KUPUJMO HRVATSTVO



Poticaj su kroasani iz Bille - neka stranjska marka, gotovo upola cijene od Ledovih, s time da su ove punjene šunkom, a Ledove prazne. Popričam s prodavačicom i izleti mi: "Već mi je pun kufer kupovati Hrvatstvo (htjedoh reći 'hrvatsko') i plaćati više, kao da lovom moram dokazati domoljublje!"

Ali zapravo je pravi razlog ovaj naš blogek, ovo svakodnevno prepucavanje, ovo osokoljavanje najprimitivnije, najfundamentalističkije desnice, koja, valjda, smatra da su konačno "njeni" došli na vlast, a najviše od svega - moja reakcija: ignoriraj budaletine, takvima tak i tak niš nemreš objasniti.

Što je istina - nemreš. Glup ne kuži pametnoga, a vrijedi i obratno, samo se može promijeniti ako pametan tako odluči. Međutim, manjak reakcije ako već ne pametnijih, onda bar obrazovanijih, ostvarenijih ljudi, onih koji su malo više učili, malo više naučili, malo više iskusili, više toga vidjeli i koji svijet ne sagledavaju iz mračnog ugla vlastitih neuspjeha, kompleksa i nesposobnosti da se nose s promjenama, kako u sebi, tako i oko sebe, glupan će redovito protumačiti kao vlastitu snagu, a slabost tog pametnijeg/obrazovanijeg, te će si pride dati za pravo soliti pamet ovom drugom o stvarima o kojima pojma nema, a bojim se, i primijeniti silu bude li verbalno nedovoljno uvjerljiv(a).

Gledam ovih dana kako se tu denunciraju neki starčići iz kavana, kako se otpisuje 1945. u 90% svojeg značaja (izbjegavanje pripadnosti istočnom bloku, ako ništa drugo), kako se veliča politički režim koji je zaoštrio socijalnu polarizaciju do neviđenih razmjera, a pride neselektivno dokidao sve što je u hrvatskoj povijesti i kulturi imalo vrijedilo ako nije bilo "nacionalno i domoljubno", ilitiga, nažalost, uglavnom šovinističko i fašistoidno.

Ukratko, do sada smo u svojoj samostalnoj državi kako-tako izbjegavali stupice u koje su upadali i mnogo veći i značajniji narodi - masovne čistke, lov na vještice, montirane procese, državnu cenzuru i medijsku pravovjernost - samo zato da bismo ih najvjerojatnije (bojim se) upravo sada prigrlili kao "naše", uz "osudu" svih tuđih i/ili aktualno-politički nepodobnih.

Ne mogu tvrditi da znam što se točno zbivalo između 1941. i 1945., niti znam točno što je bilo do 1991., jer i ja sam, kao i svi mi, mogla dokučiti samo službeno oportune verzije na hrvatskom; ali, na engleskom sam mogla pročitati i drugačije. I zato mislim da vjerojatno znam malo više od prosječnih "Hrvatina", koji strane jezike em ne trebaju, em smatraju neprijateljskom indoktrinacijom povodljivog naroda.

55 godina mi nije bilo jasno kako je nacizam mogao zavladati onako kulturnom nacijom kao što je Njemačka. Sad mi, nažalost, postaje jasno - iscrpljenost recesijom, besperspektivnošću, vlastitom nesposobnošću i svjetskim kaosom plodno su tlo za crno-bijelu sliku svijeta u kojoj postoji dežurni krivac, a neprijatelj je svatko tko nije bijel kao snijeg; 55 godina su mi pilili žifce raznorazni "prvoborci" i "nerazvijeni" i baš zbog njih sam bila za secesiju Hrvatske, a eto ti ga na, sad opet imamo i jedne i druge, istog mentaliteta (OK, prvi još malo bahatiji nego oni prije, a drugi još agresivniji, jer su, eto, ponešto i zaslužili u onih nekoliko godina ratovanja za domovinu u kojoj nikad nisu živjeli). Ove skupine sad žive svoj Croatian Dream - transformaciju od nebitnih, nesposobnih i besperspektivnih u višu srednju ili čak visoku klasu i meritum Hrvatstva cijele jedne populacije, od koje ih dobar dio nemre smisliti.

Pa si misli, proći će. Kao i mnogi drugi prije njih... Samo kaj uvijek dođu neki novi. Jer valjda smo takvi.

A Hrvatstvo ima svoju cijenu.

04.03.2016. u 13:45   |   Dodaj komentar

Priznajem, ne znam treba li "hrvatstvo" pisati velikim ili malim početnim slovom; gramatičk, vjerojatno malim, ali kulturološki, nek bude veliko ;-))

Autor: vegavega8   |   04.03.2016. u 14:19   |   opcije


sve ovo s lijevima i desnima,meni izgleda kao onih godina 90'-tih.
ja koji nisam nikada imao kontakta s ustašama i desnima,odjednom
sam samo zbog toga što sam Hrvat,postao ustaša. Oni koji nisu stali
na stranu hrvatstva,postali su lijevi i ugroženi. Neprekidno ponavljali
i vadili aveti prošlosti iz ormara i mahali njima. Tako i danas..mašu,jer se
osjećaju ugroženi dolaskom hrvatske,a ne neke čudne socijal-demokracije,
koja je totalno nesposobno vodila državu proteklih 4 godine.
Lijevima je neophodna desnica,što tvrđa to ih više imaju razloga i napadati.
Bez lijevih,nebi bilo ni desnih i obrnuto. Kada Predsjednica pozove na jedinstvo,
lijevima je to poziv na ustaštvo,a ne na jedinstvenu aciju(borbu) za boljitak
Hrvatske. Lijevima je to i cilj. Stvoriti netrpeljivost i razjediniti.

Autor: bezobraznik   |   04.03.2016. u 14:26   |   opcije


sada su se odjednom pojavili ugroženi novinari,kulturnjaci,udruge...i tko sve ne,
jer znaju da će novac dijeliti oni koji žele bolje Hrvatskoj i onima koji će
na tome raditi. ...i još...kako nije stid jednog Milanovića i njegove ekipe,
reći da novi Premijer nije stručan? Čovjeku koji je svoj novac zaradio,a ne
izvukao iz džepova poreznih obveznika.

Autor: bezobraznik   |   04.03.2016. u 14:29   |   opcije


https://www.youtube.com/watch?v=mX_NyW4uSkE

Autor: KitaRex   |   04.03.2016. u 14:34   |   opcije


Bezo, tebi ovi tvoji komentari ne izgledaju paranoično? Meni da.

Autor: vegavega8   |   04.03.2016. u 15:22   |   opcije


A kad predsjednica obeća državu blagostanja u svojem mandatu, ja tu ne vidim ni jedinstvo, ni pamet, ni plan, nego obični propagandni trik, udicu za očajnike.

Autor: vegavega8   |   04.03.2016. u 15:23   |   opcije


I ne treba nama ništa tvrdo, bar ne u politici, nego odlučno i dobro promišljeno. Do sada nismo imali ni jedno, ni drugo.

Autor: vegavega8   |   04.03.2016. u 15:24   |   opcije


Točnije, postojale su tvrde odluke da se pogoduje sebi i svojima i promišljenost da se to realizira uz pomoć svojih i svojima. I to NE isključivo po nacionalnoj osnovi.

Autor: vegavega8   |   04.03.2016. u 15:25   |   opcije


Pise puno novina na mnogo jezika i da se primjetiti da su novinari prosli kroz obrazovni sustav tih zemalja te ucile njihovu povijest. Englezi su zazeljeli zadrzati jugu po svaku cijenu i to su uvijek podrzavali kao i da su stvorili kulturu caja i otkrili viktorija slapove iako su tamo uvijek zivjeli ljudi malo tamnije boje koze (Valjda ih nisu vidjeli jer su bili zakamuflirani u vegetaciju koja je tamo gusta pa time i tamna). Neke druge novine na drugim jezicima su pisale drugacije i tu se vidi da su isti prosli kroz njihove prosvjetne krugove. E sad, u Hrvatskoj je bas to problem, nama se obrazovna "istina" cesto mjenja zahvaljuci totalitarnim rezimima....Fasizam bez demokracije (Staljin, Mao, Tito), Nacinalni fasizam (Pavelic=prodao pola Hrvatske, a kao domoljub). Sve se svodi na to jesmo li za Hrvatsku pod utjecajem srednje i zapadne evrope i takvih kulturnih vrjednosti ili za Jugoregion i to je to.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 15:57   |   opcije


kupujmo najbolje ....kvaliteta produkta i cijena-uslaga vrjednost. Samim tim da smo odrastli na nekim prostorima uglavnom imamo afinitet prema tim produktima jer su dio nase kulture pa bila ona gastronomska ili umjetnicka. Sve zemlje imaju pop glazbu na materinjem jeziku i regionalnu kuhinju, ali cak i ameri vole argentinski govedji file na wasabi pjeni i balsamico umaku uz bocu Priorata iz 2004:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:03   |   opcije


i uz to slusaju Pavarottija:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:09   |   opcije


sjetiite se londoskog mirovnog sporazuma u kome kraljevina jugoslavija daje Dalmaciju talijanima

Autor: nljubo   |   04.03.2016. u 16:15   |   opcije


da, a jos nam je bolja diplomacija. Francuzi sakrili i opravdali Napoleona, Kinezi Maoa, Englezi opijumski rat ili Bleiburg, Ameri Nagasaki, a ja pripadam narodu koji je ubio, koliko je ono bilo, 1 700 000 ljudi u Jasenovcu. Stvarno bi nas trebali u rezervate da ne ponovimo tako nesto

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:24   |   opcije


pa..poanta je ovakva: domoljubna politika domoljubno subvencira uvoz i istovremeno hrvatskom proizvođaču domoljubno nameće hrpu nameta i time čini hrvatski proizvod domoljubno skupljim. Ja sam ekonomist..i sviđa mi se kanadski sistem u kojem vlada ekonomija a politika je tek usputna pojava u njihovu društvu...zato jer jedino tamo...politika vrši svoju suštinsku dužnost - obitava kao ideja...a ne egzekucijski alat protiv naroda i protiv ekonomije.

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 16:29   |   opcije


Ne cuje se bas ni o onim holandjanima iz Srebrenice, ne daju nasvoje ma sto da napravili makar vriste o slobodi novinarstva i demokratskom pluralizmu. Ajde bilo da proslo, bolje i tako nego da su ih umjesto nizozemskih branili jugo diplomati; onda bi vjerovatno cetnici zajedno s nizozemcima junacki odolijevali najezdi divljih muslimanskih hordi koje su pretrpele velike gubitke u ljudstvu i nemackom naoruzanju

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:34   |   opcije


Kanada je zavrsila s ratovima prije 2 stoljeca i ima isto toliko dugu parlamentarnu demokraciju za razliku od Hrvatske. Kanada danas takodjer ima regionalnu (zupanisku ) ekonomsku politiku s razlicitim poreznim i skolskim sustavom tako da bas i nije da se ne mjesaju. Osim toga oni uvoze hranui povrce im je skuplje od mesa tako da bas i nisu u skladu s preporukama globalnih zdravstvenih organizacija

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:43   |   opcije


Liberalna ekonomija je isto mjesanje politike u drzavu jer je netko odlucio da je liberalna, a taj neko nisu kanadski indijanci vec njihovi politicari

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:45   |   opcije


kanadski, a ne indijanski politicari, dakle oni koji im sjede u parlamentu, a ne oni koji se dogovaraju dimnim signalima iako su tu bili jos liberalnije po onoj tko kresne bizona taj ga i papa:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 16:47   |   opcije


nda...zaboravila sam zakaj me ovaj sajt snerval. Nemreš ostaviti smislen komentar da on sam po semi ima značaj...jer baš uvijek postoji neko tipkalo kojem je samo bitno da je u pravu i hoštaplerski ti osporava bit komentara. Dakle...poštovani srpski kolega, meni nije problem razumjeti to što ste napisali, no vidim da je vama problem razumjeti što ja pišem. A čisto sumnjam da sam nerazumljiva. Dakle, postoji povijest (historija) ekonomije i povijest politike. Zaista je hoštaplerski objašnjavati stvarnost povlačeći bilo kakvu povijest kroz to. Dakle, sadašnje stanje je ovakvo: Canada je multinacionalna i multikulturalna zemlja...što znači, ekonomski gledano - uvozi, osim poljoprivrednih proizvoda i ljude. Zašto? Zato jer je politika (ideja) da se maksimalno iskoristi ono što se ima. Rude npr. Industrijalizacija ove ledene zemlje je njen najveći ekonomski alat. Njoj s time nije problem uvesti ono čega nema ili ne može proizvesti. Što je žalosno za Hrvatsku, koja može...a mora uvoziti jer se politika bavi nazivljem po povijesnoj osnovi a ne ekonomskim razvojem.

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 17:05   |   opcije


Na jučerašnjoj sjednici Sabora, koji je redovno prazan..postavilo se direktno pitanje hrvatskog sela i poljoprivrede...a odgovor je izgledao ovako: Hm..pa da...treba se riješiti pitanje poljoprivrede! ... Za taj i takav odgovor svi građani...i hrvatsko selo plaćaju 12 do 15 t kuna/mj. Apsurd? Ma jok....važnije nam je da se bavimo pitanjima iz povijesti.

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 17:12   |   opcije


cjenjena alternativna hrvatska- dogovorno ekonomska i virtualna suvremenice. Ja ne zivim u post komunistickoj drzavi, a niti u medijskoj blokadi niti sam se skolovao u komunistickom sustavu te me poznavanje jezika podrzava u nastojanjima da se kvalitetno informiram, ali Vi ste sigurnom u pravu. Kanada uvozi ljude od Kolumba (12 stanovnika na kvadratni kilometar) i hebe se ekonomije za multi-kulti vec za kolicinu potrosaca. Bilo kako bilo Vi ste sigurno u pravu i zao mi je da ovom digitalno-virtualnom pasnjaku pripisujete kvalitet vodece svjetske ekonomske novine. Evo da malo odmaknem od Kanade jer je ona ipak malo dalje pogotovo od Vas, pratio sam prije nekog vremena sa dubokim zaljenjem da prolaziti kroz tesko razdoblje i da cak razmisljate o agresiji prema sebi tako da me raduje da ste sad agresivniji prema drugima, ali svejedno ja necu biti pobornik liberalnog zdravstva jer mislim da se treba solidarizirati s onima kojima je pomoc mozda potrebnija nego trenutno meni pa kao moj mali doprinos tome zelim naglasiti : Vi ste apsolutno u pravu i da parafraziram Thompsona, zalim sto sam dirnuo u Vas dio svemira.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 17:29   |   opcije


i da....treba vratiti Tahija da malo sredi te seljake ili nek uvoze dance i skandinavce zbog poljuprivredne multikulturalnosti

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 17:31   |   opcije


Historija je jedna, a cine je kulturni, gospodarski, politicki, vojni, socijalni, znanstveni itd. usko povezani aspekti.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 17:45   |   opcije


ne,draga vega.....nimalo paranoično nije neprekidno spominjanje fašizma i ustaša...
jel? uši mi probijaju time već mjesecima,oni koji su otišli s vlasti,ne ovi trenutni...
ako je netko paranoično uplašen i tu svoju paranoju šalje kroz sve medijske kanale,za
mene je to širenje panike i straha,istog onog koji je kod njih izazvala jedna plinska
boca na Savskoj...to je ono što se želi i provlači kroz svaku sferu života....dolaze ustaše!!,,,fašisti!!
koji jebeni ustaše i koji usrani fašisti??? ja i 99% Hrvatskih građana s time nemamo
poveznice niti smo odgajani u tom ozračju,ali jako dobro zvuči nekoga optužiti za te gluposti.
čak i u Domovinskom ratu,nisam se borio za NDH ili nekakvu ustašku državu i politiku,već za
ovu koju imamo,ma kakva bila,ali oni koji su popušili u ratu,smisleno i opetovano nas optužuju
za nekakav fašizam.....

Autor: bezobraznik   |   04.03.2016. u 17:56   |   opcije


dalekodoočiju......u Kanadi žive kanađani...a u Hrvatskoj hrvati,srbi,romi,česi,slaovaci,mađari,bošnjaci.....itd itd
sve dok u Hrvatskoj nebudu samo hrvati,neće biti dobro živjeti ovdje...time mislim na hrvate bilo kojeg porijekla,
pa bili oni srbi,muslimani,mađari,talijani,kanađani....bit je da svi u državi rade za dobrobit te države,a ne neke
matične i žele neka svoja extra prava....manjinska...jer svako manjinsko pravo koje imaju,je ustvari privilegija,
koju nema većinski narod....zato to treba brisati....olovkom,zakonom,poimanjem domovine kao svoje....

Autor: bezobraznik   |   04.03.2016. u 18:04   |   opcije


hm, da sam na vašem mjestu (srpske nacionalnosti) pripazila bih s uporabom riječi 'agresija' na hrvatskom tlu. Vidite, ovdje mnogi, kao i vi žive u prošlosti. Vi ste se čak pozabavili i mojom. Nadam se da ne očekujete i jednak angažman s moje strane! Ne namjeravam vam posvećivati više pažnje nego li je posvećujem ovim komentarima. Mislim da je suština ovog posta upravo reakcija na produkt onoga što NE valja, no kad čovjek nema rješenje, okreće se pronalaženju krivca. I dok se vama ovdje važnije raspravljati sa mnom primjenjujući niskobudžetne kontekste, onima koji možda čitaju, kao i meni..savršeno je jasno da ni jednim komentarom niste ponudili rješenje niti konstruktivan prijedlog. Vjerujem da ste samo željeli napokon nešto reći. Bilo što. Pa, eto..rekli ste bilo što. To vam je omogućila demokracija!

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 18:05   |   opcije


srpske nacionalnosti:-)))))))))))))))))))))))))) ma dajte.......odakle Vam to? Ja sam srbin kao i Vi eskim. A povijest i bavljenje istom. Nakon 1945 je pobijena od strane komunistickog rezima gotovo kompletna tadasnja hrvatska elita pa i bogati i strucni vlasnici vecih seoskih imanja (Njemci, madjari, hrvati) i na njihove pozicije i imanja su dosli ljudi malog agronomskog i drugih znanja te kolhozorila hrvatski prostor i agrar unistili kao i sve ostalo u razdoblju od 45. i to jos i danas cine i nisu jedini jer je i kvalitetna ceska i madjarska ili istocnonjemacka ekonomija kroz slicne procese dozivjela slicnu sudbinu. U skolama se ucio marksizam, reorija i praksa samoupravnog socijalizma, narodna odbrana i pripremale priredbe za 1.5, 29.11, 25.11 8.3 itd.
Oporavak od takvih nacionalnih tragedija je dugotrajan proces i jos traje kao i u drugim gore navedenim drzavama.

P.S nekome se obratiti ili ne, iznositi misljenje ili ne je osobno bogatstvo i mogucnost koje jako cijenim i postivam za razliku od u gore navedenom razdoblju gdje je isto bilo gazeno, a i danas se cini na prostoru koju ja zovem domovina.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 18:27   |   opcije


Primite moje isprike, no zbog korištenja srpskih riječi, pomislila sam da ste srpske nacionalnosti.

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 18:32   |   opcije


a mene nazvati srbinom je kao tita nazvati demokratom tako da se zahvaljujem na toj sali koja me podsjeca na prakse iz politicke policije iz ne tako davnog i jos aktualnog vremena.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 18:32   |   opcije


ma ne....to me razveselilo.....vidite kakav je utjecaj te povijesti od 45. Hrvatima unisten jezik kao i agrar, gospodarstvo i tradicija visestranjacja.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 18:35   |   opcije


Sigurna sam da na moju prosudbu nije utjecalo ništa iz te godine. Samo volim hrvatski jezik, pa primjećujem abnormalnosti:)

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 18:38   |   opcije


Ispicavam se radi reduciranja Vaseg uzivanja koristenjem tudjenica, ali nisam bio imun na skolski sistem bivse drzave, a kasnije sam studirao u drzavama gdje se hrvatski jezik ne koristi u drzavnim institucijama. Opet povijest:-), od Bleiburga i jos traje ili likvidacija ili kulturno unistavanje i raseljavanje hrvatskog, ali u pravu ste, mogao bi s premijerom na satove hrvatskog ukoliko su promjenili ime ustanove koja se nekad zvala Mose Pijade, ali siguran sam da je Berlitz odavno dosao u Hrvatsku.-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 18:46   |   opcije


@bezobraznik.....Mislim da o tome o cemu pises se vec puno toga dogadja kadroviranjem u ministarstvu kulture, smjenama u javnim medijima i potezima ministarstva vanjskih poslova i mislim da bi svi trebali biti lojalni drzavi u kojoj zive barem do te mjere kao gosp. Oreskovic Kanadi:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 18:51   |   opcije


@pamela......."Ja sam ekonomist..i sviđa mi se kanadski sistem u kojem vlada ekonomija a politika je tek usputna pojava u njihovu društvu...zato jer jedino tamo...politika vrši svoju suštinsku dužnost - obitava kao ideja...a ne egzekucijski alat protiv naroda i protiv ekonomije."

Apsolutno se slazem jer je u CH jako slicno (cak nema ni opozicije u vladi, samo u parlamentu, vlada treba raditi), ali CH ima 725 godina bez rata, parlamentarnu demokraciju 300-tinjak godina, a do prije 150 godina je bila jedna od najsiromasnijih zemalja u Evropi. Toliko siromasna d su vlastitu djecu slali za tada bogatu Lombardiju i Piemont da bi cistili dimnjake jer su bili dovoljno mrsavi za taj posao, da bi mogli prehraniti obitelji. U isto vrijeme je Ceska imala najjacu ekonomiju u Evropi i imala bi je i danas da nisu imali to sto su i Hrvati prosli. To je sve sto sam ovdje zelio istaknuti. Nakon tragedija koje se dogode jednom narodu ne moze se rjesiti s par sjednica sabora kao sto se ni u bivsoj istocnoj Njemackoj nece srediti sve preko noci mada imaju pomoc u ekonomski jakoj bivsoj zapadnoj Njemackoj. Osis protiv Wesis i isto ce trebati godine.
Nista za zlo i uzivajte

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 19:07   |   opcije


Sve 5, no nadam se da ćete se složiti sa mnom kako se problem neće riješiti ako i sljedećih nekoliko godina potrošimo na kuknjavu kako nam je teško jer smo prošli to što smo prošli. Poslije oluje čistiš, pospremaš i izdvajaš ono što se da iskoristiti za ono što ne valja, bacaš. Kao što bi u HR trebalo pobacati banke, kao što je to Island učinio. HNB treba kompletno očistiti od usjedjelica nesposobnih baviti se zdravom i razumnom ekonomijom. Preslikati sustave koji funkcioniraju, od drugih...ako već nemamo vlastita rješenja. Zapravo...ima puno posla koji ne smije čekati..a još uvijek čeka jer se narod i politika bavi pitanjima povijesti. To se rješava kad je sve ostalo, tekuće, prvobitno i najvažnije - u redu.

Autor: PAMELA_007   |   04.03.2016. u 19:29   |   opcije


Postovana, u mojoj blizini zivi sin Mike Spiljka, Vanja Spiljak koji je danas jedan od najbogatijim trgovcima naftom i derivatima u Svicarskoj, a on nije jedini. Gospodarsko ozdravljenje drustva je po mom misljenju neodvojivo od politicke, socijalne, kulturne itd i neophodno je suocavanje te lustracija jer su na pozicijama moci ljudi iz starog rezima i ne zele promjene ni napredak kao ni otvaranje arhiva i sl. Oni ne zele ni konkurenciju jer ne zele pustiti sposobne ljude da djele dio kolaca vec zele isti za sebe. Jutarnji, vecernji, hrt itd. su stvorile ideoloske price (zamislite da Rumunji slave Causeskua ili Poljaci Jaruzelskog kao hrt tita.
Vi cete reci da je to nebitno za danasnju Hrvatsku, ali se ne mogu sloziti. Te politicke garniture tjeraju najbolje ljude iz Hrvatske i opet unistavaju potencijalnu hrvatsku elitu koja bi trebala zauzeti njihova mjesta i ne dozvoljavaju konkureciju. Oni ne tjeraju Hrvate samo iz domovine vec i one inteligentne tjeraju u sebe. Nema ni prosperiteta ni demokracije bez lustracije, a nitko sretniji od mene kad bi se samo kopiranjem zakona i regulativa mogao rjesiti problem gospodarstva u Hrvatskoj. Ja sam po pripodi optimista, ali bedak nisam. Svidjelo mi se kad je u povijesno slicnoj Litvi premijer na proslavi pobjede protiv fasizma rekao da komunisticki antifasizam i demokratski antifasizam nisu isto i da je za njih 2.svjetski rat zavrsio povlacenjem vojske sovjetskog saveza, a ne 1945. U Hrvatskoj taj rat jos nije zavrsio tako da i danas imamo "ratnu ekonomiju" odnosno kradi i varaj narod, ali pazi da ne krenu na ulicu. Ovoj drzavi fali ushit, fali cudo iz Berna i vrijeme. Da zvucim pesimisticno mi je zao i nitko nebi bio sretnije da sam u krivu.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   04.03.2016. u 20:02   |   opcije


mika špiljak je bio šuster
onda je napretkom u hijerarhiji drage nam partije postao kožarski radnik
napokon je dolaskom na sam vrh postao dermatolog
poznato?

Autor: yoroboy   |   04.03.2016. u 20:48   |   opcije


Drago mi je što ste popričali i ispričavam se što nisam sudjelovala - morala sam na posao.

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:28   |   opcije


Što se beze tiče, ovak: kad se netko zalaže za "tvrdi" režim, ukidanje prava manjinama, kad mu je OK po ulici hodati prijeteći plinskim bocama ako se ne ispune nerealni zahtjevi (negdje sam već zakeljila popis tih zahtjeva) i kad pride ne znam na osnovu čega tvrdi da tako misli 99% njegovih sugrađana (jer nisu svi sunarodnjaci), a na birališta je izašlo 48,23% građana, koji pak nisu uspjeli izabrati parlamentarnu većinu, onda ja takva razmišljanja stvarno naj-naj-najblaže rečeno smatram nedemokratskima.

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:32   |   opcije


U stvari, čudim se što je takva osoba toliko nabrušena protiv Tita, koji je vladao čvrstom rukom, nije baš šljivio manjine, tj. ajd, moš ti biti manjina, ali potiho, prije svega si Jugoslaven, a svojim suborcima je ispunjavao i realne i nerealne zahtjeve skoro pola stoljeća, i to na račun svojih i njihovih unuka i praunuka. Mislim si, takav ko stvoren za bezin koncept, ne...?

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:35   |   opcije


Pam i daleko, žalim što niste uspjeli popričati bez potezanja nacionalnosti i bolesti, jer ova ili ona nacionalnost zaista ne jamči (ne)suvislost nečijeg razmišljanja, isto kao ni bolest kad je pod kontrolom.

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:38   |   opcije


Ovak, kaj ja mislim o sadašnjem trenutku u Hrvatskoj:

Kriziramo kao i sve zemlje u tranziciji. Samo što su neke zemlje u svojim tranzicijskim krizama bile manje autodestruktivne (npr. Češka) i uspješnije su vodile svoj međunarodni PR. U tom međunarodnom PR-u vidim i Titove zasluge, jer, ruku na srce, velika većina građana je imala putovnice, mogla se školovati i ovdje i vani, postojale su brojne stipendije, mogao si otići u inozemstvo, namaknuti lovu, vratit se ovamo...

Stekla sam dojam da su tijekom i poslije rata Hrvatsku preplavili oni kojima je najveća kvalifikacija vozačka dozvola, a svoju neuspješnost svugdje, ne samo na domaćem terenu, sad pravdaju političkim progonima i profuravaju ekstremizam kao izliku za grabež u sveopćem kaosu. Oni koji su se vani snašli, ti nam sole pamet s distance, jer im se ne da kusati našu kašu, i još pride imaju pravo glasa bez ikakvog rizika.

Hrvatski radnici (pri tome ne mislim samo na one niskih kvalifikacija) grintaju što ne vlada med i mlijeko, naviknuti na bolovanja za svaku berbu, fuš, ili hodočašće, što se fino dalo organizirati u tom tlačiteljskom socijalizmu, u kojem, začudo, nije uzmanjkalo ni crkvi, ni svetkovina; a hebga, sve ima svoju cijenu - onda si mogao otaljavati isti posao do penzije, koju si dobio ranije i više je vrijedila nego danas, ali nisi baš mogao očekivati platne skokove nabolje i nisi smio vješati križeve iznad vrata (oko vrata jesi, male, diskretne).

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:50   |   opcije


Nadam se da ste primijetili da je multikulturalnost neizbježna u svim dijelovima svijeta, osim možda u surovim pustinjama ili prašumama. Uspješne su one države koje je prihvaćaju i osvještavaju, što ne znači da nikad nema neslaganja - nema onoga "ti kuš, sad JA vladam!". EU je pred kolapsom ne samo zbog demografskih tektonskih promjena, nego i zbog tog ušutkivanja nepoćudnih glasića manje moćnih članica. Kužim ja i te EU tiranine, oni su fino kupili sve što su ovi mali prodali za šaku perlica i kaj se sad bune, eno im njihovi rezervati i nek čmrlje ondje sa svojim totemima, a kužim i nas male, mi bi za stol s velikima pa bi i mi malo rasli; a sve smo razrajtali.

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 8:58   |   opcije


Međutim, ja ne vidim rješenje u zatvaranju u rezervate, vidim ga jedino u povezivanju, pregovaranju i prevladavanju razlika.

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 9:00   |   opcije


Sinoć sam malo pričala s jednim društvom o svemu ovome i postavili smo si zanimljivo pitanje, koje sad postavljam i ovdje:

Bi li se ti veliki hrvatski nacionalisti odrekli svoje nacionalnosti za izvjesnost ekonomskog blagostanja?

Autor: vegavega8   |   05.03.2016. u 9:01   |   opcije


multikulturalnost----po meni je to da poštujem tuđe kulture i da ih prihvatim kao
sebi ravne..ok...nikakav problem...međutim,kada ti...multikulturalni počnu nametati svoju
kulturu kao nešto što im je u ovoj,našoj i drugačijoj kulturi,uskraćeno i kada to žele
pod silu nametnuti i nama,onda se protiv toga borim svim sredstvima...nešto kao...
kod njih se u kući psuje,a kod mene ne..i onda dođu i psuju u mojoj kući,jer to je njihova kultura.
e,to nemože...svi koji dođu,trebaju se prilagoditi onome mjestu gdje su došli. to je osnovno načelo
svih civilizacija i naroda.zbog toga i imamo netrpeljivosti u svijetu. manjinski,dotepenački,narodi pokušavaju
pod obvezno nametnuti svoje stilove,navike,jezike u ona mjesta gdje su došli.ne žele poštovati navike i zakone
mjesta koje ih je prihvatilo. kod nas je to poprilično uzelo maha i pojavom dotepenaca iz Slavonije,Bosne,Hercegovine i
ostalih mjesta izvan i unutar HR....nepoštuju se domicilni i nameće svoje...ZG je već izgubio svoj "šarm",jezik,navike,način
pogleda i razmišljanja.postao je nešto...miš-maš...ustvari,izgubio se ZG.tako je i s državama u svijetu i kod nas.

Autor: bezobraznik   |   05.03.2016. u 10:18   |   opcije


"...U tom međunarodnom PR-u vidim i Titove zasluge, jer, ruku na srce, velika većina građana je imala putovnice, mogla se školovati i ovdje i vani, postojale su brojne stipendije, mogao si otići u inozemstvo, namaknuti lovu, vratit se ovamo... "
isusebože,pa gdje ti živiš? koji građani i koje školovanje vani?...jbte,moji nisu imali love da mi plate stan u zg da bih studirao,a dom nisam mogao dobiti jer mi ćaća nije bio u partiji...da,jesu..izabrani i odabrani,a raja...šljakaj što ti mi damo.

Autor: bezobraznik   |   05.03.2016. u 10:25   |   opcije


Valjda sam previse gledao rasprave u saboru pa na provokaciju reagiras diskreditacijom. Cinjenica je da aktualnost ove teme moze biti izazvana i potrebom za razumjevanjem dogadjanja i previranja na ovim prostorima. Hrvatska je mala drzava i kao takva jako ovisna o politici i ekonomiji oko nje bez nekih vlastitih cjepiva protiv utjecaja istih. Da sad ne idem na berlinski zid, ali ipak, mi djelimo sudbinu svih od komunistickog rezima i ideje socijalisticke drzave po nekom ruskom modelu okupiranih drzava kao i Madjarska, ceska, slovacka, Slovenija, poljska, istocna njemacka, rumunjska, balticke zemlje, a kao najbolji primjer danas tog modela danas i Ukrajine. Sto je zajednicko tim drzavama? Iako su prije diktatura komunistickih partija imali razvijena gospodarstva, imali kulturni identitet i demokraciju te drzave danas to nemaju. Njihovo gospodarstvo nije konkurentno zapadnijim drzavama niti je skolski sistem stvarao ljude koji bi bili sposobni biti na trzistu rada danasnjeg razvijenog svijeta.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   05.03.2016. u 10:56   |   opcije


Ne volim ni ja "teorije zavjera tajnih sluzbi u drzavama post komunizma", ali cinjenica je da kompletna nova gospodarska elita npr. Rusije su nabildani ex. kadrovi kgb-a pocevsi od Putina prema dolje i da se medjusobno ubijaju plutonijem i sl. Nijedan od tih bogatih rusa zaista ne izgleda kao ekonomist ili poduzetnik niti imaju skole za takvo sto. Ubili u Rumunjskoj Causeskua, ali nekako im ostali oni iz seguritata itd. da ne nabrajam svaku drzavu. A zapad, hmm....nikad u zivotu nisam vidio vise zastava u nekoj drzavi, a da nije drzavni praznik, nego u Danskoj, toliko da sam mislio da oni imaju 20-ak Thompsona, a neke i imaju kako su mi i stanovnici te drzave i potvrdili. Neke drzave su se otvorile i pricaju o integraciji stranaca, suzivotu i multikulturalnosti, ali se zaboravlja da su pogotovo vece mocne drzave kao Francuska, Engleska pa cak i njemacka provele umjesto integracije getoizaciju koja u sad vec drugoj generaciji getoiziranih stvara velike razdore u njihovim drustvima i apsolutnu polarizaciju koja utjece na sve segmente drustva. I sve ce to ici svojim putem i za par desetljeca nece biti velikih razlika izmedju istocne i zapadne Evrope osim mozda malo vecih razlika u razvijenosti sjevera i juga. Tako barem ovdje pisu analiticari.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   05.03.2016. u 10:57   |   opcije


Na tvoje pitanje dal bi se nacinalist zbog financijske dobiti odrekao nacionalnog je zanimljivo, ali ne sustinsko pitanje. Ja se radje pitam dali danas jedna drzava moze prosperirati na otvorenom trzistu bez nacionalnog identiteta bez drzavnog brenda kojeg se bas zapadne zemlje drze kao pijan plota i ne popustaju za milimetar. Ali volio bi vidjeti par mjeseci englesku bez kraljice i gornje klase, svicarsku bez tocnost i uredjenosti, crvenog kriza i Heidi, njemacku bez da nikad ne odustaju i made in germany, francuze bez kulta gastronomije i vladavine burzuazije makar u francuskoj revoluciji tada ucestvovase 2 000 000 gradjana i 20 000 000 seljaka pa ne kuzis sto i ime nisu federalizirali u seljacko-gradjanska buna.

Autor: dalekoodocijuisrca   |   05.03.2016. u 11:01   |   opcije


Zaista puno vise volim Bacha od Thompsona, ali ono "istok, zapad svatko brani svoje....." je mozda ne duboka, ali istinska analiza ovoga sto se danas dogadja i kad vec pricamo o ucenju kroz iskustva drugih drzava onda bi trebali napomenuti da su balticke zemlje, poljska, madjarska, a pogotovo ceska i njemacka napravile lustraciju za razliku od nas i slovenije pa bi se mogli promotriti i ekonomski brojevi prije i nakon provodjenja iste. Nadam se da ce se to tome i u nasoj drzavi barem razmisliti.

P.S pozdrav Vega, malo sam navratio ovdje nadam se da je to ok......piazzolla1:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   05.03.2016. u 11:04   |   opcije


a da...da se ne zaboravi....nije diktator tito dao putovnice da bi bili slobodni vec da bi se iselilo prohrvatsko. To i brojke pokazuju, iselila se zapadna hercegovina valjda jer nisu imali ni vodu ni struju, makadam im je prozdirao zivotnu energiju, a zeljezara u smederevu bijase predaleko, a to sa putovnicama je krenulo s napadima hrvatske emigracije i akcijama protiv naroda i drzave od kojih je najpoznatija u javnosti ona nazvana "fenix". Volio bi zaista imati podatak koliko je tadasnjih komunista i rezimskih ljudi napustilo Hrvatsku u to vrijeme. Predpostavljam po broju manje od broja talijanskih narodnih heroja:-)

Autor: dalekoodocijuisrca   |   05.03.2016. u 11:27   |   opcije


Dodaj komentar