VREMEPLOV



Taman sam se jutros lijepo raspričala na blogu, kad li - CRK! Nema struje. Ali samo u mojem kvartu: sobi, predsoblju i kupaonici. Ostatak stana ostrujen. Nažalost, nije do osigurača, i on radi. U zidu je crklo.

Eh, do prije desetak godina moje je stan imao zvonca za poslugu (na struju), još su radila i zvonila u kuhinji. Pored koje je djevojačka soba, tak da cura skoči čak i ako je već legla. Doduše, mi u toj sobi nikada nismo imali djevojku, ako ne računamo mene, kojoj je tijekom studija služila kao radna, a kad sam se udadbom preselila, majka ju je pretvorila u vešeraj/krameraj. Nisam je imala snaga vraćati u prehodnu funkciju: i dalje je vešeraj/krameraj.

Prostorije u mojem stanu su velike, sobe između 20 i 25 kvadrata, sam hodnik je veličine pristojne garsonijere, ali u svakoj od njih: jedna utičnica. U malim predsobljima niti jedna. Zgrada je izgrađena 1927. godine i smatra se jednim od najlošijih projekata inače čuvenog zagrebačkog arhitekta onog doba. Ah, valjda je ovo radio za lovu, a srcem bio u jednom drugom projektu, koji se ubraja među najljepše i najznačajnije građevine metropole: očito nije bio za kreativnu uravnilovku, a oba projekta su išla istodobno.

I sad si ja razmišljam kako su živjeli moji prethodnici u ovom stanu, s tim jednim štekerom po sobi... OK, luster ima priključak u zidu, dakle, taj usamljenik je bio za nešto drugo. Nije za peći, one su bile na drva, a mi smo ih kasnije presložili za plin. Za gramofon? U primaćoj sobi, na primjer. Ili za svjetiljku uz psihu u gospođinom budoaru, nesuvislo smještenom između primaće i spavaće sobe. Ili je to bila dječja soba? Nije baš logično, ako su se u primaćoj okupljala kasna društva. Međutim, tko zna, u ono vrijeme dječje potrebe i udobnost baš i nisu bili najvažniji... OK, u spavaćoj sobi je taj jedan jadni šteker vjerojatno bio za noćnu lampicu, ali opet, nije mi jasno zašto je onda smješten tik do ulaza, dakle, na najlošijem mjestu za smještaj kreveta.

Ali, glavno da su zvonca za poslugu sveprisutna! I bez greške rade desetljećima (naime, radila bi i dan-danas da ih ja nisam odspojila). Nema ih jedino u zahodu, a taj je tik uz djevojačku sobu, tak da sluškinja SVE čuje. Međutim, imala je i ona svoju utičnicu. Za radio? Ili električnu pećicu? Da, valjda za to, nadam se da je bila za to, jer u njenoj sobi peći nije bilo. Hm. Možda joj nije trebala: u kuhinji je bila golema, starinska peć za kuhanje i grijanje. Vjerujem da se sluškinja kuhala čak i kad bi je ugasila, negdje oko 10 navečer, nakon što su svi pojeli večeru i ispili svoje tople napitke, od topline zidova. A ujutro ju je i tako trebalo oživjeti već zorom, oko 5.

I tako su se moji prethodnici grijali uz pucketanje vatre u pećima (koje je ložila sluškinja), vodili više ili manje zabavne razgovore uz svjetlost centralnih lustera ili naprezali oči uz knjigu ili ručni rad u kutovima do kojih njihova svjetlost nije dopirala. U primaćoj sobi su se smijali s prijateljima, ponekad zaplesali uz škripavu glazbu s gramofona ili radija, jer prostora ima. Štoviše, sve je sobe moguće spojiti kad se rastvore dvostruka vrata i onda imaš bal. (Moji puno bogatiji susjedi su srušili pregradne zidove i dobili monovolumen od cca 80 kvadrata, a spavaće sobe i kuhinju prebacili u kod mene neiskorišten hodnik i kuhinjsku stranu.)

Vjerujem da dosada u ono, zapravo i ne tako jako davno vrijeme, nije bila tako mrska i nepoželjna pojava kao danas. Niti je nestanak struje bio katastrofa koju čim prije valja sanirati. U lođi sam našla nekoliko starih petrolejki... Naše nisu. Valjda smo ih naslijedili sa stanom. Možda su čak bile draža rasvjeta od električne? Možda su se lusteri palili samo za goste?

Ah. Snašla sam se pomoću 4 produžna kabla. I još uvijek sam nesretna, jer u kupaonici nemam dobro svjetlo, instalirala sam samo jednu svjetiljku. Ako odlučim uključiti perilicu, morat ću ištekati nešto drugo. Nestrpljivo očekujem poziv majstora kojeg mi je našla jedna susjeda. Ali na Iskricu mogu; a radi i moja halogenka za čitanje. Dakle, preživljavam...

05.02.2012. u 13:48   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Samo pažljivo s produžnim kablovima.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:50   |   opcije


A hebga, svaki sam uštekala na različit osigurač... Drugačije ne ide.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 13:53   |   opcije


Ovo zvonce mi skroz cool.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:53   |   opcije


Jadna curka.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:55   |   opcije


Mogu ti reći, moj stari, tradicionalistički pater familias, beskrupulozno ih je koristio da dozove svoju radnu snagu - staru ili mene. Za čašu vode, dodaj novine ili počeškaj me po leđima. Za popizdit!

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 13:56   |   opcije


hehehe.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:56   |   opcije


Ja sam starom tu i tamo prala noge kao klinka.Mali prstići bolje masiraju.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:57   |   opcije


u takvom stanu živi i moja bivša svekrva, ali ona je uvijek imala djevojku...mislim da ju ima i sada (ne na spavanju, ali na redovitom čišćenju)

Autor: just_jane   |   05.02.2012. u 13:58   |   opcije


A mama mu je prala leđa.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 13:59   |   opcije


jbt..tko se prvi dosjetio takvim perverzijama?Sigurna sam da su žene.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:00   |   opcije


I ja imam, ne djevojku, nego gospođu, koja je do prije desetak godina bila neusporedivo bogatija od mene... I sjajno čisti! Bit će da je imala odlične "djevojke" dok ih je mogla plaćati.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:01   |   opcije


Moj stari je volio da mu "biskam" glavu. Ko majmun! I kak ćeš nakon takvog odgoja poštovati muškarce???

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:02   |   opcije


hahahahhhhhh!

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:02   |   opcije


Baš me zanima kaj bi mi klinci rekli da namočim noge u lavor i kažem im da mi ih operu.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:04   |   opcije


Iako..na zvonce bih se brzo navikla.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:06   |   opcije


Navikneš se odmah. Kao i na ADSL. I ja sam zvonila majci kad mi se nije dalo ustati :-((

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:07   |   opcije


Janice, kak je bilo uletjeti u takvu obitelj?

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:07   |   opcije


A zakaj niste promijenili strujne instalacije i dodali utičnice, ako tak dugo već živite u stanu?

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:07   |   opcije


Divno. Naučiš puno toga...a nakon posebno cijeniš slobodu.

Autor: just_jane   |   05.02.2012. u 14:10   |   opcije


hehe

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:11   |   opcije


Ne mislim da je to loše.Ali, što sam starija, spremnija sam ne osuđivati kastinsko ubračivanje.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:12   |   opcije


Tada nema neugodnih iznenađenja.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:15   |   opcije


Javio se majstor!

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:16   |   opcije


Super.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:17   |   opcije


Kokoši, tvoja glupost je prepoznatljiva pod svakim nickom: NARAVNO da smo dodali utičnice, ali instalacije u zidu su još uvijek prastare i nespremne na suvremeno opterećenje.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:17   |   opcije


khm..

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:17   |   opcije


Ma dajte, cure, sad bu još ispalo da je loše imati love. Nije, ni najmanje! Znam iz iskustva, i to iz oba aspekta: i imah i nemah. Ono prvo je neusporedivo bolje.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:18   |   opcije


hehe..kako si nervozna kad znaš da će ti netko isprazniti novčanik..a niš nećeš moći obući:)

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:18   |   opcije


Doduše, nemati love je isto dobro: naučiš da nije tak silno važna kao što ti se činilo; ali i to da se ne podrazumijeva.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:19   |   opcije


A zašto su vam instalacije prastare? Ne bojite li se požara? Ili možda nemate novaca.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:19   |   opcije


Naravno da je bolje.Ali ekipa koja ima lovu i navike koje uz nju idu svakog tko dolazi "na gotovo" doživljava kao uljeza.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:19   |   opcije


Ma gle, marto, mrzim trošit lovu na nešto što mi zapraf zadržava postojeće stanje. Kad kupim komad robe, ili novi komad namještaja, onda nešto POBOLJŠAVAM, ili bar dodajem neki novi element... Trošiti na zidove mi je ubitačno!

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:21   |   opcije


A domaći bogataši se nerijetko ponašaju kao engleski dvor.Što manje tradicije lovašenja imaju..netrpeljivost je veća.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:21   |   opcije


Zato jer prodajemo stan, kokoši. Onaj tko ga kupi i tako će sve ispočetka. I ja ću isto, kad kupim drugi, bez obzira na zatečeno stanje. A imaš ti novaca? Jel ti nekako smeta moj imovinski status?

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:22   |   opcije


Znam..i sama sam takva.Ali je komotnije preskočiti taj klik u glavi.Izbjegneš hrpu pizdarija.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:22   |   opcije


Koko je ljuta zato kaj si joj rekla da je glupa.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:23   |   opcije


Hrvatska je zemlja skorojevića.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:23   |   opcije


Tak dugo živiš u tom stanu i imaš stare instalacije? Fakat sam glupa jer to nemrem shvatiti. I sigurno imaš produžni s 8 rupa i sve je u njega uštekano.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:25   |   opcije


khm..

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:25   |   opcije


Pronicljiva Marta :)

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:25   |   opcije


Nikad u životu nisam bila bogata. Ali imam majku čija je majka bila bogata i koja ju je odgojila kao da je i ona bogata. Zato se ja cijelog života trudim održavati neki životni standard za koji zapravo nemam sredstava. Jutros sam psovala sve na kamare i rekla da nemrem vjerovati da imam 51 godinu, ovu kasarnu od stana na vratu i mater koja je odavno trebala biti u domu isto. Eto, čak ni ja nisam nepogrešiva: trebala sam se riješiti i jednog i drugog još prije 10 godina i sad bih bila onak, fino situirana.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:26   |   opcije


Kokoši, ja bar nemam kredit u švicarcima, djecu kojima bih trebala biti baka i komplekse neizjebanosti uz narcisistički poremećaj osobnosti koji mi stvara iluziju da bi mi trebalo biti bolje nego što jest po načelu imbecilnog prijevoda L'Orealovih reklama: "Jer ja to zaslužujem". Mislim da i ti i ja imamo točno ono što smo si zaslužile.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:28   |   opcije


Trebala si se jedino bogato udati.Mišamu:)

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:29   |   opcije


Prodaje idu sada teško. A zamjena? Ili iznajmiš svoj stan, a unajmiš drugi, bolji.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:29   |   opcije


Vega, ja se ne žalim. Tu i tam mi nekaj pobegne, ali sam sve u svemu zadovoljna sa svojim životom. A kredit sam zatvorila.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:30   |   opcije


A nejebica? Ili koji si izraz upotrijebila? Moram razmisliti..

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:31   |   opcije


Zarvorila si kredu?Digla novi?:)

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:31   |   opcije


Ne. Kapnula mi lova.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:32   |   opcije


Prodala si apartman.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:33   |   opcije


Šteta.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:33   |   opcije


Nisam. Bile neke dionice.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:33   |   opcije


Hahahha.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:33   |   opcije


Fino.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:34   |   opcije


Kad sam se udala, udala sam se dobro: dobila znanstvenika, potentnog i zgodnog + kuću pride. Noćas sam ga sanja, tj. sanjala sam sebe, onako kako sam se osjećala prema njemu: sviđanje. Jako, jako sviđanje. Ali ne i spremnost za udaju. Udala sam se samo zato jer se razveo zbog mene, jebiga! I sjećam se kako sam se osjećala u toj kući: isto kao danas kad je ovo crklo - nisam mogla vjerovati da je TO sad moj život!

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:35   |   opcije


*sanjaLA

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:35   |   opcije


Mislim da je taj osjećaj normalan.Čak i ako je život u koji uđeš puno bolji od onoga koji si do tada živjela..nov je.Kajaznam..biće je stvar u prilagodljivosti.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:37   |   opcije


Kokoši, pričaj ti što god hoćeš, čim natipkaš pola misli, sve je jasno: nisi dobro. A to nije sramota. Nego to što radije žmiriš da ne vidiš samu sebe nego da zasučeš rukave i kreneš dalje od onoga što ZAISTA jest. A to nije tako zbog MENE. Zbog tebe je. Kao što su i moje instalacije takve kakve jesu zato jer se JA njima nisam bavila, a ne ti.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:37   |   opcije


Ubračivanje je neprirodna pojava.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:38   |   opcije


Neprirodan čin.Ne pojava.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:38   |   opcije


Mene jebu dionice...

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:39   |   opcije


Koje, mišamu?

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:39   |   opcije


Nije sve u prilagodljivosti, marta. Onakvi smo kakvi smo i to (si) treba priznati. Ja nemam čip za vezu. Uopće nije bitno zašto, jednostavno, nije tu i nije ga moguće ugraditi, matična ploča nije primjerena. To ti je kao da kamin na drva pokušaš zagrijati na plin. Ne ide, čovječe! Otkad sam si to priznala, preporodila sam se.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:40   |   opcije


Tak je, iz svake napisane riječi se vidi kako je tko. I ja to ne skrivam. Danas je jedna tužna mi godišnjica, gori mi svijeća. Ali sam sve u svemu zadovoljna sa svojim životom.

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:41   |   opcije


Ali postoje oni fejk drveni kamini..

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:42   |   opcije


Marta, mogu li ti pomoći u vezi s dionicama?

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:42   |   opcije


ne drveni nego NA drva.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:42   |   opcije


Ne.Tnx.Ne usudim se.

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:43   |   opcije


Gibam sad.Cmok!

Autor: marta-marta   |   05.02.2012. u 14:44   |   opcije


Gle, moj stan vrijedi masnu lovu, čak i ako ga prodam ispod cijene. Ne treba meni nikakav fejk: treba mi čvrsta odluka. Nisam ga ranije prodala jednostavno zato jer se nisam mogla odlučiti što je važnije, kvart ili kvadratura. Naime, ljudi kojima vjerujem su mi savjetovali da ga prodam po maksimalnoj cijeni i onda kupim novu kasarnu negdje preko Save.... E, neće ići! Prodat ću ga najbolje što mogu i kupit ću najbolje što mogu najbliže što mogu sadašnjoj lokaciji. Jer ta je izvrsna.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:44   |   opcije


Baj, marta! Oprat ću kosu dok mi ne treba lampa, pa se javim za eventualno pićence negdje podvečer.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:46   |   opcije


Kokoši, ajd mi navedi bar JEDAN razlog da te ne stavim na ignore, ovakvu pasivno-agresivno podmuko destruktivnu. Evo, ne stavljam te odmah zato jer me živo zanima zašto bih trebala ugošćivati nekoga tko će napisati kontru svemu što ja napišem, čak i ako misli isto što i ja, samo zato jer si je utuvila u glavu da bi mi se trebala sviđati, a sasvim je jasno da mi se ne sviđa i da si niš pametnoga nemamo reći.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:49   |   opcije


Zanimljivo mi je kak si lako zapaljiva. A kaj se ignora tiče, ionako ćeš napraviti po svom

Autor: Europica   |   05.02.2012. u 14:54   |   opcije


Ne mogu reći da je zanimljivo, ali je indikativno kako izbjegavaš odgovor. Naravno da ću napraviti po svom, tj. neću te staviti na ignore, jer tebi očito komunikacija sa mnom treba, a meni ne smeta osobito. Samo mi je načelno čudno da nemaš adekvatnijih ispušnih kanala, čak ni ovdje, eto...

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 14:58   |   opcije


poznavati nekog univerzalnog kućnog majstora te mu s vremena na vrijeme
dozvoliti da malo ponjuši picu - neprocjenjivo
za sve ostalo tu je - zna se...

Autor: zg-lav   |   05.02.2012. u 15:01   |   opcije


euro - pica
neki novi standard?
jel to znači da moj balkanski kolac više ne bu kompatibilan???

Autor: zg-lav   |   05.02.2012. u 15:04   |   opcije


A hebga, lave zagrebački, mene indoktriniralo na intelektualce. Poznajem dr. elektrotehnike, ali taj mi nije znao popraviti niti obično kućno zvonce :-((

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 15:11   |   opcije


jebeš stvarnost koju ne možeš prolagoditi sebi, kakva je to stvarnost, kome ona treba?!?

Autor: staranaivan   |   05.02.2012. u 15:35   |   opcije


nema od intelektualca ni kruha ni kurca
hehe

Autor: zg-lav   |   05.02.2012. u 15:42   |   opcije


nemoj tako zg lave, vega je iz prve skužila da je stvar crkla u zitu i pozvala majstora, barem 80 % nas ne bi nikako shvatili u čemu je problem dok ne bi pozvali majstora koji bi ga utvrdio i barem duplo više naplatio nego što će vegi koja je sama skužila kvar!

Autor: staranaivan   |   05.02.2012. u 15:49   |   opcije


baš mi ide tipkanje po ovoj hladnoći, sva mi se slova miješaju po tipkovnici,brrrr

Autor: staranaivan   |   05.02.2012. u 15:50   |   opcije


Stari moj, dabogda po ovom pitanju ni ti ni ja ne bili naivni! Pozlatilo ti se :-))

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 16:04   |   opcije


Lave zagrebački, intelektualci su ti u principu za kurac, što je dobro ako ne trebaš niš drugo.

Autor: vegavega8   |   05.02.2012. u 16:05   |   opcije


stari, kod struje ti je tak da obično ne crkava u zidu ( osim ako bušiš zid pa si sam sjebeš žicu )
nestanak struje u jednom dijelu stana upućuje na pregaranje osigurača
ako su svi osigurači ok ( vidjeti ne googlu kako to ispitati ) postoji mogućnost da je
krepao jedan od tri glavna osigurača, naime, struja u kuću dolazi obično u 3 faze, i svaka
faza ima svoj osigurač.
nestanak struje u trećini stana je simptom crkavanja jedne od tri faze
e. sad, moguće je da svaki stan ima svoja tri fazna, a moguće je i da kuća ima zajednička navedena 3
a u tom slučaju se i troškovi snose - zajednički:)))
provjeriti sa susjedima da i kod njih nije slična situacija i već će se znati više
nakon toga molim ovdje izvještaj...

Autor: zg-lav   |   05.02.2012. u 16:45   |   opcije


zg lave, ja sam ti za struju pre pametan, neću sa njom imati posla, tako da kada mi je iskočio onaj limitator, dva dana sam čekao dok su došli oni iz Elektroistre i uključili ga, sada to znam napraviti i sam, istina i samo istina, ne vjerujem u Boga, ja znam da postoji!

Autor: staranaivan   |   05.02.2012. u 18:10   |   opcije


Dodaj komentar