Ateizam kao samohotka, ili kao invalidska kolica

Velika većina blogera(ica) se javno izjasnilo kao ateisti. Prije su svoju dušu pokrivali crvenom zastavom, danas je pokrivaju plaštem evolicije, interneta, satelita...i straha. Koliko traženja, lutanja, skitnje, nevjere, razvoda, samoće, izleta, prkosa u samo jednoj riječi: ateizam!
I eto, susreli smo se na iskricama. Ne kao protivnici, več kao suradnici koji zajedno traže oslonac da bi uzeli čvrsto svoj život u svoje ruke i pri tom uzeli i svoj dio sreće

" Po Tomcu znanje nije uvijek na korist čovjeka. Dapače, znanje može biti i opasno ako se odvoji od ljubavi. Ljubav je vrhunski zakon. To nije neka teoretska istina, nego ona koja se pokazala u Isusu.
U više navrata u njegovim knjigama naišao sam na misao Dostojevskoga, koji kaže, kad bi se i matematički dokazalo da se Isus i istina razilaze, radije bi ostao uz njega nego uz istinu.Tako je Tomac od intelektualnoga traženja formule istine u Isusu našao Splendor veritatis (Sjaj istine)
Kao što sam već jednom rekao, Tomčev izlazak iz komunizma najbolje je ocrtan jer je najdublje doživljen. On je otišao dalje od svih drugih koji govore da su izišli iz komunizma.
Neki su mu dali samo drugo ime te ostali i dalje u njemu.
Bilo je onih koji su bili u komunizmu zato jer su ondje držali sredstva za proizvodnju (materijalna bogatstva). I danas su oni uz ta Sredstva. Neki drugi bili su uz komunizam jer im je otvarao put u životnoj karijeri.
Tomac je sve te putove prepoznao. On je svoj put izlaska iz komunizma osvijetlio, proširio da drugima bude lakše napustiti tu svjetsku zabludu. No i za Tomca je taj put bio naporan.
"Dugo mi je trebalo da shvatim da se lijepi ideali komunizma i globalizma ne mogu ostvariti, da ružna praksa nije odstupanje od dobre koncepcije, nego proizvod loše koncepcije.«
Tko čita Tomčeve knjige osjetit će u njemu stalno nastojanje da shvati ključna pitanja čovjekova života, pitanja: života i smrti, dobra i zla, istine i laži, ljubavi i mržnje.
Traganje za tim odgovorima jest traganje za istinom i dobrotom, za razumijevanjem života i svijeta kao cjeline. Zato jasno uočava opasnost zaustavljanja na pojedinostima bez osjećaja za cjelinu. Pogotovo je to opasno kada se upire stalno samo u ono što je loše. Đavolski je, naime, ustrajavati na detalju bez obzira na cjelinu. Tu bi istinu danas trebalo na sva usta naviještati jer se ona lažno predstavlja kao cjelovita istina, a zapravo je opasna laž.
Namjerno bježanje od cjeline doista je đavolsko djelo.
Kada sam pročitao da su na njega utjecali od književnika najviše Dostojevski i Krleža, nemalo me to iznenadilo, jer sam znao da Krleža nije nikoga sokolio da krene prema vjeri.
No u daljem čitanju vidio sam da je on u njegovim djelima osjetio teškoće i bijedu nevjere.
Obuzetost ključnim pitanjima odražava se i na analizi društvenih i političkih prilika naroda i države. Tomac vidi u hrvatskom društvu organizirano zlo koje je umrežilo većinu medija i mnoge ustanove koje imaju jak utjecaj na javno mnijenje. On je formulirao te opasnosti za narod pod naslovom Deset sotonskih ultimatuma.
Svoje kretanje prema vjeri od nevjere Tomac obrazlaže i nekim mističnim doživljajima. U svom traženju puta okreće se i misticima. Citira Silesiusa:
"Morem biva svaka kap kad u more stigne
Tako i duša bude Bog kad se k Bogu digne."
Ima stranica koje su pravo duhovno štivo. Tako Tomac kaže: »Teško svakomu ako je pustinja u njemu, a blago pustinjaku ako je cjelovit«. Njegova rješenja nisu samo teoretska. Do njih je došao tražeći izlaz iz osobnih kušnji i dvojbi.
Iako se otvoreno priznaje vjernikom, ne skriva svoje teškoće s vjerom. Ne zaobilazi teška pitanja, nego na sve strane traži odgovore. Odgovori ne vrijede samo za njega, nego i za svakoga vjernika. I vjernik se neprestano bori s teškoćama u svojoj vjeri. Nisu tu, dakle, odgovori na teškoće samo onih koji su krenuli od nevjere prema vjeri. Tu su odgovori i na teškoće s kojima se bori i vjernik s „punim stažem“.

Tomac je tip hrvatskog intelektualca koji je ušao u sve pore našeg životnog prostora, prokrstario svim stranputicama hrvatske ljevice, sudjelovao u svim poslijeratnim procesima hrvatskoga društva, u njima živio i s njima se borio, njih usmjeravao i bio od njih nošen, i nakon svega toga završava kao vjernik i hrvatski domoljub.
Došao je do onoga gdje se glavnina od nas u svojim mislima i osjećajima nalazi, ali njegovim doprinosom to naše stajalište postaje nam mnogo shvatljivije i jasnije. Zato nam slika današnjega društva koje nam u svojim knjigama ocrtava izgleda vjerna i uvjerljiva, zato nam njegovo tumačenje tog društva, u kojem smo suputnici, može itekako pomoći da se snađemo i udovoljimo vlastitim zadaćama.
Mile Bogović

08.12.2011. u 11:01   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

Medek...ja samo znam da imam svog anđela čuvara :)

Autor: pa_huljica   |   08.12.2011. u 11:04   |   opcije


Super! Anđeo zna sve ostalo. Budi ponekad tiho, možda ga čuješ, a ponekad anđeli dođu i kao " prijatelji " na kavu.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:07   |   opcije


Više puta sam vidio svoga Boga u vidu šibe, šamara, pendreka...

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:09   |   opcije


Dudh, ti ne vjeruješ u Boga, ja sam prestao vjerovati u tebe. I nema ništa loše u tim promjenama.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:11   |   opcije


ateizam je najteži izbor.
ne ostavlja ti mogućnost da svoje greške opravdavaš voljom nečeg drugog,
sam sebi moraš bit autoritet, nema oprosta i nema popravnih.
nema baš ni nade da nećeš na kraju skončat tako da će te potpuno nesvjesnog i nepostojećeg
i nimalo bitnijeg od bilo kojeg drugog mrava u svemiru
pojest pod zemljom.
vjera je linija manjeg otpora nad priznavanjem konačnosti.

Autor: styx   |   08.12.2011. u 11:12   |   opcije


Svaka promjena je dobrodošla. Pa i promjena trenera, Boga....

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:13   |   opcije


A da ne kažem da je dobro i redovno mijenjati gaće.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:15   |   opcije


Jedne na štriku druge na meni.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:15   |   opcije


To je komunizam.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:16   |   opcije


Komuništa, komusve.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:16   |   opcije


I kraljevstvo i s lijeva i s desna.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:16   |   opcije


Styx, da li je i pakao linija manjeg otpora, ili si na to zaboravio? Meni je podjednako teško, ili lako, imati svoj izbor ma kakav on bio.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:17   |   opcije


a što ću, kad u moj čip za vjerovanje ne ulaze metafizičke slikovnice:)

jednostavno mi to s vjerovanjem u silu koja upravlja samnom ne ide i gotovo. a nije da nisam čak i htjela.
preracionalna sam, možda.
najdublje što sam s vjerovanjem došla je butterfly efekt, po kojem i dalje imaš uzrok i posljedicu.
mislim da i "moralni kodeks", koji prepisuje svaka religija ustvari ima izvorište u tom
da se pojedinac brine za sebe, usustavljivanjem drugih.
al, svakom njegovo:)

Autor: styx   |   08.12.2011. u 11:22   |   opcije


Promjena trenera nije bitna ako si klasni igrač. A ti često ulaziš s klupe, ili si nešto povrijeđen .Mislim da sam ja izvan stadiona.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:22   |   opcije


Povrijeđen i ozlojeđen.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:25   |   opcije


Žena, oko 35 godina, Zagreb i zagrebačka, Hrvatska, Ribe.
Styx, oprosti... ponekad se izgubim u tim nickovima i bude mi važno samo ono što napišeš...

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:27   |   opcije


Medek, što znaći za tebe biti vjernik ili ateista?
Zašto ti smeta ako netko kaže NE VJERUJEM?
Ne misliš li da ti dvije riječi mogu značiti svašta i biti sasvim drukčijeg značaja i bit povučene iz konteksta priče?
Imam i ja čak dva anđela, i znam da sam i sama nekome anđeo...znači li po tvom mišljenju da sam vjernik ili ateista?

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:28   |   opcije


biska,
kaj so res po noči
v sveti pesmi šli,
angeli čez polje
da si šla še ti

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:30   |   opcije


Dudh, otvorio si previše kriznih područja i sada si u minskom polju koje si ti postavljao. Samo se podsjeti....gdje si koju ostavio ( minu )

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:31   |   opcije


Nisam ga vidjela. Za razliku od duda.....
Pobjegla sam poslije svakog prostačenja
nekud pod krov, jer su mi rekli da će mi
Bogek baciti kamen na glavu.
Bojala sam se čak i viriti.

Autor: goropatnica   |   08.12.2011. u 11:31   |   opcije


Medo, pravi sam maher u igre minesweeper.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:33   |   opcije


ateisti su jedna vrsta hodajučih zombija

Autor: dojdimividimeuzmime   |   08.12.2011. u 11:33   |   opcije


:)) pa i je "važno" samo ono što napišem, trenutačno. jesam li kompetentnija
ako sam i muškarac od 50 trenutačno?:))

religija je izbor pojedinca.
pitanje etike i morala je društveno.
ako si vjernik koji je podbacio, moralno si neuspješan prema bogu
ako si ateist, moralno si odgovoran sebi i društvu.

Autor: styx   |   08.12.2011. u 11:35   |   opcije


Biseru, ne bih rekao da me smeta. Više me dira udaranje u prsa i riječi: " ja sam ateista!" a nitko ga ( nju ) nije ništa o tomu pitao. Kao da se time želi reći da je bolji čovjek, realniji, objektivniji, mirotvorac....

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:35   |   opcije


pokrit ću te krilima ljubavi Dud, prašina će ostat na tvjoj koži , zasvetlucat ćeš ko anđeo Iskrice:-)))
Zašto?
Zato jer vjerujem u Boga zvanog Ljubav :-))

Jesam ja vjernica ili ateista Medek?

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:36   |   opcije


goropadnice, tako je i mama jednom ispekla kolače pred neki blagdan, i stavila ih visoko na policu da ih ne bih mogao dohvatiti. Ja se uspeo na stolici i uspio maznuti jedan. Mama to vidje pa me poče koriti:-Kako te nije sram, zar ne znaš da Bog sve vidi?
-Znam.
-I što misliš što bi ti rekao sada?
-Uzmi dva!

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:36   |   opcije


Biseru, skoro dvije godine mog boravka na iskricama nijednom nisam iskazao svoje vjersko opredjeljenje, a pripadam staroj gardi i moj je Bog među starijim bogovima na blogu.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:40   |   opcije


Biseru, meni si bliska meni kako god ti na to gledala.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:41   |   opcije


Medo, pa tako i treba u srcu da se čuva jer ona može biti neposlušna.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:42   |   opcije


biska, jel mi to dođe kao divota prašine? U mom selu asfalta dugo već ne bu.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:42   |   opcije


Dudh, uzmi sve...tako si počeo i propovijedati....i takva ti je sveviše i terapija.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:44   |   opcije


Medo, danas sam cvijet, a sutra uvela ruža.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:45   |   opcije


Medek, zašto busanje u prsa?
Pa isto tako moglo bi se reči za agresivno silovanje čovjeka sa mišljenjem o VJERI.
Zašto djeliti ljude po vjeri a ne po onome što radi?
10 zapovjedi Medek.....mene to mama naučila , ne trebam da me neki nepoznati ljudi uče...ja ih znam napamet i vjeruj , ne kradem , ne lažem,osim ponekad kad moram , malo se šalim da ne zvuči preozbiljno, psovanje,ubijanje...halo Medek..kolko ga ima???
Ne volim licemerje Medo! Nema vjernika i ateista, IMA dobrih i loših ljudi , ostalo je stvarno intima svakog pojedinca i SLOBODA opredeljenja!

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:46   |   opcije


Goropatnice, strah je samo još jedna vrata koja treba otvoriti. Ako su otvorena:" Uđi!"

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:47   |   opcije


U mojoj glavi ima mjesta za sve.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:48   |   opcije


Dojdek, mi smo svi izmješani. Vjernici su među nama i ateisti su među nama. Nekad je netko zombi! Znam po sebi.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:49   |   opcije


Medek, ne mislim niš loše niti mi zla-namjera i ti to znaš a ako nisi znao , sada znaš:-))

Dud , uvele ruže su jako lijepe za slike ili tasne pravit;-)

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:50   |   opcije


Iz katakombi vrebaju gladni zombi.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:50   |   opcije


Bis, gdje ti misliš da smo se nas dvoje razišli?

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:52   |   opcije


naoštrili su svoje zube
s' njima će da grizu ljude
krenuli su,
zveckaju kosti
neće biti milosti

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:52   |   opcije


Dudh, po onim jučerašnjim komentarima, moraš u svojoj glavi najprije naći mjesta za sebe, ako sam te pravilno razumio.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:54   |   opcije


Ne razmišljam o tome Medek, stvarno ne, a volim kad se ne slažemo i napišemo koju mudru ili glupu , sve u svrhi virtualnog druženja ,to mi paše:-)))

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:56   |   opcije


Dudh, da li ti to mene optužuješ za križarske ratove?

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:56   |   opcije


biska, i sanjal sam da se vozim z vlakom proti morju tik uz gladino kakšne reke, na vagonu polnem posušenih poljskih rož ki ne dišijo več.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:57   |   opcije


Dud,,,tacne..tipkovnica te zavela:-))))

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 11:57   |   opcije


Bis, ja bih rekao da volim kad netko baci zrno sumnje i jednima i drugima, pa makar to bilo i laički....

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 11:58   |   opcije


Medo, nisam u glavi sam neg su uvijek bar dvojica.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 11:58   |   opcije


Možda je taj drugi bolji čovjek od tebe?!

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:00   |   opcije


Medo, zar su ti ratovi stvarno postojali?

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:00   |   opcije


ja ću ih namirisat Dud , i napraviti lijepu sliku o tvom putu za tebe, a na njoj će stat ...Vjeruj u ljubav jer ljubav je sve:-)))
Ove riječi sam ukrala , nisam ja izmislila ništa , pa ni Ljubav;-)

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 12:01   |   opcije


Medo, a možda je u bunaru?

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:03   |   opcije


biska, ne mogu svu svoju vjeru baciti samo na jednu kartu. Ta nisam kockar.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:04   |   opcije


"Dapače, znanje može biti i opasno ako se odvoji od ljubavi. Ljubav je vrhunski zakon. To nije neka teoretska istina, nego ona koja se pokazala u Isusu." ( to kaže Zdravko Tomac )

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:04   |   opcije


Dudh, prebrzo jašeš. Ubit ćeš konja a loš si pješak ( i pješak je figura, znam )

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:06   |   opcije


A je, ponekad kod mene samari ispred magarca.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:08   |   opcije


A kako bi moj prijatelj rekao:-Nisam pametan da kočim.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:10   |   opcije


Ma ni nemoj bit , sipaj prašinu okolo neka se nađe ako kome zatreba Dud:-)))

Pozdrav još priljepim i odem:-)

Autor: biserna   |   08.12.2011. u 12:10   |   opcije


biska, a viš da ta prašina završi u mnogim očima.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:11   |   opcije


Da bi znao da ne znaš plivati , moraš imati vodu, da ne znaš letjeti moraš imati zrak i krlia, a da ne vjeruješ u boga, mora Bog postojati. Nije nelogično, iako je moje...mislim, ove riječi...

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:11   |   opcije


Medo, ta pitanje uopće ne postoji.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:13   |   opcije


joj, medo:)) e jesi ga zasro sad:))
postoji antiteza boga. kao sto je neshvatljivo shvatiti ništa, ali kao pojam postoji:)

Autor: styx   |   08.12.2011. u 12:14   |   opcije


Sve ovo ovdje napisano je namjerno i definitivno odvojeno od crkve i popova, da bih bio jasan.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:14   |   opcije


styx ti je rekla svoju istinu koju potpisujem! i ne znam otkuda ti da su iskričari ateisti oliti agnostici? pa dovoljno je da čovjek dođe ovdje na neki blagdan...nemre se disat od...pornografije! bez brige, pročitala sam izvorno značenje te riječi, stoga stojim iza nje, iako je pomalo drastična. kao i sve kad je crkva u pitanju! ona ortodoksna koja jedino priznaje boga s bradom! i to točno određenom. a što se tomca tiče, i francek je napisao svoja bespuća. volim ljude koji se mijenjaju. dapače, samo budala ostaje ista. ali brate mili toliko dugo se tražiti i opet ne naći...eto zadnje ga vidjeh u stožeru adezea! slijedeći put će valja u haespe? drago mi je da si i ti pronašao sebe u tomčevim pričama. btw ja se nisam izgubila...što ne znači da ne robujem neki predrasudama, navadama i ostalim ljudskim glupostima!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:14   |   opcije


Rekla bih istim riječima kojima je styx komentirala..

Osvrnula bih se na Medinu :“ Styx, da li je i pakao linija manjeg otpora, ili si na to zaboravio? Meni je podjednako teško, ili lako, imati svoj izbor ma kakav on bio.

Autor: MedoDebeli | 08.12.2011. u 11:17 | opcije „


Vjerovat ću da je Medo pri tom mislio na pakao na Zemlji ..a ne na biblijsku pričicu..

Dođe mi da opet objesim onu fotku nazvanu „rastanak“..
Dođe mi da objesim fotku onog strvinara koji čeka da dijete umre od gladi..

Dođe mi da ..ma..

:@

Autor: ANERAK   |   08.12.2011. u 12:15   |   opcije


stiks, nije to ništa, ništa to nije, ali nije da nije.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:15   |   opcije


Ane, Pakao nije na Zemlji, nit je Raj na Nebu, sve se to nalazi u srcu ili u glavi kravi do zuba.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:16   |   opcije


Ane, pa ti budi onda anđeo osvete, pa nek na svojoj kožo osjete.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:18   |   opcije


Styx, lijepo je rekla Biserna da mi samo malo pričamo. Osobno sam veliki laik, a da sam nešto zasrao, prihvaćam, jer tko mnogo priča, mora izreći i mnogo gluposti. Preskoči!

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:18   |   opcije


Smatram da je večina ljudi u jednom periodu života u kategoriji ateista.. Dok im sve ide onako kako su si zamislili, dok se osjećaju na vrhu svijeta i dok nemaju neke posebne potrebe za "duhovnom hranom", jer je dobivaju iz neposredne okoline..
Ne rijetko se događa da od najtvrđih ateista preko noći postaju najzagovorniji vjernici.. da se iz "razvratnog" života preobraćuju u skoro pa svece..i tako to..

kad sve ide..Boga se niti ne sjetim..kad zapne..tak smo si dobri ja i Bog..al tak sam se ja s njim dogovorila..zašto da ga stalno molim i ometam za neke sitnice..od mojih sitnica prečuo bi tuđe puno veće probleme :))

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:20   |   opcije


To bi bila ona stra slavonska:-Puni smo divana ko patka govana.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:20   |   opcije


ma.. znam, znam. to ja u cilju diskusija vrloumne :D
nisam mislila častit izrazom, više je bilo onak, spontano;)

odoh radit, have fun

Autor: styx   |   08.12.2011. u 12:20   |   opcije


btw baš se nešto pitam kako to da tomac nije sreo muhameda! misli, dosta se bavio bosnom..valjda i šetao tamo nekim vilajetima...bio na izvoru i pio vodu mudrosti! taj isti tomac je upravo bio figura u jednoumlju, sa svim svojim pertinencijama. začudno, kako tada nije pronašao svog isusa? nekako mi dođe ko i francek koji je bio generalčina pa potom glumio demokratu! no, unatoč mijeni koja stalna jest, jebeš ljude koji tako drastično mijenjaju ne samo kapute već i svoju nutrinu! no, tako je to s ostarjelim ljudima, puni su mudrosti koja nikom ne treba (reklo bi se da ostaje jedino ljudska prdež). btw kad sam već kod prdeži (one moralne i intelektualne a ni stvarna nije zanemariva), kak je isus stajao s time? sva sreća da je umro mlad! kao i toliki drugi koji su bili mudri (pametni) u mladosti, poginuli su! ostajemo mi da o tome svjedočimo!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:21   |   opcije


Ane, nagalasak bi trebao biti na onom da je sve podjednako teško...ili lako. A lokacija i uvjerenje su kategorije.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:22   |   opcije


Alah je Alah, a Muhamed je njegov prorok :))..
Možda ga je Tomac i sreo :))

Osim toga, muslimanska vjera temelji se na Starom Zavjetu.. pa sve skupa nije daleko od onog: samo je jedan Bog..ovisi kako ga tko zove :))..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:27   |   opcije


Mai, jednom reikist, uvijek reikisr. Nisam nigdje pročitao da to vrijedi ni za vjernike , ni za nevjernike. Buda je bio sin predsjednika mjesne zajednice negdje na Tibetu. ( Bosni) Da li to umanjuje poruku koju je ostavio ljudima u svojim pričama i porukama.?

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:27   |   opcije


Kao što ja već odavno i više puta rekoh - religija je najveće zlo koje povijest i ljudski rod poznaju, a vjera, u što god bila, dovoljno je privatna stvar da ju čovjek drži skrivenu i samo sebi poznatu.

Onaj tko ne vjeruje više je ljudsko biće nego čovjek.

Onaj koji je religiozan, jadan je, izgubljen i slabašan - i/ili opasan za druge, ovisno o interpretaciji i situaciji.

Autor: forsaken   |   08.12.2011. u 12:32   |   opcije


Pogni, mnogi narodi imaju više bogova ( znam da znaš ) i ipak sve , na kraju, svedu pod jedan nazivnik. Da li je to Vruhunsko božanstvo, ili neki grčki Zeus....sporedni je. Nije sporedno kad ljudi u ime tih bogova ubijaju druge ljude i onda kad ih to nitko ne traži. I ljudi prave razliku, a ne " bogovi ".

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:33   |   opcije


Bog jeste jedan, ali je Bog za svakoga.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:34   |   opcije


fors, svi fanatici su opasni ljudi..
ne odnosi se to samo na vjerski fanatizam..
fanatisti u ljubavi..ti su gori od vjerskih..(recimo)

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:35   |   opcije


Religija bez filozofije je fanatizam, a filozofija bez religije je samo umna spekulacija.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:36   |   opcije


ma nimalo! baš mi je drago da razgovaramo konačno o bogu...ma zvao se on muhamed, buda, višna ili...čovjek! ili mrav...kad nas ne bude (bit ćemo nešto drugo tj. ovim mozgom ne možemo dokučiti sami sebe jer to još nitko nije) moći ćemo shvatiti to kaj sada ne shvaćamo...sebe i svijet oko sebe! do tada nekima pomaže bog s bradom, ćelavi, s čuperkom. a neki kako reče styx, svaki dan iznova...čupaju i sade! eto, pogni kad sad ne zove boga, al kad čupa (kosu) eto njega! baš se pitam (osim one uobičajene priče kad ljudi sjedaju za stol i čoporativno zahvaljuju za hranu što je opet stvar običaja a ne vjere) koliko vjernika (npr. ovdje prisutnih) doista s bogom dijeli istinski sebe? ima takvih, ali niti su to tomac, niti ovdje nazočni! njima šešir dolje...to su što su. a i inače...skidam šešir jer idem spravljat ručak! tu prestaju svi božji razlozi za biti na iskrici!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:36   |   opcije


Medo, niti jedan Bog nije nikad nigdje "tražio" da se u njegovo ime ubija..niti katolički, niti muslimanski niti hinduistički...niti..
Izmislili su to ljudi da bi prikrili svoje prljave poslove..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:37   |   opcije


Fors, dodaj da je to tvoje mišljenje a ne univerzalna istina. Je l' tko si ti? Prorok. Glasnovornik? Čiji? Zdravog uma? Imaš potvrdu za to? Zašto toliko prepotencije u stvarima o kojim nitko nema pojma?

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:37   |   opcije


btw dudh, kad ćeš ti već jednom k meni na ručak pa da malo pročavrljamo o svim našim...bogovima? mislilm onima koje smo sreli u ovim dugim, dugim iskričavim godinama?

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:40   |   opcije


mai_sarai, moja baka (životna legenda) znala je reči.. badave ti fini ručak, ako ga ne pojedeš s blagoslovom..
Nije kod toga mislila na Boga niti na vjeru.. mislila je na zadovoljstvo tvoje ili obitelji kad se jede..

Htjeli mi ili ne priznati, jako je teško razlučiti gdje je u našem ponašanju (govoru) uključena vjera, a gdje ono obično životno i svjetovno..
Činjenica je da vjernici rijetko traže stručnu pomoć u vidu psihića i u vidu medikamenata.. Netko vjeruje u šarene tablete..netko u svog Boga (kako se god zvao)..
Nisam neki crkvoposjetioc, ali je činjenica..da niti jedna vjera nikad nikog nije ništa loše naučila..
Svakoj je temelj: ljubav..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:42   |   opcije


mai, dobar tek i živila te šešir nakrivila.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:43   |   opcije


Vjera nije ubila nikoga. Religija je krvavo pobila silne stotine milijuna ljudi i silovala milijune žena. Eto, toliko o tome, a sada natrag na posao.

Autor: forsaken   |   08.12.2011. u 12:45   |   opcije


...skidam šešir jer idem spravljat ručak! tu prestaju svi božji razlozi za biti na iskrici!

Autor: mai_sarai | 08.12.2011. u 12:36 | opcije

Tu prestaju svi svjetovni razlozi za biti na iskkrici. Mai, zamjena teza. U tvom boravku na iskrici nema ništa božanstveno, niti božje.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:45   |   opcije


Pametan čovjek taj Fors. Pametan i odrješit. U ime njegovih principa mogli bi isto ubiti bar milijardu ljudi.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:47   |   opcije


Fors, novac,..kapital ..moć.. je pobio milione ljudi i silovao žene..
Nekad su se skrivali iza religije (i sada ponekeke vjere), sada se skrivaju iza demokracije..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 12:47   |   opcije


Ne želim sve ovo čitati jer ne razlikuješ "č" i "ć" i općenito ti pismenost nije jača strana, ali ti kažem: ovaj tekst vrijeđa osjećaje ateista i njihove građanske slobode. Sad se bliži crkvenjački veliki period pa ne garantiram da neću napisati jedan tekst u kojem će mi na meti biti ograničeni lizači oltara i malograđani koji slijede "tradiciju" ne znajući što ona jest.

Ili, ukratko:
Okej, netko je ateist. Šta tebe boli kurac za to? Ti kao ovca iz božjeg stada nemaš pojma o ateizmu pa koju pičku materinu se ideš petljat? S kojim pravom popuješ?

Toliko.
Hvala. :)

Autor: common-errors   |   08.12.2011. u 12:49   |   opcije


medo, jel čovjek božji produkt? njegova slika i prilika? dakle, da bih uopće mogla biti, prethodno me bog stvorio. e sad kao takva (božji čovjek) sam i na iskrici! da sam samo svjetovna, ne bi me niti bilo! po tebi! po meni sve je božje...stvoriteljevo! jedino kaj nemrem dokučit kaj je stvoritelj stvorio sebe? samo mi molim te nemoj pričati o gluposti od bezgrešnog začeća! draža mi je juhica i big beng, iako ni ona ne drži vodu? no, tu bismo već trebal pozvati hawkinga a ja nemam toliko hrane za ručak!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:50   |   opcije


mai, a kad uspiju da ubiju Boga u nama Đavo ostaje da živi

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:50   |   opcije


Dudh me razumije.
Eh, Dudh.
To majka više ne rađa.

Autor: common-errors   |   08.12.2011. u 12:51   |   opcije


...ni u svinjcu ni u kokošinjcu.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:53   |   opcije


pogni, ja svaki zalogaj pojedem s ljubavlju i mišlju na boga...čovjeka kojem ona služi u želucu! pri tome ponekad i glasno uzdišem. i zalijem to krjeposnim crvenim vinom. istina, to ne nazivljem tijelom isusovim i nektarom božjim, ali vjeruj mi...produžava život! da ne, ne bi bilo niti boga? btw ima li boga tamo kod vas vjednika kad odete u raj ili pakao? čega tamo ima? voljela bih čitati o tome...iz prve ruke! nekog tko je otišao pa se vratio!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:54   |   opcije


isprika, tipfeler...treba pisati vjernika a ne vjednika!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:55   |   opcije


dobro pitanje dudh, kak to tako lako uspiju...ubiti boga u nama? mislim, dovoljno da te netko prebije i već ga nema!

Autor: mai_sarai   |   08.12.2011. u 12:56   |   opcije


CE, kome su namjenjena ove pičke materine i popovanje, i tko ne razlikuje č i ć ( jako bitno pitanje ). Bez obzira na svu pamet i produktivnost na iskrici, ovaj prvi komentar je potpuno izvan konteksta i izvanm tolerancije.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 12:57   |   opcije


mai, pa viš kako ga je samo Pero zanijekao, tek ga je Kukuriku rasplakao.

Autor: dudhaimurvimorus   |   08.12.2011. u 12:58   |   opcije


mai_sarai, ako ne znaš čitati što netko napiše, onda se nemoj vezati za njegov komentar..

svi ljudi na kugli zemaljskoj teže samo jednom..svom osobnom zadovoljstvu u sebi samom..svom duševnom miru..

Neki su ga pronašli na zemlji, neki na nebu.. i ne vidim razloga tvojem sarkazmu..ako je netko (za razliku od tebe) svoj duševi mir našao u vjerovanju u Boga..
Vjera (nevjera) je barem osobni izbor svakog čovjeka.. i što kaže medo (što je i tema ovog bloga..a errorica nije razumjela), ako te netko ne pita posebno..nema potrebe naglašavati svoj ateizam kao ispravan...kao što nema potrebe naglašavati svoja vjerovanja kao jedinu ispravnost..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 13:00   |   opcije


Ili, ukratko:
Okej, netko je ateist. Šta tebe boli kurac za to? Ti kao ovca iz božjeg stada nemaš pojma o ateizmu pa koju pičku materinu se ideš petljat? S kojim pravom popuješ?

Toliko.
Hvala. :)

Autor: common-errors | 08.12.2011. u 12:49 | opcije

Što je autorica htjela poručiti i komu?. Bolje je da je ostala na svom kurcu, ako ga je našla, a naše pričice ostavila običnim ljudima. Obriši se, jer vrijeđaš sve komentatore i napiši svoj blog o amebama. Znak pristojnosti.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 13:05   |   opcije


Je.
Whatever.

Autor: common-errors   |   08.12.2011. u 13:13   |   opcije


Pička materina glupa. Što je ateizam? Pokret kojeg treba proučavati? Partija? Marksizam? Nemamo pojma o ateizmu. Ovo je pravi filozofski biser.
Zašto na kraju netko mora sve zasrati jer je davno izgubio kompas među ljudima.. i o ljudima.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 13:21   |   opcije


Iako sam ateist, smatram svetogrđem svojeg svetog uma sudjelovati u raspravi o društveno važnim pitanjima s ovakvom gomilom prije svega NEOBRAZOVANIH, a posljedično i misaono, idejno i intelektualno ograničenih ljudi. Commonica je sažeto izrazila moje mišljenje u dvije riječi, ali s obzirom da mi se ne da pisati vlastiti blog, dodat ću sljedeće:

Svatko tko ima imalo pojma o povijesti ljudskog roda uviđa da religija uvijek izražava odnos čovjeka i prirode i ništa više (niti manje) od toga. Stoga se religije mijenjaju ukorak s čovjekovim djelatnostima i utjecajem koji zna i može imati na prirodu, dakle, od šumskih duhova utjelovljenim u životinjama koje lovi, do božica plodnosti kad se počne baviti ratarstvom, preko muških ratničkih božanstava kad otkrije metal i njegovu primjenu u radu, lovu i ratovanju, sve do humaniziranog boga koji sitničavim okom broji Dudhove kolače i odmjerava kazne ili nagrade; i sve do trenutka kad je čovjekova samosvijest dosegla razmjere da mu bog više nije potreban, da postaje irelevantan.

Vjera je, naravno, i dalje ljudska potreba, a možemo je zvati projekcijom u budućnost, nadom ako je pozitivna, strahom ako nije, dakle optimizmom ili pesimizmom. Ona izražava našu potrebu za samorealizacijom, sasvim ljudskom, nimalo božanskom, po mogućnosti društveno prihvatljivom i prihvaćenom.

Stoga doktrinarne vjernike uistinu smatram u najmanju ruku duhovnim i moralnim ljenčinama, a nerijetko jeftinim pregovaračima s "višim silama" da im daju ispričnicu za nerazborito, neodgovorno ili čak štetno življenje. Ili jednostavno budalama. Većinom ovo zadnje. Uz nekolicinu časnih izuzetaka.

Autor: vegavega8   |   08.12.2011. u 13:31   |   opcije


Zdravko Tomac još uvijek piše knjige i ima inspiracije.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 13:43   |   opcije


tu temu smo pretresali... ostajem pri tom da nisam nikakav vjernik.. ne onaj koji stoji u crkvi.. je me to neće načinit vejrnikom..al da živim po božjim zapovijedima ,. to da.. nešto jače od nas postoji..samo ne vjerujem crkvi ni njenim slugama..
jer crkva želi gospodariti svojim slugama...a to ne dozvoljavam nikome.. možemo pričati o tome..možeš me ubjeđivati..l ja to moram osjećati u srcu..moram osjećati da pripadam nekome ili nečemu.. tad tome i vjerujem.. pa što je onda moja vjera?
Vjera sa pripadam prirodi..nebu... zvijezdama .. njemu..sebi.. svojoj djeci..da sam dio obitelji.. dio životinjskog carstva ..dio prirode..i da sqam samo kap u moru..prolazna kap.. i imam čast biti dio toga...dok ne nestanem...
I to je to...
Tomac je to samo možda skupio sve na hrpu i to napisao.. nisam od pera , pa nisam to u stanju napisati kao Tomac.. al ti jesi, Medo.. ti si mogao to isto napisati kao i on.. možda je on samo bio brži od tebe il je imao više mogućnosti izbora nego ti.. tebi nešto i nije data mogućnost prevelikog izbora..
A opet jest..
Izabrao si ... život. Svaka čast. :))

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 13:49   |   opcije


*da

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 13:49   |   opcije


Koji mu je nick, medo?

Autor: vegavega8   |   08.12.2011. u 14:03   |   opcije


Za rock'n'roll sam Bog
zivota mi mog
zato zene mnoge
kazu, gdje si, Boke

Za svaki drugi sud
zaboli me ud
pogotovo za onaj
il' je blesav il' je lud

Autor: GeorgeClooney_pravi   |   08.12.2011. u 14:12   |   opcije


ne mogu biti da ne komentirqam komentar od vege..jer mi je skroz hladan i naučen zapis.. kao što i sama kao osoba.. u većini slučajeva.. proračunata.. bez imalo želje da unese svoje emocije u sve ono što govori ..jbte..ženo ti ko da ovdje držiš predavanje na svom faksu..sve naučeno po knjigama i onim što su drugi rekli i napisali.. gdje je tvoja misao?? tvoj zaključak ?? tvoja ideja? tvoj osjećaj?
sve se to izgubilo u moru pročitanih knjiga.. OK ..znanje ti je sjelo.. ali dalje od toga ni makac !
Samo dobro manipuliraš svojim znanjem..a to drugi uopće ne kuže.. al kužim ja..jer mi se jebe za tvojim znanjem.. mene ne možeš zajebat ...čitam te ko otvorenu knjigu.. a stranice su ti ful prazne...a kao puna si ...ko šipak ...

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 14:12   |   opcije


bravicimo đoko pkljunuti.. zaboli me dupe !..za svim rekla kazala..:)))))

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 14:14   |   opcije


*bravisimo

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 14:14   |   opcije


glede kompasa i glede ljudi:
naslov bi imao puno više smisla da piše Religija kao samohotka ili kao invalidska kolica. Ateizam je u naravi nusprodukt postavljanja pitanja (tko, što, zašto) i odgovor na indoktriniranost naslijeđem ili masovnim pokretom. Ateizam je rasčlanio pitanje postojanja Boga i religije, kao stapanje u konglomerat podjednako neosvještenih slijedbenika.Vole ljudi i iste majice obuć. U stadu je fino i toplo. Čovjekovoj naravi je svojstveno da nepoznanicama, u nedostatku objašnjenja, pridaje neki zajednički nazivnik. I eto Boga. A religija je savršen alat za manupulaciju stadom, irelevantno propovjeda li da "Isus pere bjelje", da će Manitu potjerati bivole ili MasterCard daje dodatne bodove. Hramovi, crkve i banke su tu samo adrese za uplatu donacija.
a glede Tomca:
iz svog osobnog iskustva s njim mogu reći da je to vrlo obrazovan čovjek ali spada u kategoriju ljudi za koju nikad ne bih rekao DOBAR ČOVJEK.

Autor: ergosum   |   08.12.2011. u 14:15   |   opcije


Bestraga !
Manitua mi !
Svih mi bubnjeva Darkvuda !
Slažem se ergo, sve je to mentalitet čopora ...

Autor: GeorgeClooney_pravi   |   08.12.2011. u 14:17   |   opcije


e, vegica, pa upravo si dala svoj doprinos raspravi usred iskrice:)
ko i drugdje, i ovdje imaš presjek prosjeka, nije nitko tu ni odgovoran raspravljati na nekoj razini, samo trkeljat, uglavnom.
indoktrinirani vjernici, da. moguće da su religije ustvari političke i ideološke tvorevine stvorene radi okupljanja kritične mase.
ali, radi se o vjeri pojedinca
hoće li netko shvaćati boga kao starog s bradom (pojam), ili kao ideju (hipoteza), hoće li za nekog bog biti svijet, ili Bog, pitanje je mogućnosti i osobnih afiniteta tog pojedinca. ovisno o tom "što mu je bog dao":)
i ateizam je, ustvari, vjerovanje. antireligija. može prozaći iz dvije stvari: nepoznavanja boga kao pojma, ili nepriznavanja boga kao pojma.
ako je ovo drugo, onda je svjestan odabir, za ovo prvo ne vjerujem da je danas uopće moguće (osim ako si možda rodio sam sebe negdje usred amazonske džungle i nikad te nitko nije ničim indoktrinirao).
ljudi su skloni iracionalnom objašnjavanju racionalnih stvari. i po tome je religija praznovjerje, na svoj način, i da, možda se tu može implicirat neka neukost. ali, ne i glupost. jednostavno je prirodno odbacivati vlastitu smrtnost, strahove, odgovornosti, lakse je ne vjerovati da si ustvari nista vise nego skup stanica koji se postepeno raspada, uvjetovan hormonima i enzimima.
na neki način, vjerski oportunizam, koji su iskoristile religije. možda.
mi ovdje smo kulturološki uvjetovani da nam kršćanska religija bude bliska. ne postoji badava pojam „kršćanskog grizodušja“, srest ćeš ga na svakom koraku. sjećam se one tvoje dvojbe o kuvama, koja, da u startu nije uvjetovana društvenom normom ponašanja, ne bi ni postojala.
pa što ako se nekom ne da plivati niz struju?
a opet, možda je nekom prihvaćanje religije jednako identifikaciji sa svojim horoskopskim znakom. ne time i pametnije, istina, ali na istoj razini identifikacije koja tu nema ni pozitivan ni negativan predznak.
i opet, znam ljude koji su mi superiorni inteligencijom i obrazivanjem, a vjernici su. ne vjeruju u biblijske priče, ali izvor njihove vjere je iracionalan. jednostavno to osjećaju.
negdje u konačnici, mislim da se radi o pozivanju upravo na moralni zakon, ideju dobra kao takvu, koja je po njima sama po sebi „božanska“ (jer zašto smo baš to a ne nešto drugo).
nisam vjernik, jer to ne osjećam. meni osobno je nelogično i nepotrebno, ali, ustvari hoću reći to da vjera možda nije pitanje razuma, nego osjećaja. možda čak i nebitno iz kojeg kutka amigdale dolazi.
(sad sam ja nasrala svast, u pauzi sam i zurim, ali nisam mogla odolit:))

Autor: styx   |   08.12.2011. u 14:17   |   opcije


ERGO..svaka ti dala !..osim mene , naravno..
potpisujem! ... religija..ateizam..sve je to imalo za jedan cilj.. biti na čelu stada.. ajmo , ovce za mnom..jel.?

ali umijeće je uzeti ono najbolje iz ateizma..iz religije.. i primijenit to u svom životu..i biti dio svega..a ne biti samo član čopora..
Najteže je bit pustinjak.. a ponekad i najlakše.. jer gledaš ostale ovce kako bleje u stadu..a ti van toga..a opet si dio toga, kao vrsta il podvsrta...:))

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 14:20   |   opcije


Đoko je BLACK STENA , jbte... :))

a Medo nas vodi ko ovce kroz svoj blog...a je...:)))))

Autor: Oci-Boje-Duge   |   08.12.2011. u 14:22   |   opcije


i ne vidim ustvari, zašto nečije osobno vjerovanje u nešto bi trebalo implicirat pripadnost ili nepripadnost stadu, uopće.
mislim, ne biraš svoja uvjerenja da bi negdje pripadao, nego zato što su to tvoja uvjerenja, a sad, to što ima i drugih na istim frekvencijama, a jebiga
(to ovima koji bleje o stadu)

mogu bit i mormon, ako mi to baš leži. al mislim da neću bit mormon zato što se hoću družit s ostalim mormonima :)

ok, natrag radit.

Autor: styx   |   08.12.2011. u 14:24   |   opcije


I ja sam već u kasu, za minutu u galopu, ali kratko za styx: amgidala je najstariji dio našeg mozga, onaj nagonski, onaj koji se boji i onaj koji žudi. To ne znači da je najpouzdaniji, jer netko se boji miševa, netko klaunova, netko gromova, a netko božjeg suda.

Religijska doktrina je, međutim, društvena djelatnost i ja je u suvremenosti sagledavam kao ŠTETNU društvenu djelatnost, pa utjelovila se ona u crkvi ili banci. Vjeru ne smatram štetnom, naprotiv, smatram je potrebnom za ljudsku sreću, ali je ne definiram religijiski, što se (nadam se) vidi iz prethodnog komentara.

Povijesno gledano, crkvu smatram izuzetno korisnom u izgradnji, poticanju majstorskog i umjetničkog izričaja, širenju znanja (kako sakralnog, tako i svjetovnog), kao čuvateljicu kulturnih tečevina i tješiteljicu u kriznim razdobljima.

Autor: vegavega8   |   08.12.2011. u 14:27   |   opcije


ja bi ove ateiste sve pokapa na karepovcu i jakuševcu, jer to ionako spada u krupno smeće

Autor: dojdimividimeuzmime   |   08.12.2011. u 14:31   |   opcije


(ustvari smo vjerojatno na istoj strani, samo sto se ja i dalje dotipkavam s onima koji hoce znat što je bilo za ručak. ubit će me tolerancija prema svemu jednom:))

Autor: styx   |   08.12.2011. u 14:36   |   opcije


"Ne ubijaj proroke svoje, dušo moja, jer ubojstvo je samo obmana sjena.
Ne ubijaj, jer nikoga ubiti ne možeš do sebe.
Budi djevojka, dušo moja, jer djevičanska duša je jedina polustvarnost u svijetu sjena.
Polustvarnost - dok se Bog u njoj ne rodi.
Tada duša postaje puna stvarnost.
Budi mudra, djevojko moja, i srdačno primi dragojcene darove mudraca sa Istoka, namijenjene sinu tvome.
Ne obaziri se na Zapad, gdje sunce zalazi i ne lakomi se na darove prozračne i lažne." - ovo mu upravo stiglo channelling-om :P

Autor: GeorgeClooney_pravi   |   08.12.2011. u 14:54   |   opcije


*mi, ne muuuu.

Autor: GeorgeClooney_pravi   |   08.12.2011. u 14:55   |   opcije


Jurice, pričekajmo što će reći na stihove fra Dojdek.

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 15:04   |   opcije


s jedne strane imamo religiju= teizam i apstraktna vjerovanja
s druge strane ateizam..

Jest da sam neobrazovana, malo priglupa, pa mi nije jasno..kako se to može vjerovati i nešto nevidljivo i apstraktono, a da nije vezano za religiju..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 15:04   |   opcije


aaaaaaaaaa....uvijek kasnim, po starom, dpobrom običaju..ali ipak:
zanimljivo je kako uvijek, u potvrdi svojih stavova, uvijek (jel trebam to "uvijek" napisati velikim slovima), povučemo ono kaj nam paše i selektivno izvučemo argumente ;p (uvjerljivosti radi, kaj ne?)
jer katoličke misije u svijetu (trebam li spomenuti Afriku) su onak, bezveze, tak i tak niš ne delaju nego samo skupljaju oko sebe izgubljene i zabludjele ovčice.
franjevci su, s obzirom da su ipak pod patronatom crkve, izmanipulirani jer su neobrazovani. i ni oni nisu spomena vrijedni. o pavlinima ne bum jer su u kuturu sasvim slučajno zalutali. ..etc...

a vjera, pa i u crkvu i Boga po uobičajenim uzusima, zakaj ne? pogotovo za one kojima baš takva treba. a treba im da se lakše nose sa životom, na svoj način. i zakaj to osporavati i mjeriti svojim metrom.
nitko ne hoda u tuđim cipelama, nikoga ne žuljaju tuđi problemi kao onog na čijim su leđima. i zato mi je glupo, da ne kažem čak i drsko, pod modusom dobrohotnosti, nametati mišljenja.
i dok god se vjeruje u nešto, bio to Bog, ovaj ili onaj...nešto driugo, netko drugi, dobro je. pogotovo onda kad više ništa ne ostaje

(svi se, kad nas netko zadere, pozivamo na tolerantnost, na uvažavanje različitosti , i očekujemo da se čuje naš glas, ne samo sluša, a u praksi se i sami popiknemo na prvoj štengi. kao i sad kad je riječ o vjeri.....)

Autor: meija   |   08.12.2011. u 17:58   |   opcije


Nisam tražila po netu (a stvarno ne znam) koliko je registriranih i zvanično priznatih religija na svijetu, koliko onih plemenskih..i svakog od nekog ponaosob.. Znam da je u Velikoj Britaniji službeno je registrirana Jedi-aj religija stvorena po uzoru na onu iz Star Wars i da ima tisuće sljedbenika..
"Naš" Đorđo ima svoju religiju..
I spiritisti su pripadnici religije, i oni koji vjeruju u bolje sutra pripadnici su religije..
c/p
NIKO Alm, Austrijanac koji se za vozačku slikao s cjedilom za tjesteninu na glavi, konačno je primio svoju iskaznicu, nakon gotovo tri godine čekanja.
Revni "pastafarijanac" tvrdi da je pripadnik Crkve Letećeg Špageti Čudovišta, pa cjedilo igra ulogu vjerskog pokrivala. Austrija dozvoljava pokrivala za glavu, no samo zbog vjerskih uvjerenja, pa je Alm odlučio pokazati koliko takav zakon može biti iskorištavan zbog prilično slobodne definicije religije.
Nakon što su se testiranjem uvjerili da je zdravog razuma, postao je prvi pastafarijanac koji je od države iscijedio službeni dokument.

Jedno je više nego sigurno.. pastafarijanac je ATEISTA..ne vjeruje u Boga (bogove), vjeruje u Leteće Špageti Čudovište :))))..

Autor: pognioci   |   08.12.2011. u 18:00   |   opcije


Meija I Pogni, nismo nikakvi sveci, poljupcima ne brišemo oltare, imamo svoj Pun Mjesec i njegovo djelovanje, svoju Večernju Pjesmu i svoje Pobratimstvo Ljudi u Svemiru koje naše emocije razlikuje od Markovih Konaka i ni na kraj pameti nam nije da nekog izazivamo s pičkom materinom i s popovanjem. To je minimum dostojanstva i ponosa koje ima svaki ateista i svaki štovatelj bilo kojeg boga ili simbola. Ipak je na iskricama jedan drugi zakon i jedan drugi bog, samoproglašeni i netoleranantni koji mrzi.... Trebali bi se zapitati ; vjerujemo li u vraga? Da li su ateisti oni koji vjeruju u vraga?

Autor: MedoDebeli   |   08.12.2011. u 19:29   |   opcije


´pustinja raste, teško onom ko pustinju skriva.´

dakle, nevjernici po tomi su, između ostalih, oni koji su popušili bogu standarda? ako sam dobro shvatila.

Autor: ivanschchica   |   08.12.2011. u 21:40   |   opcije


neki tamo šaman nije imao odveć lijepo mišljenje o crkvi. crkvu je smatrao produženom rukom države, točnije, u njegovo vrijeme - državom za sebe, a crkvenjake čudacima koji zakrabuljeni hodaju u mračnim prostorijama, ne prihvaćajući da postoji niti jedan drugi način pristupa bogu / vjeri / nazovi kako hoćeš, sem putem konzumacije (da, konzumacije) svih tristo presvetih sakramenata. smiješno. pa se pita: ´mogu li takvi, koji se plaše sunčeve svjetlosti, voditi narod?´
tako se pitao zaratustra.

Autor: ivanschchica   |   08.12.2011. u 21:44   |   opcije


i ateista i vjernik u sebi imaju Boga ili su prazni!

Autor: staranaivan   |   10.12.2011. u 18:41   |   opcije


Dodaj komentar