Večer istine za sve nas

Jednom godišnje ( 01.08 ) su stari narodi slavili " Dan svježeg kruha". Običaj kao običaj, osim što je ovaj imao moć, imao je jako duhovno pokriće...bio je to dan završetka žetve, bio je to dan zahavale Bogu za svako skupljeno zrno, dan dobrih i vrijednih ljudi, dan molitve....
Sve bi zavrašavalo u noći , uz vatru.! Ljudi bi se okupili oko velike vatre, sjeli i zauzelii mjesta i u mislima još jednom prolazili ono što su pripremili. Trebali su biti spremni ispričati svoju priču, reći svoje želje, trebali su biti spremni na iskrenost i istinu..
U vatru bi stavili kamen kao simbol i kao vezu. Onaj tko bi uzeo kamen iz vatre mogao je pričati svoje tajne, svoje želje, svoj život, sve dok je kamen bio topao. Nitko ga nije smio prekidati. Vjerovali su da će Bog oprostiti svaki grijeh ( i je! ), ispuniti svaku želji ( i je ! ), svaka čovjekova na glas izgovorena misao bit će ispunjena. i svatko je u svojoj istini blistao nekim čudnim sjajem..
Govornik je morao prestati kad se kamen ohladio i vratiti kamen u vatru. Nije imao moć tomu se oduprijeti i da ga ne vrati,. Onda bi došao na red drugi čovjek. Nije bilo gužve jer su svi došli na red, svi koji su htjeli govoriti.
Što je kamen bio vrući i vrijeme govora je bilo duže....
Postojao je samo jedan uvjet; govoriti istinu! ( to je bilo čudo i moć takvog dana )
I sada se ja pitam, dok se kamen u mojoj ruci sve brže hladi, koliko nas je blogera spremno uzeti taj kamen, reći svoju istinu, reći naglas svoje najdublje želje pred svojim Plemenom.

( Podsjećam da nas je jedan nick, nedavo, sve pozvala kod sebe na tople kolače s makom i da sa sobom trebamo samo ponijeti svoju priču, svoju istinitu priču. Pozvala nas je sve. Tko je od blogera spreman doći, i pred svima oko stola reći svoju Istinu i otkriti svoje Želje.?? Tko je spreman za jedan običan " Dan svježeg kruha" , ili "Večer toplih kolača s makom"? )

28.11.2010. u 9:37   |   Editirano: 28.11.2010. u 10:06   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

auuu, da nisi malo nekorektan prema ljudima u tomu sto zahtjevas? mislim natovario si im malo prevruc kamen radi svojih ocekivanja,. ne njihovih,.

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 9:49   |   opcije


Kamen uzmeš u ruke kad je onoliko vruć za koliko si spreman. Nitko nije morao sudjelovati niti pričati, i ništa tu nije moje,.osim što sam napisao, i što sam se nešto zapitao?

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 9:54   |   opcije


rekla bih da nije pitanje tko je spreman reći istinu i svoje želje,
pitanje je jednako tako tko je to spreman čuti....
malo tko čini se, svatko je zaokupljen svojom pričom.....

Autor: srceizlato   |   28.11.2010. u 9:56   |   opcije


"Tko je od blogera spreman doći, i pred svima oko stola reći svoju Istinu i otkriti svoje Želje" ,. ne zvuci li to malo ultimativno? mislim naci se mozete i bez takvih tereta, a prica ce sasvim sigurno doci i sama potaknuta dobrim drustvom i namjerama ostalih sugovornika,..

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:01   |   opcije


Men, ultimatum se završava uskličnikom, ultimatum je imperativ. Iza moje rečenice stoji upitnik. Na sudu bi ti rekli da svjedoku ne sugeriraš odgovor, i bio bi uložen prigovor. eto, ja ulažem prigovor na tvoj upis.

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:05   |   opcije


pa dobro. ja cu ga u dobroj namjeri prihvatiti ako ultimatum i manipulaciju uvjetuje samo znakovlje. no bojim se da znacenje, pocevsi od naslova pa na dalje sugerira nesto drugacije,..

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:10   |   opcije


uostalom malo prebedasto od mene,. ionako necu sudjelovat u vasim plemenskim okupljanjima i liturgiji te se zaista bespotrebno mjesam:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:12   |   opcije


Ne, Man, imaš svoje mišljenje i ništa drugo. Kao i ja. Možda bih ipak neke stvari trebao shvatiti kao metafore, a ne kao ritualno okupljanje. Tim više što je većina koja bi bila za te kolače razdvojena zemljopisnim udaljenostima. ( opet prigovor! )

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:17   |   opcije


ja u ovom zapisu vidim iznimnu toplinu, i poziv da saobraćamo više srcem a manje umom.

Autor: palis   |   28.11.2010. u 10:23   |   opcije


pa ovaj put ga ulazem i ja. jer posluzio sam se rjecnikom i znacenjima koji sugerira i zapis:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:24   |   opcije


Ja vidim srce i mudrost starih ljudi, jer običaj je od " Starih Gota ". Nama je samo jedna poruka!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:26   |   opcije


Srce i zlato! Nitko, baš nitko, oko vatre, ne mora slušati. Ne govorimo njima, govorimo sebi. Valjda je tu i bila snaga tog običaja.

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:29   |   opcije


Pa ako se i okliznes nekada u zivotu, ne gledaj to kao pad u sunovrat, nego kao pad uvis!!

Autor: MOLVIDA   |   28.11.2010. u 10:29   |   opcije


Man, prigovor! Riječ "sugerirati" nema pravnu osnovu. Pa čak ni građansku. Nisam ništa imao namjeru sugerirati. Ako se tako čini, onda sam fulao s blogom. Oprosti!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:33   |   opcije


Mol, kada bi se mi našli oko te vatre, uzimali bi taj vrući kamen jako česti u ruke.

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:36   |   opcije


daleko smo mi ovdje od pravnih osnova,. no rijeci (pisane ponekad i sa vecom tezinom od iglasno zgovorene) i njihove konstrukcije neminovno sa sobom nose znacenja,. znacenja pak sugestiju,. sugestija pak dozu obaveznog,..

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:42   |   opcije


evo ti u zadnjem komentaru, Medo... razlog, za naklonost ritualu... srceizlato je u katastrofalnoj istini, sa svojim komentarom, gore... oni, koji inzistiraju na nudizmu duše i misli, više to čine, da bi njihovo kronično 'davanje', imalo alibi u hipotetskoj dvosmjernosti, golotinje... nego zato, što pate za tudjom nutrinom.

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 10:42   |   opcije


Man, sugestija je kao i savjet i ne nosi dozu obaveznog. Ipak ti donesi sud o tome. Ja prvi put čujem da je sugestija nešto pod "mus"!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:49   |   opcije


ljudi cuju ono sto im odgovara. mene pak zbunjuje prvo tvoje ogradjivanje od termina sugestije, zatim branjenje samog pojma kao ne obavezujuceg,..
i da. nismo na sudu. ovo ne podlijeze odredbama nekakvih zakona i postivanja proceduralnih nahodjenja,..

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:55   |   opcije


Mmmmmmm! Zašto se pati za tuđom nutrinom? Ja imam svoju dušu koju još nisam "spasio", i mislim se još dugo baviti s njom, sam , ili tražeći pomoć od sviju koji hoće nešto reći.... Ostali dio tvog teksta je težak i , ....možda nisi ni tražila komentar, pogotovo ne od laika.

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 10:56   |   opcije


mmm malo pretesko gadja u sustinu. ali savrseno precizno:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 10:59   |   opcije


Man, Klaić pod 3 - sugetija = prijedlog, savjet, nagovor, navođenje na nešto, pobuda, utjecaj, mig ( nema imperativa )

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 11:02   |   opcije


Mnogi stari običaji, koje su naši predci poštovali, danas gubi na svojoj vrjednosti jer je malo onih, kojima je istina način života i ogledalo sebe. Biti iskren i govoriti istinu je danas rjeđe nego je bilo u ta vremena, kad su se izvodili ti običaji......
Kad ču uzimati taj vruči kamen, izgovarat ču svoje želje.....one su istinite ............da bude među ljudima više poštovanja, prihvačanja različitosti i tolerancije.....

Autor: plavooka-mala   |   28.11.2010. u 11:02   |   opcije


auklinac...

"Osjećam se, kao krpa..."

"Čudno..?!... A ne izgledaš, kao krpa....:O"...:DD

... fino mi je pun klinac samoće u toj faking, težini...(to ja držim kamen i sad ste ga, aman zaaman, nahebali....:D)

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:08   |   opcije


dobro medo. ukoliko te rjecnicke definicije i sklonost pravnoj terminologiji pred samim sobom pravdaju i odredjuju, niti ja nemam nista protiv;)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:13   |   opcije


uostalom nisam niti sumljao u dobronamjernost, ali nacin na koji je iskazujes mi je malo prediskutabilan,.. u najboljoj namjeri da izbjegnem imperative,. srdacno Vas Preacher:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:17   |   opcije


Man,. zar stvarno misliš da bi se ja ,poslije ovog posta, trebao za nešto opravdati.? Ili je samo nesporazum!?

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 11:20   |   opcije


Hm.
Blogeraši nisu moje "Pleme", ne znam kako je moguće uzeti vreli kamen iz vatre da se ne opečeš i što će ti istina koja se govori samo "u taj posebni dan".
Znači li to da čovjek mora govoriti po srcu i savjesti samo kad ima neki vražji topli kamen?
Ma okej, kužim obred.

A i došla sam tu samo da vidim što ostalo ženskinje vidi u tebi.
Navodno vide nešto, štajaznam.

Autor: common-errors   |   28.11.2010. u 11:22   |   opcije


ALOOOOOOO...?!!... ČUJE LI ME, ITKOOOOO??... IMAM KAMEN, HBTE?...:O... ;D

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:25   |   opcije


(hehe... znam. gadjat ću vas u unutarnje uho, koje sluša tudje duše....:D)

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:27   |   opcije


a jeba ga,. ako si bez grijeha baci ga vec jednom;)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:27   |   opcije


:D... eto, zašto su ga kamenovali... ko zna??!..... Prič, zna...:D... bio im je prevruć, u ruci...;)

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:32   |   opcije


ot pocedka same price ja se vascelo tajm pitam kak su koncentrirano i iskreno mogli nesto rec,.. moje najiskrenije bi bilo; peceee, peceeee, peceee;)))

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:36   |   opcije


Mmmmm, ako je kamen topao ne smije te nitko prekidati. Vrati ga u vatru., Ako ima onih sa željama, netko će ga opet uzeti. Nije tvoja rečenica teška zbog riječnika, ona je takva da joj ne treaba komentar, kao ni istini....

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 11:39   |   opcije


hehe... a ljubim te, nekamenovanog.!..:D*... to je istina, koju je smijeh oslobodio... ovo gore je sujeta i sebičnost. čoporativna.

:D

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:42   |   opcije


jel'se to tebi medo upucava?;)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:42   |   opcije


Topla pričica kao i kamen iz vatre.

Ja sam ovo pročitala ovako...........

nekada davno kad još nije bilo telke i ostalih medija, su se ljudi više družili, bili otvoreniji jedan prema drugome. Medek mi želi reći da bi bilo lijepo ponovo probuditi u nama međuljudske odnose. Ja uvijek volim istinu ali zavisi od situacija i prilike,Imamo više lica i tako oboružani pričamo svaki svoju istinu.

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 11:44   |   opcije


Com!
Koliko sam te čitao ovih dana, a bilo te je dosta i vrlo uvjerljivo, nisi baš osoba koja bi išla provjeravati tuđa mišljenja. Nisam ja tuđe mišljenje, kao ni ti...ali ako hoćeš neki prečac do svog mišljenja, to je tvoja odluka. Moje je da te pozdravom na ovom blogu.

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 11:47   |   opcije


biserna slazem se i podrzavam,. samo sam nekako u mejduvremenu zaboravio na tu covjeciju stranu,. ma nisam toliko niti zaboravio koliko puta se uvjerio da iza takvih namjera najcesce stoji nesto drugo:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:50   |   opcije


a jok.

ja tebi.

:D...(a hbte... ja taman, s petinga na... elem... suštinu... nesigurno muško, dade prednost... i onda.. kako drugi zabijaju golove... pih...) :D

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 11:52   |   opcije


ova gadja i zabija, al'ponekad mi je potreban prijevod;) medo daj rjecnik?!:))

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 11:54   |   opcije


Biseru, takav pristup ljudima je i medicinski prihvatljiv, nešto kao terapija ( gdje je terapeut, mislim na Duda? ). Slično je logoterapiji.
Mmmmm, jel to Man nešto sugerira ili insinuira? Koliko se ja sjećam, nas dvoje baš i nismo u nekim svečanim odnosima!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 11:55   |   opcije


Man!
Ne treba rječnik; gleda "kako drugi zabijaju golove" i upis je za tebe!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 12:00   |   opcije


Preac, a zašto apriori bit u stavu opreza i misliti kao" bit će gadno"?

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 12:01   |   opcije


medo ja jesam glup, al'nadam se ne bas toliko,. to sam uspio pohvatat:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:02   |   opcije


:D... u duhu, dominantne nam vjere... svi opraše ruke, od mene...;D... jbga... kad sam 'nerazumljiva'...

odoh, ljudi... zeka peka, nek vam olakša ovaj dan...:)

Autor: mmmmmm_da   |   28.11.2010. u 12:03   |   opcije


biserna zato jer a posteriori to u 99,9% slucajeva dokazuje

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:03   |   opcije


taman me napali, uskomesa ormone i probudi ocekivanja i onda ode,.a ti,. ko te ebe mujo!:))

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:05   |   opcije


Podržavam svaku terapiju koja bi pomogla otvoriti ljudima oči na dulje vrijeme.

(Duda možda još nuna)

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 12:05   |   opcije


Ma daj Preac, imaj više vjere u ljude, i sam si među njima( meni drag):-))))

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 12:07   |   opcije


"Hm.
Blogeraši nisu moje "Pleme", ne znam kako je moguće uzeti vreli kamen iz vatre da se ne opečeš i što će ti istina koja se govori samo "u taj posebni dan".
Znači li to da čovjek mora govoriti po srcu i savjesti samo kad ima neki vražji topli kamen?
Ma okej, kužim obred."


nije stvar u vrućem kamenu.

govoriti istinu je držanje vrućeg kamen, hodanje požici, ili po rubu ponora.

Autor: palis   |   28.11.2010. u 12:08   |   opcije


Ma jebate, pa samo sam htjela vidjet jesi li zbilja zgodan. Tu se najčešće slažem s ostalim ženskinjem, štajaznam.
Kad ono - ništa. Nema slike, eh.

A najbolje što sam ja napisala u zadnje vrijeme bio je tekst koji su me naćerali zbrisat. :(
(Eh, tužne li me... )

Autor: common-errors   |   28.11.2010. u 12:11   |   opcije


Taj jebeni "Kamen" je bio prije Rimskog carstva? Što sam ja tu kriv'?

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 12:15   |   opcije


zadnji kojem sam tako vjerovao mi je bas neki dan (petak uvecer) nicim izazvan izjavio kako bi zelio poseviti zajednicku prijateljicu (sa kojom sam ga svojom greskom upoznao),.. niti dva dana prije toga je izjavljivao kako mu je ona kao kcer i kako nebi nista, te da mu nije jasno zasto nas dvoje nismo zajedno, a imali smo nesto (sto bi se svelo na izmjenu tjelesnih izlucevina),..

ok, kako nazvati covjeka koji cure zove "sunce moje malo" iz najiskrenijih i ciscih pobuda, a u istovremeno iz naj,.ne nizih, prizemnijih (zapravo ne znam kako nazvati) drka na to isto "sunce" prije spavanja?!

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:16   |   opcije


ma nisi kriv medo,. samo si ga iscupao iz "zaborava":)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:19   |   opcije


:-))) Preac, to je izuzetak a ne pravilo ponašanja, a uostalom ... biraj društvo , pa to je barem lako:-)

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 12:19   |   opcije


Comm. moje tijelo je ambalaža, ali su moje misli poslanica. Ako misliš da nisam skroman, varaš se, skromnost se mora vidjeti, inače nema smisla...

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 12:20   |   opcije


Moje su misli poslanica.
Skromno, nema šta. :)

Autor: common-errors   |   28.11.2010. u 12:57   |   opcije


volio bih reci da je to izuzetak. da se nisam cesto osvjedocio kako upravo ljudi deklarativno najciscih i plemenitih namjera u sebi gaje gnoj i smrad,..
mogu li iznesti jos jedan primjer? radi se o istinitom dozivljaju. buraz mi je prije dosta godina bio narkomanski ovisnik i kao takav Bogu hvala zavrsio u jednoj krscanskoj komuni. koju je vodio jedan svecenik.
kako sam izmedju ostalog buraza upravo ja dopeljao do te komune i upoznao se i sa sticenicima i sa svecenikom, nekako sam tijekom iducih godina znao doci i proboraviti kod njih,. recimo da je i meni cinilo dobro:)
kako nisam zavrsio inace pohadjanu teologiju svecenik nije propustao da me naziva "trgovcem",..
u isto vrijeme svi ti sticenici, svi dveri koje je uz njihovu pomoc i tezak rad izgradio sluzili su samo kako bi se mogao hvastati pred pretpostavljenim,. mislim ok, tesko je to dokazivo kada imam u ruci samo svoje nicim osim dozivljajem argumentirane rijeci,..
dveri su sada prazni (osim sto sluze za ljetovanje raznoraznim intisimusima svecenika)
,. sticenici sto zaljeceni sto ne, se razbjezali negdje po svijetu,. novih nema, nisu vise potrebni,.

ja jos nisam zavrsio teologiju,. ali sam ostao trgovac:)

i necu ga nazvati farizejom,..

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 12:58   |   opcije


jedna pametna žena rekla je da je u skromnosti laž.

Autor: palis   |   28.11.2010. u 12:58   |   opcije


"ok, kako nazvati covjeka koji cure zove "sunce moje malo" iz najiskrenijih i ciscih pobuda, a u istovremeno iz naj,.ne nizih, prizemnijih (zapravo ne znam kako nazvati) drka na to isto "sunce" prije spavanja?!"

sve je to ljudski. nema smisla suditi. svi smo u sebi podvojeni. nekad izaberemo ono što se smatra ispravnim a nekad sami sebe zapanjimo nepoštenjem koje prepoznajemo u sebi. ili ima neko ko je "stalno ispravan , moralan i "dobar"?!

Autor: palis   |   28.11.2010. u 13:04   |   opcije


ima. ja:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 13:07   |   opcije


Man, ja sam se često "osvjedočio " da ljudi koji u sebi gaje gnoj i smrad, imaju u sebi zaista neiscrpni izvor gnoja i smrada. Tvoj primjer je iznimka, moj primjer je pravilo!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 13:07   |   opcije


zelio sam reci da ne hinim laznu dobrotu i verbalno sam vrlo iskren. i neugodan.

neki poput prije opisanih to karakteriziraju kao zlobu,. ja kao ispravnost i moralnu vertikalu

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 13:10   |   opcije


da Medo, imaš pravo u odgovoru (meni), ali ostaje pitanje jesmo li spremni slušati sami sebe,
a u tome je valjda bit...lako je reći, barem meni....

Autor: srceizlato   |   28.11.2010. u 13:12   |   opcije


"da Medo, imaš pravo u odgovoru (meni), ali ostaje pitanje jesmo li spremni slušati sami sebe,
a u tome je valjda bit...lako je reći, barem meni...." srceizlato

to je p r a v o pitanje !!

Autor: palis   |   28.11.2010. u 13:14   |   opcije


"ili ima neko ko je "stalno ispravan , moralan i "dobar"?!

Autor: palis | 28.11.2010. u 13:04 |


ima. ja:)

Autor: PreacherMan | 28.11.2010. u 13:07 |

:-) :-) dobro, dobro, neka te!!! :-)

gledati u sebe i slušati sebe, je zaista jako teško, kako je rekla srceizlato.

ljudi,jako je teško realno.(i što to je"realno" )stvari vidjeti i prikazati.

Autor: palis   |   28.11.2010. u 13:18   |   opcije


Tko je u pravu, tko nije u pravu?
Da!!!!

Autor: MedoDebeli   |   28.11.2010. u 13:22   |   opcije


SVI smo u pravo:-))))

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 13:25   |   opcije


podsjetilo me sad to na ispovijed, valjda zato što sam se samo jednom u životu ispovijedila i to kao odrasla...
nije mi ipak bilo baš lako reći, ali teže mi je bilo čuti samu sebe...no to je već druga priča....

Autor: srceizlato   |   28.11.2010. u 13:30   |   opcije


deca ostajte mi dobro i let the force be with you,...
odo s frendom kod drugog frenda ritualno sa vrlo zednim namjerama ispiti pivo:)

Autor: PreacherMan   |   28.11.2010. u 13:33   |   opcije


odi dečec , popi malo i za mene 1dcl mi je dosta i činčin.. uživaj u ovom čudnom vrijemenu........
(kiša i snjeg ovdje kod Krčkog mosta:-)

Autor: biserna   |   28.11.2010. u 13:37   |   opcije


"i pred svima oko stola reći svoju Istinu i otkriti svoje Želje.?? Tko je spreman za jedan običan " Dan svježeg kruha" , ili "Večer toplih kolača s makom"? )"- MedoDebeli

autor je Istina i Želje napisao velikim slovima.
To će reći da se radi,o tome jesmo li spremni jednostavno biti, umiriti se. Držati kamen i govoriti istinu, može se i tako da se šuti.
Šutnja je put. slušati pucketanje vatre, biti obasjan njenim sjajem i u jednom trenutku osjetiti taj sjaj u svojim grudima. To je Istina..To je Sreća!

Autor: palis   |   28.11.2010. u 22:45   |   opcije


Dodaj komentar