Tema dana

Brak je jedan od najvažnijih sporazuma koji većina ljudi sklopi u životu. Zašto?
Jer se time pojedinac i društvo nastoje zaštititi. Jer su tim sporazumom definirana različita prava i obveze vezana uz imovinu (stjecanje, nasljeđivanje…), uzdržavanje (supružnika, djece…) i slično.
Pitanje je koliko ljubav ima veze s tim. Povijesno gledano, vrlo malo. Brak iz ljubavi je izmišljotina novijeg doba u kojem je težište postavljeno na „imam pravo na sreću“ pri čemu se postizanje te sreće veže uz supružnika kojeg bismo voljeli, a on bi nas zauzvrat usrećio, što god to značilo.
Problem nastaje kad se taj sporazum želi raskinuti. U stvari nikog nije briga o kakvim se emocijama radi. Potrebno je riješiti pitanje imovine, brige o djeci itd. Volite li ili ne, patite li ili ne, postaje nevažno.
Zašto onda brak još uvijek opstaje kad taj sporazum često ne ispuni svoju svrhu? Zašto braku ne pristupamo malo racionalnije, a ne samo pod utjecajem zaljubljenosti koja često ne naraste u ljubav? Kad brak ne garantira ni materijalnu, a još manje emocionalnu sigurnost?
Vjerojatno se nadamo da ćemo biti sretnici kojima će uspjeti. Ako ne prvi, onda drugi put ili treći….
Meni je bilo dovoljno jednom. Ali nikad se ne zna.

19.08.2013. u 15:05   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

sve se može dogovoriti i mimo braka kao pravne forme dvoje ljudi na istoj adresi
(izvanbračna zajednica izjednačena je po pravima kao i bračna ;)

Autor: meija   |   19.08.2013. u 15:08   |   opcije


danas jest, u našem društvu....

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:12   |   opcije


ljudi manje promisle o braku nego o kreditu za auto npr. :)

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:13   |   opcije


manje promišljaju o izboru bračnog nego poslovnog partnera...

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:14   |   opcije


a o djeci promišljaju još i manje....

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:14   |   opcije


nekako se sve podrazumijeva...nekakav red stvari....

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:15   |   opcije


Kad si ulazila u brak koje argumente si imala da bi on mogao trajati? Business plan se to zove? Kaj ste imali zajednicko itd na cemu si temeljila uvjerenje ....samo na nadi i zaljubljenosti?.....pa svaki posao bez dobrog plana propada

Autor: beyo   |   19.08.2013. u 15:23   |   opcije


slažem se i sa tobom siz i meia, osim u jednoj stvari: izvanbračna zajednica nije izjednačena sa braćnom u nasljeđivanju! ono što može naslijediti bračni partner nemože uvijek naslijediti i izvanbračni partner.

prijenos nekih vlasništva isto tako nije moguć!
najobičnija telefonska linija !!!! dok im ne tutneš pod nos vjenčani list da osoba na koju glasi telefonska linija jest tvoj bračni partner, nema šanse da ta ista linija može glasiti na tebe.
o nekim drugim stvarima da ne govorimo.
jets da nam pune uši sa time da su one jednako priznate, ali znam da nisu.

Autor: moluska   |   19.08.2013. u 15:23   |   opcije


Beyo, tada nisam ništa mislila, bila sam mlada i naivna....
zato sad razmišljam :)

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:26   |   opcije


Da to ti se zove naknadna pamet:-) i ne uzrujavaj se jer......imamosjecaj da se zivot samo sastoji od takvih vrsta pameti...zato kad bi me pitali sto najvise zelim u zivotu rekla bih da sam pametnija barem 3 puta:-) ili 4

Autor: beyo   |   19.08.2013. u 15:28   |   opcije


hvala Mol, dobro je znati...

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:28   |   opcije


djeca u braku su vrlo rijetko stvar dogovora, tj. može li braćna zajednica sebi "priuštiti" da ima dijete/djecu.
nije problem roditi dijete. problem je što dalje sa tim djetetom.
ono nije igračka za nekoliko godina a poslije ćemo ga dati tetama, pa školi (ajme) i kvartu da se tamo odgaja.

mi moramo stajati iza svakog njegovog koraka godinama. i tek onda (7 prvih godina u životu djetete navodno određuje i njegovo daljnje ponašanje) polagano pustiti da to dijete postaje samostalno, ali još uvijek pod budnim okom ali ne u "lancima".
dođe mi zlo kada čujem da roditelji izhavljuju da nemaju vremena za svoju djecu, jer moraju raditi !!!! i prepuste dijete ulici.

da bismo bili liječnici moramo studirati 6* godina, da bismo bili profesori moramo studirati 5+ godina, da bismo bili farmaceuti moramo studirati 5+ godina . . . . . . . a da bismo bili roditelji? ništa! mnogi misle da je dovoljno da se spoje xx ili xy i tu smo! a za dalje - kako bude, bit će.

Autor: moluska   |   19.08.2013. u 15:31   |   opcije


umjesto zaljubljenosti na cijeni bi trebalo biti nešto drugo...
poštovanje, marljivost itd....a o odgovornosti da ne govorimo...

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:36   |   opcije


Mol, imaš potpuno pravo...

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 15:40   |   opcije


siz, apsolutno točno, ali probaj to reći nekom zaljubljenom paru! ne prolazi!
tek kada dođe do prestanka te zaljubljenosti, a brak već sklopljen na temelju zaljubljenosti, počinje se na mnoge stvari gledati iz jednog drugog kuta i slika postaje puno drugačija.

Autor: moluska   |   19.08.2013. u 15:48   |   opcije


a tko zna? možda je ta zaljubljenost i sljepoća koja iz nje proizlazi korisna...
daje optimizam i vjeru u zajedničku budućnost, barem na početku... :)

Autor: srceizlato   |   19.08.2013. u 16:00   |   opcije


Stare moje da ste imale pamet koju sad imate nikad se ne bi ni udale! Virujte meni,'evo ja se nikad udala nisam....

Autor: beyo   |   19.08.2013. u 16:46   |   opcije


beyo, mislim da imaš pravo! ma kaj mislim, sigurna sam!

Autor: moluska   |   19.08.2013. u 16:53   |   opcije


Dodaj komentar