Zakon vs. moral
U prostoru djelovanja u kojem ponašanje nije zahvaćeno zakonom tj. izostaje posljedica, prepušteni smo odlučivati sukladno svojem i općem moralu. Stava sam kako moral nije kod svih ljudi podjednako razvijen, niti podjednako otporan na sebičnost, pa zbog takvog deficita na mjesto morala uskače zakon koji imitira moral. Zakon koji ima svrhu imitirati moral međutim, istovremeno, nema niti istančanost, niti senzibilitet morala utkanog u živo biće, pa je zato zakon tek norma koja djeluje isključivo pod prisilom na pojedinca, dok je moral dobrovoljno djelovanje bića iz uvjerenja čak i u situacijama kada nije "promatrano".
Znati ću da nismo divljaci onda kada nas ne bude trebao zakon podsjećati na to kakvi bismo trebali biti ljudi.
Uvijek ću se radije pouzdati u moralnog (pristojnog) čovjeka, nego u zakonski sustav neke ljudske zajednice, jer u sjenama zajednice ljudi ipak, u konačnici, ostaju u djelovanju koje određuje isključivo i samo njihov pojedinačni moral, po kojem se prepoznaju/ne prepoznaju i u koji se pouzdaju/ne pouzdaju.
Dobro jutro :-)*
30.03.2015. u 8:15 | Editirano: 30.03.2015. u 23:41 | Dodaj komentar
naravno, sebe smatraš izuzetno moralnom osobom.
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:36 | opcije
i tankoćutnom.
Pa nam stoga već godinu dana skačeš po glavama po čitave dane.
:))))
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:38 | opcije
Da li je tvoje duhovito moralno.
Dozvoljavam si humor koji je moralan.
O tome se radi. Naravno to nije slučaj sa svima.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:38 | opcije
(ironija)
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:38 | opcije
Tvoja Vega i ti ste se meni krvi napile i to je trajalo dvije godine.
A onda je meni to dosadilo.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:39 | opcije
To kad meni dosadi je trenutak kad ti slutiš posljedicu.
Da ne slutiš posljedicu ne bi se prestala šaliti.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:39 | opcije
Jeje.
Ničim izazvane.
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:39 | opcije
Složit ćeš se da sam u pravu. Reagiraš na posljedicu.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:39 | opcije
Nabijem te na posljedicu.
Bajbaj:)
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:40 | opcije
Moralna, tankoćutna i dražesna.
My ass.
Autor: bozicnica | 30.03.2015. u 8:40 | opcije
Tvoju Vegu i tebe izaziva nečiji izgled: vene, sisurine, kovrče....
Kod mene vas je izazivala moja sposobnost komuniciranja i animiranja ljudi na druženje oko zanimljivih tema.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:41 | opcije
E, onda to sve imaš prilike ljubiti u svojoj Vegi.
Ona je sve to što ja nisam, pa uživaj.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:41 | opcije
I to smo "nabijanje" imali priliku vidjeti.
Ako bude trebalo vidjet ćemo opet.
Znam da se ljutiš, pa frustraciju izražavaš prijetnjama razbijanjem nosa i brisanjem komentara kod lanene, ali meni je žao što si ti osoba koja reagira isključivo na dresuru, ali ne i na poštovanje. To sam ti već rekla i mislim da si me dobro razumjela.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:43 | opcije
Jutro :)
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:43 | opcije
Sad kad si me dočekala možeš se posvetiti ostalim prioritetima.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:43 | opcije
Jutro, Koke :)
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:44 | opcije
Da li može humor biti humor ako je nemoralan?
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:46 | opcije
Boža reagira jedino na novac. To je ona i sama rekla. Ona zbroji koliko je to vrijedno eura, pa reagira. A ti Georgi radiš to džabe. Tu je Boža u prednosti. Jer nije emotivno uključeno. Samo eurotivno :)
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:46 | opcije
Ja mislim da ne može.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:46 | opcije
Božine eurocije.
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:48 | opcije
To je moja privilegija, jer nikad nisam oskudijevala, niti su mi ljubav uvjetovali novcem, ni statusom.
Može se reći da imam veliku sreću što sam se rodila u obitelji koja mi je omogućila slobodu od metrika koje su izražene u novcu, ali se inzistiralo na ispravnom postupanju.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:48 | opcije
Uostalom mi imamo stan 50 m od Veginog.
Možda je i to.
Ajd, nije 50, nego 35, ali 50 da se Vega osjeća "sigurnije".
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:49 | opcije
Ljudi uz koje sam odrasla nikad nisu davali prednost statusu pred ljudskom kvalitetom.
Tražila se uvijek i samo ljudska kvaliteta.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:49 | opcije
E da, zato vas dvije govorite različitim jezicima, i ne razumijete se.
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:50 | opcije
Veći je krimen bio lagati, maltretirati "slabijeg", nego neuspjeti riješiti neki zadatak 100%. Pored rezulatata gledalo se i način na koji se nešto postiglo.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:50 | opcije
Boža te ne može poštovati jer joj se ne isplati.
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:51 | opcije
Znam ja to. To sam ja i ljubavniku objašnjavala u vezi Vege: ta žena i ja smo građene na različitim bazama. To je različito. Svjetonazorski različito. Ulje i voda.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:51 | opcije
Ja ne mogu to razumjeti, jer ja poštujem bez obzira na isplativost, jednostavno to je startna pozicija.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:52 | opcije
S vremenom se to izbalansira. Moje reakcije su pri tome sporije, jer im treba vremena dok se razviju, zato što se bojim pogriješiti prema čovjeku, pa dozvoljavam da me više ošteti nego što je potrebno, ali po tome mjerim koliko sam sigurna u svoju procjenu. Tada kad ju donesem ona je konačna, a reakcije su puno brže i žešće.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:53 | opcije
Georgi, njeguj ti ono što imaš, to su velike vrijednosti - po mojoj metrici. No, poštovanje od ljudi poput Bože ne možeš dobiti, ako nemaš nešto što nju zanima, a izražava se u eurima. A pogotovo ako možeš ugroziti njezine potencijalne eure :)
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:54 | opcije
Zato se ljudi prepoznaju po moralu. Ono što je meni nemoralno, nekom drugom je humor.
Naravno da je nespojivo takve ljude imati za istim stolom ili u razgovoru.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:54 | opcije
Da. I nema tu sreće. Niti ćeš ti početi razmišljati kao ona, niti će se ona preobratiti.
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:55 | opcije
Nemam interesa za Božu.
Niti imam interesa trpiti Božu zbog bilo koga ili čega drugog.
Ja si to mogu priuštiti.
A stvari koje si ja mogu priuštiti ona ne može. Nedohvatno je to njoj.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:56 | opcije
Ali za cca 15 godina bi moglo biti zanimljivo. Kad počnu stizati naplate.
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:56 | opcije
Ona čezne za mnom.
Ali to je njen problem.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:56 | opcije
Da, možeš, ono što se ne može kupiti novcem :)
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:57 | opcije
Ja ti moram sada ići raditi. Radim danas i sutra, a onda godišnji odmor. Djeca su na praznicima, pa neka smo skupa.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:57 | opcije
Ja sam doma i besposličarim, do daljnjega.. Uživaj :)
Autor: Cococh-Anel | 30.03.2015. u 8:58 | opcije
I počastit ću se romansiranjem u vremenu godišnjeg.
Lijepo te pozdravljam, Koke.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 8:59 | opcije
dobro jutro curke! čitam vas...i ima tu istine, koko! btw pašemka, uvijek sam se pitala kada i zašto je počeo vaš bjesomučni prijepor? otkada je boža počela redovito dolazit kod tebe na blog? jel to počelo s pričom o pušenju ili je bilo i ranije? sjećam se da se vega okomila i ranije...al nemrem se sjetit kad je počela "tuča" sa božom i stiksom? hm...ne moraš mi sad odgovorit (ionako ideš radit) već jednom kad se nađemo...il kad budeš raspoložena? ne mogu razumjeti što je to tako duboko razderalo brazdu...ponor čak med vami? kužim ja razliku...ti si jedno biće boža posve drugo! tebi su emocije važnije, a boži lova (dobro je to koko procijenila) al svejedno...ne moraju se bitno različiti ljudi tako naskakivat? eto, lijepi zapis si napisala i da nije boža uletjela vjerojatno bi to krenulo posve drugim tokom..jer moral čovjeka i njegov moralni zakon trebao bi bit iznad svega! i ja idem off...
Autor: mai_sarai | 30.03.2015. u 9:22 | opcije
Počelo je u 12 mj. 2012. godine kada su mi Boža i Stiksa nakon Vegine verbalne grubosti pošle objašnjavati zašto je to ok.
I od tada se to eksponenacijalno razvija. Stiksu nisam na vrijeme skužila da je emotivno angažirana, a ja tuđe emocije poštujem, i da sam na vrijeme registrirala ja bih elegantno zaobišla spornog muškarca. Boži treba potvrda ženstvenosti, što se manifestira nadmetanjem sa svim ženama te inzistiranju na napadnom stilu dotjeranosti koji graniči s neukusom.
Stiksu razumijem, ali me ne zanima, a Boža je kompetitivna. I jedna i druga su ok dok ne idu agresivno na mene.
Ne dijelimo isti smisao za humor i one nisu prirodno moje društvo ni u kojem pogledu. Eventualno što smo imale zajedničko je muškarac, ali srećom niti to više nije tako.
I ja bih to tako ostavila i smatrala zaključenim.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 9:41 | opcije
:)
čitam i ne nogu vjerovat neke stvari
Autor: styx | 30.03.2015. u 9:52 | opcije
ne mogu se ni načudit kako u svojim "argumentiranjima" ne vidite da nadmašite vrijeđanja, laganja, niskosti protiv kojih argumentirate
Autor: styx | 30.03.2015. u 9:54 | opcije
pasemka ili laže ko pas, ili više ni sama ne zna što je sve bilo.
Autor: styx | 30.03.2015. u 9:54 | opcije
koji je vaš argument i opravdanje za vaše vrijeđanje, na račun čega vi mislite da je vama dozvoljeno biti grozan, a grozni ste, jer je netko bio grozan?
većinom nadmašite inicijalni impuls.
i redovito time date za pravo onim argumentima protiv vas.
Autor: styx | 30.03.2015. u 9:57 | opcije
o pasemkinom bacanju govana ne treba više nbišta dodati.
eno, koke upravo za božu piše kako ne vidi ništa osim eura.
mai je sto puta kritizirala tuđe izglede.
vidite li vi sebe u tome?
Autor: styx | 30.03.2015. u 9:59 | opcije
moj je zaključak da vi ovo jednostavno volite.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:00 | opcije
i ok. samo onda prestanite tako grčevito glumit da se borite za pravdu.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:00 | opcije
Stiksa, sto je bilo bilo je. Puno te bolje razumijem od kada sam postala svjesna tvoje emocije. Ziva je istina da nema te bivse, sadasnje ili buduce kombinacije u kojoj bismo mi sjedile za istim stolom. Takodjer me ne zanima niri formalno, kurtoazno prijateljstvo s tvojim prijateljem. Kao sto rece Boza blog je dovoljno velik, a vi se kusurajte.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:01 | opcije
paske, toliko si mi se nabacala po dvorištu da nisi zaslužila da ti se obratim jednim komentarom.
imaš li ti srama?
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:02 | opcije
i uporno dalje vrtiš, i lažeš i vrijeđaš, i sipaš stvari koje su davno van domene neta, i na kraju te svi puštamo, jer te alibiramo na neuračunljivost (što drugo, kad je suludo?)
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:03 | opcije
aj više otkači.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:04 | opcije
što stalno huškaš? to više nema veze ni sa čim.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:04 | opcije
a huškaš, jer si krajnje konfliktna.
ostali se priključe na tvoj vagon kad im se da.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:05 | opcije
još jedino mai, mislim nije skužila da to nema veze s romantikom.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:06 | opcije
Draga Stiksa, ja sam tvoja utrčavanja puno puta isto tako ljubazno tolerirala i imala za njih razumijevanja.
Mene fascinira isto tako kako se humor Ane Ivanovne i Vege može smatrati duhovitim, unatoč izraženoj nemoralnoj komponenti, ali ti s tim nemaš problema. Mislim da nisi loša osoba, nego jednostavno želiš nešto, pa plaćaš cijenu. I u tome te mogu razumjeti. Nije mi jasno zbog čega inzistiraš na komunikaciji koja ti ne odgovara.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:06 | opcije
Ti si huškala da je Baba srušila blog.
Tada sam si pomislila ili si ekstremno glupa i povodljiva ili si zlonamjerna.
Do danas sam si dala slobodu ne šiljiti taj odgovor.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:07 | opcije
Toliko o huškanju, kao i kad Ani Ivanovnoj kažeš neka meni nadaje jer sam ja zaslužila.
To je isto huškanje.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:08 | opcije
Neke stvari prepoznajem, obzirom sam i sama početkom srednje škole gledala Meaning of life i Malu prodavaonicu užasa, ali ja s tobom kopati nos i cerekati se Ani Ivanovnoj i uvlačiti se Vege "dubokim" razumijevanjem nemam namjeru. To je bilo kad sam bila srednja škola. Niti tvoj humor mi nije duhovit.
Bila si vrlo gruba i prema Ametist, a samo da bi mene povrijedila, povrijedila si nju možda i puno više, a nisi ni trepnula oko toga.
To su sve sitnice koje ti ja ne zamjeram, ali ne mislim da imamo o čemu.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:10 | opcije
e, pun mi je kufer tvojih glupih baljezganja.
kakvo jebeno rušenje bloga?
daj me više ostavi na miru s tim nebulozama. prejadno je.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:10 | opcije
Ja uvijek radije biram konflikt nego jest govna.
To je moj krimen.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:10 | opcije
Zašto si optužila Babu sa svojom ekipom da je srušila blog kad si dobro znala da to nije moguće?
Zlonamjernost.
Tako ja to vidim.
Ili to ili te netko nahuškao.
Žao mi je Stiksa, tako je.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:11 | opcije
Odi mi sa zapisa.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:11 | opcije
ne pada mi na pamet imat išta o čemu bih s tobom, ali sjaši, majketi.
ali nećeš. sjašit ćeš na 3 dana s mene, ali ćeš u kinflikt s drugim. trebati bar 2-3 dnevno da bi ti bilo zanimljivo.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:11 | opcije
*ebala te i baba i blog.
odjebi više. kužiš?
aj.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:12 | opcije
Ja s tobom nemam konflikt, ali vidim da si ljuta.
Zato odi s mog zapisa.
I kad ti bude bolje vrati se ako budeš htjela.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:12 | opcije
Tu si ispala teška ili naiva ili zlica, ali upirala si prstom da se sve prašilo. Jel to išlo iz tvoje glave ili iz nečije tuđe, radije bi da je iz tvoje ispala ta glupost barem bi bila original, nego da si projektil na daljinsko navođenje.
ajd.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:13 | opcije
i nek te netko od ovih koje ti glade to suludo perje već jednom uputi malo na odvikavanje od ovog, jer si doslovno uništavaš život ovim nebulozama.
ekipa se zabavi svađama.
dođu i odu. sutra zaborave.
spasi se, majketi.
nikog ne bi trebalo za zbilja bit briga za sve ovo.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:15 | opcije
Uvijek sam bila izuzetno nježna prema emotivcima, tako da te kao takvu i gledam.
Nemoj utrčavati, pa nećemo imati problema.
Kosjenka :-)))
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:16 | opcije
Ajd se malo hladi, Stiksa.
Ti si se zapjenila od bijesa sad.
Ne trebaš mi trpati, ta ti si ovdje 10 godina, ne znam kome više treba odvikavanje.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:17 | opcije
Svaki dan je reset.
Tebi nije?
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:17 | opcije
Vidim da je tvoj život postao pod djelovanjem iskrice znatno jednostavniji.
Malo se rasulo to na sve strane u neobičnim kombinacijama, ali mene to ne smeta, ja čitam što ti meni pišeš i vidim da si histerična.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:20 | opcije
zapravo sam vrlo mirna i ozbiljna.
i žao mi te je. iskreno mi te je žao.
ali sama srljaš u te rupetine.
evo, ljubazno ću i srdačno, ako će to zaustavit tvoje salve nelogičnosti:
pls, paske, odjebi više. ok?
moram off. bok.
Autor: styx | 30.03.2015. u 10:24 | opcije
Nisam do sada ukalkulirala mogućnost da ti je ovo od steroida, ali ako je trebaš znati da ti kod mene i onako imaš posebni popust i da bih ti ja, i da nije u pitanju tvoje otrovanje steroidima, ove mići agresivnosti tolerirala iz simpatije prema emotivcima općenito.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:24 | opcije
Ne znam da li si primjetila da si na mom zapisu?
I ja imam nekog posla.
Ja s tobom Stiksa nemam o čemu, a alatku nemam da ti ju dam.
Ispričaj me, radim nešto.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:26 | opcije
Bože sačuvaj napasnog flufija.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 10:27 | opcije
a špaga
Autor: roman10 | 30.03.2015. u 10:47 | opcije
uletna poruka, znaš napravit špagu / odg. znam al ne za tebe /
Autor: roman10 | 30.03.2015. u 10:52 | opcije
I nek si ju otkanto. Treba špagu zaslužiti, a pogotovo ako se radi o dva metra čvrstog konopa za od šljivu.
To je ključ za portal. Nije to mala stvar.
Autor: georgi | 30.03.2015. u 11:08 | opcije