Programi i život

Svatko sebe iznutra programira kako najbolje zna, pa to čini neki mentalni sklop dotičnog pojedinca. Promjena jednog principa ili osobine obično nije moguća a da se ne naruši cjelokupna misaona konstrukcija. Pitanje je koliko taj segment ponašanja ima podlogu u realnosti, ako nema to povlači sa sobom i ostale nelogičnosti. Uzmimo mai za primjer. Ona u braku izgleda želi biti intelektualno dominantna. Tako izgleda na osnovu njenih javnih objava ovdje, da svoje mišljenje uvijek ističe kao apsolutno pravo, a napisala je da njen bivši ju je pojmio "kapetanicom". Tako nekako i ja osjećam (uz sav respekt prema zavidnom intelektualnom nivou i moralnoj posebnosti rekao bih). Postoje usvojena pravila dobre konverzacije koja znače pristojnost. Znači ravnoteža u uzimanju prostora uz fleksibilno prilagađanje. Štoviše međusobno obraćanje izvan službenih, poslovnih i sličnih okvira trebalo bi biti oslobođeno prizvuka bilo kakve nejednakosti. To znači nivo kulture kojem kao država težimo, a na osobnom nivou treba usavršiti.

18.03.2013. u 12:26   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

prilagođavanje...

Autor: vrbica   |   18.03.2013. u 12:37   |   opcije


Kod nekih osoba promjene nisu moguće direktnom sugestijom jer ih jednostavno podsvijest promijenjenom percepcijom štiti. Drugi su te svoje osobine svijesni/e ali čini dio mentalnog sklopa i pitanje je da li želi promjenu. U svakom slučaju svatko je potpuno slobodan u kreiranju svojih principa i navika.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 12:45   |   opcije


Na neki način prilagođavanje, pazeći pritom da ne izblijede naše dobre osobine

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 14:32   |   opcije


hej man...ne čitaš pažljivo! btw to da se ponašam ko kapetanica reče mi moj pok. svekar a ne muž! a muž mi, po njemu, ima niži čin. but, očito si nekaj krivo pokopčao i u samom smislu mog zapisa. jer to što rekoh nije imalo veze s komunikacijom i nastupom u komunikaciji, već je pisac (moj pok. svekar) htio reći da sam se ponašala za rang više od onoga što mi pripada. jer , po mom svekru, žena je ono što joj je i muž? i žena mora živjeti s skladu s mogućnostima svoga muža! to što ta ista žena zarađuje više, što zna više, što može više...tko ju jebe! normalno, nikad se nisam složila s takvim pogledom, no to je već druga priča!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 16:04   |   opcije


e sad, kad smo apsolvirali "kapetanicu" idem se malo osvrnut na kak ti veliš " Znači ravnoteža u uzimanju prostora uz fleksibilno prilagađanje." ne kužim zakaj bih se ja trebala prilagođavati bilo kome? jednom klošaru npr. ili sveučilšni profesor meni? dakle, mi smo jednaki u pristupu...ali samo to! sve dalje je komunikacija takva kakva je jedino moguća. ja sam ja, ti si ti, on je on! jer, znaš dear, ovo drugo se zove...podilaženje! a svjedoci smo desetljećima podilaženja raji od strane beskrupuloznih političara koji su jedno pričali (ono što su ljudi htjeli čuti) a drugo činili. ako sam zato "neprilagođena" jesam! i trust me (nadam se da ne zvučim ko antunović) i za to me zabole kaj o tome misli mali perica ili perina neka? tamo gdje nema iskrene komunikacije radije je se klonim. a tako i komunikacije bez komunikacije. pri tome uopće ne mislim da se drugi ljudi moraju sa mnom slagat? pače, tamo gdje svi mislimo isto, nitko ne misli!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 16:23   |   opcije


Vidi mai sad ću tebi navesti primjer ženske koju neću imenovati ali prepoznaće se ako pročita. Razgovarali smo sat vremena (ja nazvao) i od toga ja 5 min a ona 55! Nisam uspio se ubaciti više, uvijek bi me presjekla. Vrlo obrazovana osoba. Što je najgore nisam naknadno je uspio uvjeriti da to nije u redu. Tako sam prekinuo. Ili smo jednakopravni ili nismo.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 16:52   |   opcije


pa romantiče, potpuno si u pravu glede konkretnog slučaja! ali, moja priča je ipak imala drugu poruku...naime, možda to čak i nisam uspjela reći na svom blogu...da sam u stvari uvijek živjela preko svojih mogućnosti...iznad...bilo po stilu, bilo financijski, bilo emotivno, bilo intelektualno...a i kad je zdravlje u pitanju...ponašam se ko pijani milijunaš! ali sam mislila da to zaslužujem i to sam si tako priskrbila! ako je to grijeh (čak i ja ponekad mislim da jest) onda sam vrlo grješna!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 16:57   |   opcije


Napisao sam o konverzaciji, odnosi se na neki način i na tebe. U razgovoru postoji i sugovornik kojemu treba pridati pažnju koliko i on tebi.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:03   |   opcije


Moram se izviniti, ako se dobro sjećam svekar ti je rekao da se tako odnosiš prema mužu.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:08   |   opcije


ali da bi pridao nekom pažnju, moraš i sam biti zainteresiran? obično u komunikaciji jedan jest više a drugi manje...zainteresiran! tek kada se unesu emocije...e tada nastupa i žestina! eto npr. ti mene nazoveš i pričaš sa mnom...a ne znaš da sam tog časa ja npr. bosa i taman izašla iz kade? pa ja sve nekak spikam tek toliko da održim konverzaciju...a ti se raspričao brate? ili obrnuto...jednom sam zbog telefona skoro glavu izgubila (u kadi i kupaoni trčala da se javim jer je bio on, pa skoro poginula) i otada rekoh...jok!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:09   |   opcije


ne, romantiče...poanta svekrova je bila u tome da se ja ponašam kao da sam bolja, viša etc...ne u odnosu na mog muža već općenito...težim višem većem, boljem...reklo bi se iznad svog nivoa! znaš ono kad misliš da te pripada više i bolje...al nemaš para. ili kad neki običan (ovo običan pod navodnicima) čovjek krene studirat medicinu a nisu mu šest koljena unazad svi doktori? ja pak na to gledam..usudim se živjeti, posegnuti...pa makar to i požalila!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:11   |   opcije


romantičeeeee..jel ti to oćeš da ja pričam sama sa sobom?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:17   |   opcije


Vidi, ne ljuti me to uopće ali kultura razgovora nema veze što je netko slučajno izašao iz kade. Cijenim to ali ipak.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:19   |   opcije


Hm, to javno je zato da ne bude zakulisnih igara.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:21   |   opcije


(šala)

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:22   |   opcije


i što znači kultura? jel da pričamo i kiši koja pada i vremenu? onda sam radije nekulturna. a da volim pričati kad imam o čemu i kad to volim s nekim činit, to mi je ok. teško je očekivati da s nekim možeš prisno i otvoreno pričati ako ga ne poznaješ?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:24   |   opcije


s nekim koga ne poznaješ ne možeš se niti posvaditi? jer, ne znaš koje stavove ima...i kako da se svadiš kad ne znaš zbog čega? eto, kako da se ja svadim s tobom? ajde daj mi jedan razlog?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:25   |   opcije


Kultura je velika stvar i nije nešto loše ako osoba želi biti poštovana, a to je ako poštuje druge.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:30   |   opcije


ta osobu poštujemo valjda zbog njenih karakternih osobina....a kultura je ipak nešto izvanjsko! naučeno, kopirano, snimljeno i upražnjavano! što ne znači da treba biti nekulturan, ali kultura sama sebi ne bi trebala biti svrhom?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:31   |   opcije


Ja sam za jednakopravnost. Ako smo ušli u bračnu zajednicu dijelimo dobro i zlo. Potpuno mi je svejedno ako sam npr.naslijedio ili sagradio skupu kuću. Ljubav ne poznaje materijalno, bar tako bi trebalo biti.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:34   |   opcije


u suštini jako se slažem s tobom romantiče! čak to nije jednakopravnost već bih ja rekla da je to...jednako pravo na...sudioništvo! dakle, nas dvoje trebamo ravnopravno razgovarati bez obzira na svoje intelektualne i druge mogućnosti i nemogućnosti. dvoje ljudi u braku treba jednako pridonositi toj zajednici u skladu sa svojim mogućnostima..dakle, da smo jednaki u šansama...a tek post festum se vide razlike..koje nužno ne moraju biti loše! dapače, npr. dobro je da je jedna djevica po horoskopu a drugo da je npr. strijelac...jedan rasipa a drugi kupi etc. dobro, ne treba previše razlike jer to nije dobro, ali...živjela ona mala razlika!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:39   |   opcije


Hm, taj pojam kulture nekako teško "apsolviraš". Nekako mi se čini to naglašeno ja kao unutrašnja pobuna, nakon onog da je bivši uzeo i veću fetu.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:41   |   opcije


pa može bit da se bunim u sebi...iako ne kužim o kakvoj većoj feti je riječ, kad pričaš o mom bivšem? btw ja imam dva bivša...tak da je bitna razlika...prvi bivši i drugi bivši?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:46   |   opcije


Sama si jednom napisala, da ne citiram. Tako da znaš i koji.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:49   |   opcije


hm...volim kad me ljudi citiraju a ja pojma nemam? možda je problem u tome što ja puno maštam, izmišljam, stvaram, doživljavam...al fete baš i nisu nekaj u mom životu?

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 17:54   |   opcije


Ne čini mi se da je bilo izmišljeno, ali dobro, preosobno je valjda. Ili to nije imalo značaj koji mi se čini.

Autor: romantic1az   |   18.03.2013. u 17:57   |   opcije


da, nije! a možda i je...kako sam danas fibrozna sve je tak relativno!

Autor: mai_sarai   |   18.03.2013. u 18:42   |   opcije


Dodaj komentar