenost seksualnošću i sva ta nesreća, tuga, jad, frustracije koji nastaju kad počne štekati - a počne, bez obzira na zdravlje, jednostavno zato jer postoje dobne barijere i jer smo STARIji i jer će velika većina muškaraca izabrati mlađu, čak i kad je ružnija, gluplja i dosadnija od nas samih - nimalo ne sviđa. Mislim da je to SEKSIZAM koji nas je progutao kao cjelovita i slojevita bića. Iskreno se nadam da ću ja sama izbjeći takvu sudbinu i da ću svoje kasne godine proživjeti učeći, podučavajući, pišući, čitajući, šetajući, putujući, blogajući, zezajući (se i druge), uz ljubav prema svemu i svačemu, ne samo seksu, a neću se buniti ako i toga bude ;-))
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:15 | opcije
mislim da to nije točno, vega. naime, nije svaki muškarac "gladan" mlađih, ljepših, o glupljima da ni na komentiram. samo onaj koji je toga zbilja gladan ima tu vrstu gladi. budeš vidjela kad streneš jednog koji se najeo "do zuba"...;)
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 16:19 | opcije
...znas kak kazu, kad se najmanje nadas, strefi te ljubav...pa ja onak malo glumim da se uopce ne nadam, pa mozda me strefi...ali nema prevare, moras stvarno odustati, da bi se to obistinilo:)))
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:21 | opcije
Gerardina, nisam napisala "svi", nego "većina". Kad bih mislila da su svi takvi, odmah bih izvukla pletaće igle iz ormara ;-)) Svejedno, istina je da prelaskom u svaku novu životnu fazu gubio dio izbora koji smo imali u prethodnima. Možda dobijamo i neke nove, u stvari, sasvim sigurno ih dobijamo - samo ih treba na vrijeme primijetiti.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:25 | opcije
Juicy, nemoj se uvrijediti, ali ja zbilja mislim da ti imaš premalo obveza u životu i da te to dovodi do određene nestabilnosti, usporava te, teže se nosiš s problemima kad nastanu (mafiozo i slično), a s druge strane ti radi fantazija, i to toliko da joj realnost uopće ne može konkurirati. OK, znam da imaš kuću koju održavaš, grnčariju u kojoj si izvrsna, ali očito ti fali još nešto - a meni se čini da to NIJE muškarac. Jer i njega imaš. Ako ga hoćeš. Samo, ti ga malo hoćeš, malo nećeš i nikak ti nije dobro.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:27 | opcije
pa, vrlo je lako primjetiti "lakomca" gladnog kruha, lijepog života... ili seksa. najlakše. teže je primjetiti gladnog spoznaje samoga sebe. spoznaja uključuje i glad za svime navedenim, ali i za onim što će produhoviti i nas duh, kao i naše meso..za ovo drugo trebas se seksati;) kako drugačije produhoviti meso?;)
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 16:31 | opcije
Sačuvajmebože podjele na meso i duh! Pa znaš da ja nisam pobožna! Ne, za mene je sve to jedno i ne dopuštam si isprike tipa "tijelo traži svoje"; pa ni "duh traži svoje". Uvijek JA tražim. Ponekad i nađem.
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:33 | opcije
Eh, vrijeme je za moj beauty sleep. Jerbo mi je seksualna komponenta još uvijek bitna. A podočnjaci ne podrazumijevaju izbjegavanje seksizma ;-))
Autor: vegavega8 | 29.07.2011. u 16:34 | opcije
100% si u pravu vega, sto se mene dotikavle...meni se pojavi jedan problemcic, ja se paraliziram i zato ti zavidim na efikasnosti...mozda se to stjece i vjezbom, sta ja znam
Autor: juicy-mama | 29.07.2011. u 16:35 | opcije
ne vidim bistvene razlike u podjeli ili bez nje.
Autor: gerardina | 29.07.2011. u 16:35 | opcije