ALTERNATIVNA PITANJA
Već nekoliko dana čituckam bloške zapise, a ne komentiram, donekle zato jer mi je sjedenje za kompom došlo do vrata, ali više stoga jer mislim da je ovdje razgovor, dijalog ili argumentirano sukobljavanje mišljenja (gotovo) nemoguće, nego svatko veli svoje i ušanči se protiv drugačijeg mišljenja, a onda puca kako god zna i može, samo ne razumno i dokazima. Šteta! Baš bih voljela kad bi se pokazalo da neka moja stajališta nisu najbolja moguća... Zato valjda i čitam taj naš solilokvijski kolaž.
Danas, dakle, alternativna medicina s pod-temom cijepljenja. Eto, zbilja bih voljela kad bi mi netko tko smatra zapadnu medicinu neučinkovitom, štoviše - štetnom - a cijepljenje opasnim, uspio objasniti kako to da se npr. u Hrvatskoj očekivana prosječna životna dob od 1960-ih naovamo produžila za 10 godina? Link Ili da se broj ljudi koji žive na ovoj planeti od 1900. do danas povećao s 1,6 milijarde na 6,8 milijardi? Link Ili da u afričkim zemljama, poharanim boleštinama i ratovima, prosječna životna dob ne dostiže čak niti punih 40 godina? Link
Nisam stručnjak za demografiju i ne mogu podrobno argumentirati svoju tezu, nastalu na temelju zdravog razuma: medicina, ova gadna, zapadnjačka, je napredovala; isto tako životni standard, a s njime i prehrana i dostupnost liječenja, ali i informacija o tome što je zdravo, a što nije. Međutim, i mene golicaju neke nedosljednosti ovakvih zaključaka: jedna od njih je činjenica da su ljudi u npr. Americi 19. stoljeća (štoćereć, prije penicilina i vakcina) živjeli podjednako dugo kao Hrvati danas AKO bi doživjeli 5. godinu života, samo što ih masa nije i zato su im statistike lošije; ili da ljudi u vrijeme recesije i ekonomskih kriza, tj. velikih nezaposlenosti, žive duže. Za ovo drugo je ponuđen odgovor da se manje stresiraju i izlažu utjecaju štetnih tvari i rizicima ozljeda kad ne rade. I stvarno mi je žao, ali više se ne sjećam gdje sam to pročitala i zato nema linka.
Ni drugu svoju tezu, zasnovanu na zdravom razumu, ne mogu potkrijepiti čvrstim dokazima, ali zašto bih je prešutjela, po tome nije ništa lošija od teze da nas neka reptilska bića kroz sustave obrazovanja hipnotiziraju kako bi nas lakše porobljavala: mi koji smo imali sreće biti rođeni u zapadnjačkom kulturnom krugu ne osjećamo neposrednu životnu ugrozu - kod nas je "borba za život" zapravo borba za što bolji životni standard. I zato nam fali onaj osjećaj duboke, iskonske sreće što smo uopće živi. I zapraf nam je dosadnjikavo. I ne znamo što bismo sami sa sobom. Osim toga, živimo dugo, možda predugo... Jer medicina ne jamči sreću uz duži život. Možda i nije bilo loše u 60. skužiti da si star, ufrkariti se, početi pobolijevati, a umrijeti samo pet godina kasnije. Mi u istim tim godinama skužimo da nismo ono što smo bili i voljeli biti, a onda rikavamo još 15-20...
Ni treću svoju tezu, zasnovanu na iščitavanju blogova zagovaratelja alternative i općenito nezapadnjačkih filozofija života, ne mogu potkrijepiti dokazima, jer nisam stručnjak ni za te blogere, a ni za njihove svjetonazore. Mogu se jedino osloniti na vlastito iskustvo, u kojem je postojalo razdoblje koketiranja s istočnjačkim filozofijama i u kojem se još uvijek primjenjuju alternativne metode liječenja kad i ako nisu u sukobu s provjereno učinkovitim, zapadnjačkima. A teza glasi: zagovaratelji alternative duboko su nezadovoljni svojim životom i/ili svojom osobnošću, ali nisu spremni rudariti do uzroka tog nezadovoljstva. Uzroke mu stoga uvijek traže IZVAN sebe, a izvan njih je ovo, Hrvatska, zapadnjačko društvo, katolička i/ili komunistička ideologija + novokomponovani kapitalizam... Je, shvaćam da se to čovjeku ne sviđa, puno toga ne valja. Ali, brate mili, pogledajte jadnu Indiju! Ili Kinu! Već odavno nisu drevne... A i kad su bile, otkud znate da biste baš vi živjeli u nekoj povlaštenoj društvenoj skupini i imali prilike osjetiti sve blagodati njihove vjere i uvjerenja??? Nasuprot tom istočnjačkom idealu, jednako dokazivom kao i točnost moje teze ili postojanje reptilske hipnoze kroz obrazovanje postoji OVO, naša svakidašnjica, kontekst koji nas SASVIM SIGURNO određuje u iskustvima, (ne)mogućnostima i stavovima. I zato je za mene stoput poštenije biti hrvatski katolički nacionalist nego hrvatski jogi. A eklekticizam, razuman i zasnovan na opipljivim činjenicama lokalnog i suvremenog življenja, poštujem. Neka ga!
Evo što je bilo moje iskustvo: negdje oko 40. godine života upala sam u tešku, crnu depresiju. Trajala je dvije godine i smjenjivala se s maničnim razdobljima, koja su isto depresija, samo njeno naličje. Tada sam vukla i dobre i loše životne poteze: zamijenila loš posao dobrim, digla loš kredit koji još uvijek otplaćujem, upala u lošu ljubavnu vezu koja je na koncu ispala dobra, eliminirala neke loše ljude iz svojeg života, a dovela neke bolje i neke još gore... Bila sam toliko očajna da sam pokušavala sve, od joge i akupunkture i pratećih im svjetonazora do profesionalne psihoterapije. Vrhunac je bio kad sam se prijavila u neki program za kloniranje: mislila sam si, ajde neka bude još jedna ja, možda doživim vidjeti hoće li biti sretnija u nekim drugačijim okolnostima. A onda mi je sinulo (hvala mojoj psihoterapeutici!): okolnosti koje me unesrećuju VIŠE NE POSTOJE; da, imaju posljedica, ali ja znam za njih. Nije potrebno kloniranje: JA mogu živjeti drugačije. Ja ZNAM što želim, što me usrećuje, što unesrećuje i kad ću samu sebe unesrećiti. MOGU navigati. I živjeti drugačije. I biti ja. OVDJE. U OVIM OKOLNOSTIMA. I učiti kako sve mogu biti sretna; pa i nesretna. Zašto samo jedno? That's life.
Koji ne mora biti sretan... Ni uvijek, ni stalno. A viš, ja sam sretna što ga imam prilike iskusiti. I kad je sve najgore što može biti, nikad više nije nastao onakav mrak kao u prethodnom odlomku: zbog te sreće. Da imam život. I on mene. I da se ponekad baš lijepo imamo...
I zato ne bih voljela riknuti od neke blesave epidemije zato jer neka blesava žena nije htjela cijepiti svoje dijete iz čiste blesavoće. Eto.
12.01.2013. u 14:26 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
možda je dotična u nekoj sekti....
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:34 | opcije
...ili to čini iz uvjerenja
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:36 | opcije
...ili je jednostavno....bedasta
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:37 | opcije
Sleeping, ne znam. Ali, sad bum tebe privremeno u ignor kako bih svakoj koja se u opisu prepozna, a kod mene je u ignorici jer baš nemam strpljenja za razgovore gluhih, otvorila mogućnost da ovdje ubilježi svoje odgovore na postavljena pitanja. OK? Pustim te van za minutu.
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 14:40 | opcije
ok
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:41 | opcije
Evo, vani si. A ovdje popis baniranih - dakle, ako niste na njemu, slobodno argumentirajte štogod mislite:
Korisnik: forsaken | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: DIES-DAS | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: PreacherMan | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: majstor-X | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: yesterdayman | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: KidGenius | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: LittleHelper | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: sve_je_more | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: mani-price | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: andromeda00 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: rolex-oyster | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: Gospodjica2plus2 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: berezin_matok | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: buba1 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: xamrd1 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: black__women | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: Dalektron | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: zvjezdicica | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: _X_factor | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: Glupi | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: kucna_pomocnica00 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: drmax49 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: nisandrme | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: krystal | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: thin_saint | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: La_Vie_En_Rose | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: I_started_a_joke | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: budnasanjam | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: nisandrmax1 | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: una_sw | Ukloni iz ignore grupe
Korisnik: don-drle | Ukloni iz ignore grupe
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 14:43 | opcije
ja više ne bum.....nema se tu kaj dodati....
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:46 | opcije
u stvari...ne dodati....nego komentirati
Autor: sleeping | 12.01.2013. u 14:48 | opcije
Ti, sleeping, možda nemaš... Ali uvjerena sam da alternativci imaju. Čekam njihove doprinose konstruktivnoj raspravi!
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 14:51 | opcije
Izgleda da ću se načekati... Hm. Možda nisam pogodila pravo vrijeme za zapis? No, dobro... Idem ja napisati jedan tračerski istog naslova, a s drugog nicka. Baš da vidim...
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 15:02 | opcije
jbt...pa popis ti je pozamašan..skoro ko moja vip grupa? btw neki su davno već pokojni...ne samo virtualno već i stvarno!
Autor: mai_sarai | 12.01.2013. u 15:17 | opcije
http://www.youtube.com/watch?v=GicNi0w9LQI
život je more....
spoznaja da sama upravljam svojim životom omogućava mi da se radujem svakom novom danu i čekam što će mi donijeti...
da nema razdoblja nesreća kako bismo prepoznali sreću?
Autor: JanaAq | 12.01.2013. u 15:20 | opcije
(Vi)pica mi je manja, mai.
Autor: vevegaga08 | 12.01.2013. u 15:44 | opcije
Hvala, jana :-)) Baš paše.
Autor: vevegaga08 | 12.01.2013. u 15:45 | opcije
Viš, baš šteta: ja napisala još jedan blog, skuhala i pojela jako dobar ručak (pureći file u umaku od muštarde), ispila čašu vina, ispušila cigaretu, a svejednu niti jednog mišljenja koje bi moje teze argumentirano dovele u pitanje... Hm. Jesam li ja zbilja pametna, ili su svi drugi blogeri drugačijih orijentacija glupi i/ili neprisutni???
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 17:00 | opcije
ha, nisam baš ono što si napisala da očekuješ, naime, nisam bezuvjetni pobornik alternative nauštrb medicine, već oportuno smatram da trebamo koristiti ono što pomaže
e, sad, u prvoj tvojoj tezi ima i činjenica i istine i nema je smisla pobijati - imaš pravo, i zaista postoje dokazi
niti druga teza nije pogrešna, osim što smatram da je previše generalizirana, jer točno je da siromašni dijelovi planeta grizu da prežive, ali i na "zapadu" postoje velike razlike između mentaliteta i načina na koji si punimo život, na primjer, osobe rođene u manjim mjestima, siromašnim krajevima, grist će u pravilu mnogo više, ulagati truda, raditi svašta, da bi se održale u mjestima gdje su izabrale živjeti, jer im je povratak ili nemoguć ili neprihvatljiv, namjerno ne spominjem ružne nadimke nekih takvih krajeva, jer je nebitno, a svi znamo
treće je vrlo duboko zadiranje u pojedince i njihove psihologije, koje je, smatram, krajnje i pretjerano generalizirano, jer se to nezadovoljstvo ne mora očitovati samo u alternativnim medicinama, već i u masu drugih pojava tipa ovisnosti, agresivnosti, bjegova od realiteta svih vrsta, strastvenim a blesavim hobijima, ribičiji, šopingu, nogometu, ruganju drugim ljudima i tako dalje, koliko ljudi, toliko ...
međutim, u obranu alternativaca, ali ponavljam, umjerenih, moram spomenuti dobra iskustva koja imam s time, naime, akupunktura, bioenergija, biljke ... pomažu, i meni i svjedočila sam kad su pomogli meni bliskima,
navest ću samo tri primjera koja nisam ja: tati je gangrena zahvatila nogu, dobio je termin kod kirurga za amputaciju, kolega mu je preporučio svoju kćer, bioenergetičarku, u pet tretmana ne samo da je zaustavila gangrenu, već je noga u potpunosti iscijelila
drugi primjer je mama, zbog niza dijagnoza svakakvog tipa, povremeno svašta zašteka, onda se nazove čovjeka, on nešto napravi, ona živne, ne boli je, smanji se upala, prestane temperatura, ustabili se, radi i na daljinu i blizinu, radi svaki puta, i dok on ne kaže da više ne može pomoći, on stvarno pomaže, stricu nije mogao pomoći s rakom kostiju, ali je stric umro bez boli, a mislim da znaš da to niti jedan liječnik neće reći da je moguće, ali je, tako je bilo
te tako, ako pomaže, zašto ne? napominjem da su svi ovi liječeni i standardnom medicinom, a alternativom kad je medicina posustala
a što se tiče istočnjačkih puteva i svjetonazora - to je, po meni, religija kao i svaka druga, pomaže koliko pomaže svako drugo vjerovanje, sam Sai Baba je pitao zašto mu dolaze iz Hrvatske kad imaju Međugorje, zašto na istok, kad je u pitanju vjera, a ne mjesto
o posebnim mjestima na svijetu drugi puta, u to sam se osobno osvjedočila
međutim, ostaje mi još nešto za spomenuti, žalila si se na karpalni kanal, pošto znam što je to, jer sam to imala iz istog razloga kao i ti, reći ću ti kako sam se izliječila bez operacije i drama, naime, prijatelj učitelj joge pokazao mi je vježbe za zglobove, tj. za zapešća, tetive, koje je potrebno polako, polako istezati do granice bola, ali uporno i više puta dnevno, vježbe nisu niš posebno, otvorenom šakom gore dolje, ispružene ruke, stisnuta šaka, sve to po par puta u krug, i opet se može tipkati, kad se smiri akutna upala, nastaviti ali rijeđe, ono, kad je pauza u tipkanju, istegnu se tetive i više se neće tako često upaliti ovojnica tetive i tetiva koje onda pritišću živac, pa boli
eto, probaj, jest alternativa, ali, bogati, radi, godinama više nemam s time problema i mogu tipkati i po 30 kartica dnevno da ne jaučem od boli
Autor: CrystalClear | 12.01.2013. u 18:09 | opcije
Tnx, Crystal. Unatoč našim povremenim neslaganjima, ti si jedna od rijetkih ovdje s kojima je zapraf uvijek moguć razložan dijalog.
Dakle, što se alternative tiče, ja sam iz familije vračara po očevoj strani, tj. moja baka i prabaka su liječile - učinkovito! - travama i molitvom. I ja prema učincima njihovog liječenja nemam nikakve skepse, imam prema objašnjenjima te učinkovitosti - je li to bio placebo efekt, jesu li one skužile nešto što zapadnjačka medicina još nije, je li tajna u pravom omjeru vjere i lijeka - ne znam. Međutim, kad sam morala izabrati ili - ili, tj. ili kortikosteroidi za muža koji je umirao od galoprajuće MS ili neki alternativni pripravak za 2000 DM iz Švicarske, odlučila sam se za ono što je koliko-toliko djelovalo, tj. kortikosteroide. Da se radilo o meni samoj, tko zna... Ali, nije.
Glede psihoprocjene zagovaratelja alternative ovdje, jest, u pravu si, životna nezadovoljstva imaju vrlo raznolike ispuhe, ali ja sam sad pisala o samo jednom, tj. fanatičnom ili nerazboritom zagovaranju alternative. Ostale možda obradim u nekoj budućnosti, a od nekih i sama bolujem, izlječivo, nasreću.
Ček da vidim što si još rekla, teško mi pamtit na puni želudac...
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 19:03 | opcije
E, da, Mr. Carpal... Ma, ja ti tipkam od 15. godine života i znam sve moguće vježbe, ali s pola stoljeća u zglobovima + četvrtina težine previše, kaj moš očekivat nego ovakve napadaje globalne malaksalosti. Nije mene zgrabio samo karpalni sindrom, nego i cervikalna kralješnica, kuk i koljeno. Sve odjednom. I sve znam: smršaviti, kretati se, umjereno vježbati, pravilno se hraniti... A s druge strane, ne poštujem ja život samo zato jer postoji, nego i zato jer je povremeno prekrasan, ne samo na posebnim mjestima (koja, vjerujem, svatko ima); moja ti je životna filozofija "bolje malo i dobro, nego puno i osrednje ili loše". Eh, sad, kad to velim, mislim na rak, infarkt i slične grozote, ali ne na zglobove, njih sam previdjela, i zato im baš neću dati da me gnjave. Treba još natipkati nešto tekstova, otići do nekih lijepih, poznatih i nepoznatih mjesta i obuzdavati nešto pasova. Zar ne? :-))
Autor: vegavega8 | 12.01.2013. u 19:10 | opcije
kaj si se tak uhvatila tog cijepljenja i autizma?..jesi li ikad pogledala IJEDNU emisiju "Na rubu znanosti" Krešimira Mišaka?...Svakako je zanimljivija od tvojih nebuloza povodom tema koje zaprimaš bez empirijske osnove..Ta emisija nema pretenzije da bude znanstvena, niti nekog sili na to da mijenja svoj svjetonazor...Za mene je to prije svega inforamativna emisija o, ako ništa drugo, a ono o prijeporima koji postoje u određenim segmentima spoznaje i informacija o temama kojima se bave neki divni osebujni osobenjaci...Ako je netko "fundamentalist" i dogmatičar, onda si to ti, jer si to pokazala ovim svojim blogomm da uopće ne razumiješ o čemu se radi, niti želiš razumjeti.
Autor: _eternis_ | 12.01.2013. u 22:11 | opcije