Referendumsko pitanje - objašnjeno

**"In the End, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends." Martin Luther King, Jr.
*****************
Referendumsko pitanje 1. prosinca 2013. godine glasi:
Jeste li za to da se u Ustav RH unese odredba po kojoj je brak životna zajednica žene i muškarca?

U ovom tekstu pokušati ćemo razjasniti što to pitanje povlači i koje su dugoročne posljedice ishoda referenduma. Ako niste sigurni zašto je došlo do referenduma, trebate li izići glasati, ili kako ćete glasati, molimo čitajte dalje.

Nije li brak već sada definiran u Hrvatskoj kao zajednica muškarca i žene?

Da, prema Obiteljskom zakonu trenutačno nije moguć brak istospolnih parova. Ustav RH ne definira brak i poziva se na Obiteljski zakon za srodne definicije.

Ako se u Ustav unese definicija braka kao zajednica žene i muškarca, u bliskoj budućnosti bit će teže zakonski dozvoliti istospolne brakove, jer više neće biti dovoljno promijeniti Obiteljski zakon, nego će biti potrebno raspisati novi referendum za izmjenu Ustava.

Što se pokušava postići promjenom Ustava?

Najveće značenje referenduma o braku trenutno je simbolično:

Želi se odgoditi eventualno izjednačavanje istospolnih zajednica i braka;
Želi se pokazati homoseksualnim osobama kako njihove veze nisu jednako vrijedne kao one od raznospolnih parova;
Želi se učvrstiti mišljenje da homoseksualni roditelji nisu kadri odgajati djecu;
Indirektno, želi se utjecati da se ukine 4. modul zdravstvenog odgoja u školama koji djecu uči npr. da je masturbacija prirodna, a da diskriminacija seksualnih manjina nije prihvatljiva.

Je li važno da i neodlučni iziđu glasati?

Da referendum prođe, potrebno je da 50% + 1 osoba od birača izišlih taj dan zaokruži ‘ZA’. Trenutno su pobornici inicijative “U ime obitelji” koji će glasati ‘ZA’ izuzetno angažirani da iziđu na izbore. Ako se samo oni pojave na 1. prosinac, uspješno će izglasati promjenu Ustava, čak i ako sveukupno ne čine većinu stanovništva.

Ukoliko ste neodlučni ili se ne slažete da bi se ovakve rasprave uopće trebale voditi oko Ustavnog zakona, svejedno trebate izići glasati kako bi barem zadržali trenutno stanje.

Nije li brak crkvena institucija?

Brak sklopljen u crkvi jest vjerski sakrament, ali temama vjere u Ustavu RH kao sekularne države nema mjesta, te ovaj referendum o tome ne raspravlja.
Brak je primarno pravna i društvena institucija. Kao pravna institucija, nudi mnoge pravne i ekonomske povlastice. Kao društvena institucija, stupanje u brak ostvaruje podršku obitelji i prijatelja te je viđeno kao važan stupanj sazrijevanja u životima suprižnika.

Kao posljedica toga, ljubav koja rezultira bračnom vezom se smatra vrijednijom od onih koje nisu. One ljubavi koje nemaju mogućnost braka općenito nemaju niti mogućnost dobiti istu vrstu podrške od društva.

Trebaju li zaista istospolni parovi brak?

Inicijativa “U ime obitelji” poziva se na slogan:

Brak = žena + muškarac
Sve ostalo je nešto drugo

Što je to ‘nešto drugo’?
Istospolne zajednice. Građanske zajednice. Civilne zajednice. Registrirano partnerstvo. Suživot.

Niti jedna od tih zajednica ne omogućava ni približno poput braka. Istospolne zajednice u Hrvatskoj nemaju pravo na:

posvajanje djece,
zakonsko nasljeđivanje,
stjecanje državljanstva,
porezne olakšice,
kreditne olakšice,
pristup mirovinskom osiguranju,
mogućnost korištenja potpomognute oplodnje,
ne mogu dobiti bolovanje za partnera kao člana obitelji,
ne mogu pravno urediti odnos prema djeci jednoga od njih.

Makar su civilne zajednice korisna mogućnost za parove koji nisu u mogućnosti da stupe u ili ne žele brak, zbog gore navedenih razloga civilne zajednice nisu ravnopravna alternativa bračnoj zajednici. Da se to popravi, u tijeku je izrada Zakona o životnom partnerstvu koji istospolnim parovima nudi mnoge povlastice braka.

No čak i ukoliko životno partnerstvo postane moguće za istospolne parove, činjenica da njihova prava i dalje nisu uvrštena u Obiteljski zakon je signal društvu da homoseksualno partnerstvo i dalje nema istu vrijednost kao ‘pravi’ brak.

"Treba očuvati tradiciju i općeljudske vrijednosti"

“Tradicionalan brak” nešto je što se stalno mijenja i vjerojatno će se nastaviti mijenjati. U raznim razdobljima povijesti, a negdje i danas, u definiciju braka (bili) su uključeni i dogovorni brak bez suglasnosti oba supružnika, ekonomska razmjena za mladu, uskraćivanje ženama prava koje posjeduju njihovi muževi, itd. Današnji brak, a posebice kulturološko shvaćanje braka kao ravnopravne zajednice motivirane prvenstveno ljubavlju, relativno je nova, a za mnoge i iznimno dobrodošla promjena.

“Općeljudske vrijednosti” je pojam na kojega se pozivaju mnogi politički pokreti kako bi opravdali svoje stavove, ali taj pojam sam po sebi nema značenja. Ne postoji opći sustav ljudskih vrijednosti koji zahvaća svakog čovjeka; postoje samo društveno i upravno dogovorene vrijednosti unutar jedne grupe ljudi ili nacije.

Jedan sustav vrijednosti koji smo i mi službeno usvojili jest Povelja Europske Unije o temeljnim ljudskim pravima, koja sadrži članak koji, između ostalog, zabranjuje diskriminaciju ljudi s obzirom na njihovu seksualnu orijentaciju.

.. niti jedna knjiga Novog zavjeta jasno ne osuđuje homoseksualnost. I makar Isus Krist izričito osuđuje razvod, razvod nije načinjen protuzakonitim čak ni u Hrvatskoj koju sačinjava 86% katolika.

No kod ovog referendumskog pitanja nije bitno što Biblija ili Isus nalažu o braku i homoseksualnosti. Hrvatska je sekularna država, što znači da naše zakonodavstvo nije poučeno katoličkim ni drugim religioznim načelima.

"Homoseksualnost nije prirodna"

Homoseksualnost je zabilježena kod oko 1500 životinjskih vrsta. Procjenjuje se da je 2–11% ljudi tijekom života imalo nekakav seksualni kontakt s osobom istog spola, a 16–21% je imalo nekakav seksualni kontakt s i/ili osjećalo nekakvu privlačnost prema osobi istog spola. Homoseksualni odnosi se redovito javljaju u svijetu prirode, bez obzira na zakone i regulacije.
“Neprirodnost” homoseksualnosti temelji se isključivo na kulturološkoj ideji “prirodnog”, koja proizlazi iz dojma o nečemu kao uobičajenom i kulturološki prihvatljivom.

Je li u redu formulirati individualna mišljenja kao “loše je za sve”, “to se ne smije dozvoliti”, i to kroz Ustav?

Brak = Seks = Djeca?

Jedna od uloga seksa jest reprodukcija. Ipak, velika većina seksualnih činova ne rezultira trudnoćom (djelomično zahvaljujući kontracepciji koju svjesno upotrebljavamo), ali zato doprinosi većoj bliskosti partnera. Mnoga djeca jesu rođena unutar bračnih zajednica, no čak i parovi bez djece uživaju u raznim pravnim i ekonomskim povlasticama koje dolaze sa statusom braka. I brak i seks imaju i svrhu i smisao, čak i bez djece u računici.

"Svako dijete treba imati i mamu i tatu"
Mnoga djeca nalaze se u situaciji u kojoj imaju samo jedno od toga dvoga, a neka niti jedno. G. 2001., 15% hrvatskih roditelja (oko 188 000) bili su samohrani, od toga 83% majke i 17% očevi. G. 2008., u domovima i udomiteljskim obiteljima živjelo je 2871 dijete. Zbog kompliciranosti postupka posvajanja u Hrvatskoj, posvojeno ih je tek 132.

Treba imati na umu i to da neki roditelji u istospolnim vezama već imaju djecu iz prethodne, heteroseksualne veze. Ako drugi partner nema mogućnosti posvojiti dijete (oko 13% posvajanja u Hrvatskoj je od strane očuha ili maćehe), smrću biološkog roditelja dijete gubi obje roditeljske figure s kojima je živjelo.

Dijete u istospolnoj zajednici moglo bi imati problema u odrastanju"
Ovaj argument podložan je dvjema zabludama:
prepostavka da djeca heteroseksualnih parova nikad nemaju problema u odrastanju;
pretpostavka da istospolni partneri ne mogu biti dobri roditelji.

Neki se protive roditeljstvu istospolnih (muških) partnera jer misle da će oni napastovati djecu. Da to odmah riješimo: ne postoji veza između pedofilije i homoseksualnosti. Veliki postotak pedofila uopće ne privlače odrasle osobe. Također, većina se znanstvene zajednice slaže da sama spolna orijentacija ne utječe na roditeljsku sposobnost.

Ono što je već mnogo puta pokazano jest da su, statistički, stabilne veze i dva prisutna roditelja dobro okruženje za odgoj djece. Zajednica s više ekonomskih i pravnih povlastica te društveno prihvaćanje zajednice potpomažu stabilnost te veze, a time i djecu roditelja u toj vezi. Bitno je napomenuti i to da roditelji, bilo kojeg spola i spolne orijentacije, nisu nikad jedini, a u mnogim situacijama ni najbolji uzori rodnih i drugih životnih uloga.

"Djecu će zezati u školi!"
Ako dijete već ima dvije mame ili dvojicu tata, moguće je da će u današnjem društvu imati problema s vršnjacima. Problema će vjerojatno imati i djeca koja ne pripadaju istoj etničkoj skupini kao i njihovi roditelji, kao i sva djeca koja ne pripadaju etničkoj ili vjerskoj većini, koja se čine manje ili više inteligentnima od prosjeka, koja nisu standardne težine, koja nose rabljenu odjeću, itd.

To je problem bullyinga i netolerancije (koju su djeca naučila od odraslih) u školama, a ne djece homoseksualnih parova.

"Treba spasiti brak!"
Od čega? Od čestog nasilja u obitelji? Od brojnih razvoda, kojih je 2011. bilo oko 28% od broja sklopljenih brakova? Možda. Jesu li ta dva problema koja utječu na velik broj stanovnika Hrvatske ikako povezana s pravima istospolnih zajednica? Ako postoji ta poveznica, onda nije jasno vidljiva.

Postoje različiti problemi u današnjim obiteljima. Istospolni parovi nisu jedan od tih problema, a i ne napadaju tuđe brakove. Kako bi promjena Ustava koja je predložena, a koja ne bi ni na kakav način utjecala na sadašnje zakone, zapravo pomogla obiteljima?

Pravo pitanje referenduma

Inicijativa “U ime obitelji” vješto je sročila sve svoje argumente u pozitivnom obliku i zelenom bojom: “za referendum”, “zaštititi brak i obitelj”, “za budućnost djece”, “za općeljudske vrijednosti”, “učvrstiti pouzdanje građana da mogu donositi pozitivne društvene promjene”… Samo, njihova je politika ‘protiv’: protiv seksualnih manjina, protiv zdravstvenog odgoja djece.

A oni koji će na referendumu glasati ‘protiv’ i krase se crvenom bojom su zapravo ‘za’: za ravnopravnost svih zajednica, za to da nezbrinuta djeca jednom nađu roditelje koji možda budu istospolni, za zdravstveni odgoj koji djecu uči toleranciju i prihvaćanje.

Ono veće, značajnije pitanje referenduma neće biti napisano na glasačkom listiću, a ono glasi:

Jeste li za to da u Hrvatskoj ostvarimo ravnopravnosti svih građana?

Molimo, 1. prosinca iziđite na referendum i zaokružite pravi odgovor.

Izradio: Mislav Marohnić u suradnji sa Sanjom Miklin .izvor...fb..
-pokret za sekularnu Hrvatsku-

20.11.2013. u 20:39   |   Prijavi nepoćudni blog   |   Dodaj komentar

ja bih pokrenula referendum s pitanjem....''da li ste zato da se u ustav unese odredba o ukidanju braka...bez obzira na spol?'' :)))

jbte...oko čega mi na blogu i iskrici polemiziramo,a većina nas je rastavljena (čast izuzecima)

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 20:47   |   opcije


danas je na snazi potpuno ista formulacija u važećem tzv. obiteljskom zakonu, protiv kojega se nitko nikada bunio nije,
pa me malo zbunjuje ova pompa da se to unese ili ne unese u ustav.

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 20:49   |   opcije


Dakle da zaokruzimo svi zajedno
ZA?
:-)

Autor: jutarnji_nagon_2   |   20.11.2013. u 20:53   |   opcije


ako ne znate kaj bi, barem branite Ustav:)

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 20:56   |   opcije


ne želim agitirati, to ostavljam predsjedniku države koji valjda nije predjednik svih građana kad agitira za jednu opciju.
a bome se nakupili i drugih nakupina agitatora.

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 20:56   |   opcije


a ako nekaj uđe u ustav, mislim da ograničava obiteljski zakon za daljnja proširenja..

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 20:57   |   opcije


Ne vidim zašto predsjednik ne bi trebao imati svoj stav.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 20:58   |   opcije


to kaj su sve podredili zbog Eu-prolaza..to je njjihov glupi, nespretni i na vrijeme ne popravljeni propust
to kaj nismo imali ref. za Nato...to je prošlo lišo

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 20:59   |   opcije


tnx dona...ali onima koji će pročitati i razmisliti, ovaj tekst nije nit trebao. nije niti onima koji o tome znaju dovoljno no ipak nikad nije naodmet saznat neku novu činjenicu? a onima kojima bi trebao, ali nit će ga pročitati,nit će razmisliti...oni su naprosto indoktrinirani...crkvom, konzervativnim odgojem, nasljeđem i ostalim balkanskim "vrijednostima"...oni već unaprijed sve znaju a to je da će zaokružit ZA (svoju sramotu)! nažalost, bojim se da znam ishod referenduma i da znam gdje i s kim živim! ovo je ipak....balkanska krčma (kak reče onomad fric)! dokaz toga je i jučerašnje skandiranje na tekmi. sva sreća što većina mladih ipak daje nadu...no s druge strane jedno je lajkanje na fejsu a drugo je obući se, uzeti kišobran, ostaviti lap ili neko drugo laprdanje i izaći na referendum. mnogi mladi su prekomotni da bi to učinili, stoga će im se dogodit to što će se dogodit! voljela bih da nisam u pravu...no, ne vjerujem niti u hrvatsku niti u hrvate!

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:01   |   opcije


predsjednik nek si svoj stav zabije u dupe, ne smije zauzimati strane ako želi svima biti predsjednik.
ima pravo glasa na biračkom mjestu kao i svatko drugi.

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 21:01   |   opcije


Naravno, bolje je da smo gladni, nezaposleni, sjebani, ovakvi i onakvi.
Zašto nije odran referendum o izmjenama Zakona o radu, ako se za isti prikupio dovoljan broj potpisa?
Tadašnja vladajuća garnitura se OGLUŠILA na to, smatrajući valjda nebitnim da tamo neki radnici imaju svoja prava.
Ali zato ta ista današnja garnitura, koja je u opoziciji, licemjerna do osjećaja gađenja, smatra da će narodu biti bolje ako se pederima ne daju nikakva prava. Žalosno je što Karamarko preko tuđeg šupka, hvata političke bodove.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:02   |   opcije


Zanima me, da li bi neki odavdje govorili ' da predsjednik svoj stav zabije u dupe'' da je kojim slučejm došao s desne političke opcije?

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:03   |   opcije


Naravno, kao da je gospodu iz opozicije briga što sve više ljudi kopa po kontejnerima.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:05   |   opcije


hbs...ne mogu ne primjetiti da ti zauzimaš različite stavove po ovom pitanju...
u zavisnosti na čijem si blogu :))

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:06   |   opcije


Nabijem referendum, skupa sa lijevim i desnim, pederima i ostalim galamdžijama na svoj krasni ''k''.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:06   |   opcije


neki dan kod lanene je bila druga priča...hehee

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:06   |   opcije


Odgovorio sam sad zadnjim komentarom.
Ne slažems e sa pederlekum, ali ok, nek se jebu, hoće se ženit, neka se žene..
Hoće li meni biti bolje od toga?
Kakve JA koristi imam od toga da li će se smjeti ženiti ili ne?

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:07   |   opcije


khm..čini mi se da je danska bila nešto kao okupirana, nešto nekada, pa je svejedno njihov tadašnji kralj, predsjednik vrhovni vladar, među prvima stavio na rukav zvijezdu, žutu...kako je smio?, kako je mogao,? kada znamo da je sigurno i tamo bilo onih koji su pljeskali nacistima i njihovim zakonima

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 21:07   |   opcije


kako da znamo jel ti ''k'' krasan ? :)

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:08   |   opcije


Realan sam sleep.
Nisma ni za jedne ni za druge, sve je to isto smeće koje godinama cirkulira na vlasti.
Ali ne možeš, bez obzira slgao se ja sa vladajućima ili ne, ograničavati kretanje LEGALNO izabranoj vlasti države.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:08   |   opcije


Dođeš i provjeriš sleep hehehe.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:09   |   opcije


Ne vidim nikakvu razliku između HDZ-a i ovih na vlasti, samo što ovi prvi koriste malo vulgarnije metode da se pokušaju dočepati vlasti.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:10   |   opcije


ovo ću kopirati kao dokaz...da ne bi bilo poslije

''ma nisam ja..ovo...ono...rekao'' :)))...mislim na provjeru...jelte

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:11   |   opcije


Ovi na vlasti su sluge neoliberalnog fašizma, a ovi drugi su još ostali u nekim prošlim bitkama sa kojima i dan danas nisu raščistili. I plus još da i jedne i druge boli ona stvar za narod koji ih je izabrao.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:11   |   opcije


Mrski su mi jedni i drugi.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:11   |   opcije


ooo kako ne? ovi jako, ali jako kopaju protiv ovih na vlasti..skroz mrsko i zaplotnjački
što u vukovaru neki dan, što "u ime obitelji", što sa crkvom itd

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 21:12   |   opcije


predsjednik je za većinu (ako ne i sve ovdje) gospodin čovjek. dakle...na vi! no fukara misli da može svašta...i može...na placu, vašaru, birtiji i sličnim mjestima. tamo gdje se koristi sila argumenta a ne argument sile...e tamo vas nema dragi moji iskričavi pametnjakovići! ne podcjenjujem nikog, al brate nije nit mjesto svakom tamo gdje mu nema mjesta! laprdanje po iskrici je posve dovoljno...stoga hajdmo slipi i ostala kompanija! (isprika dono za dolazak na blog)

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:12   |   opcije


ma jebte se više s brakovima...referendumima...lijevim ..desnim
pun mi kufer svega...

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:12   |   opcije


Sleep, jebemmu, pa to i ja pokušavam kazati ( napisati ).

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:13   |   opcije


mai..ne uzbuđuj se, (tlak, šećer i ostale krasote)...pričamo:)))
pa se bar fino možeš rastužiti na neke stavove i spremiti ih u ladicu podsjećanja

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 21:14   |   opcije


btw hbs...razlika med ovom i onom (hdz) vlasti je ogromna! šteta kaj ju ne vidiš. jedino, kaj je i ovu vlast pregazilo vrijeme....takvo što što sada rade trebali su (a nisu) raditi prije 13 godina tj. one famozne 2000.g....stoga...ropotarnica vlasti, događaja, pameti etc...pregazilo vrijeme hrvatsku...i neka! još samo da nas netko pametan (ili manje pametan nije nit bitno jer je pragmatičnija i bugarska od nas) okupira...možda nam i svane!

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:15   |   opcije


Da, jako je šteta što je ne vidim, kako se ova današnja vlast trsi da nas još više naguzi, a već im je u našim guzicama do jaja.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:17   |   opcije


ma ne ljutim se dono...ljudska gluopost me u stvari uvijek rastužuje! no, sva sreća da imam smijeha viška...osobito kad vidim ove značajne beznačajnike raznih provenijencija! rekavši da je josipović prvi predsjednik kojeg poštujem (jer on to i zaslužuje) ne znači da smatram da je uvijek u pravu? nakon generalčine i čove koji zna samo pričati viceve...hm...tko ne i bio sretan?

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:18   |   opcije


TAko je Mai, neka na sokupira.
Jer jedino tako i funkcioniramo, kad nas neko okupira.
Možda opet neki Napoleončić?
Ili Hitlerčić?
A što kažeš da se opet nekako ujedinimo i imamo jednog Brozičića?

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:18   |   opcije


Boli predsjednika kita - obogatio se čovjek na ZAMPU.
Ovo predsjednikovanje mu dođe onako, da malo palamudi i ima za kavu i kolače.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:19   |   opcije


A to bogaćenje, to je vrijedno poštovanja, zbilja.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:20   |   opcije


ma može i pavelića...pače, sve češće prizivam hrvatima pavelića! pa da im (vam) odnese istru, dalmaciju i otoke...pa da se malo brčkamo u...japanskom moru (gluposti) i postanemo ko...sushi!

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:23   |   opcije


otoci su tu i dalmacija..al zlata šta je odnio, a života

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 21:27   |   opcije


Pavelić je poseban komad smeća.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:34   |   opcije


Pavelić je izvan svake sumnje zločinac, i još gore veleizdajnik, što je postao napustivši svoju vojsku bježeći sa blagom.
Jedini koji ga je u zločinu sustigao, a to je i deklaracijom vijeća eurpoe i ozvaničeno je Josip Broz Tito.

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 21:38   |   opcije


ak je tako krelec (za pavelića) zakaj onda ova parada jučer na tekmi? kak veli portal "otpor stoko":

"Što bi se dogodilo da na kraju međunarodne utakmice u, npr Berlinu neki od igrača zgrabi mikrofon i vikne "Sigh" a sa tribina se zaori "Heil" i tako 3-4 puta?

Nije problem u Šimuniću već u kolektivnoj svijesti koja u Hrvatskoj još uvijek nema jasan stav o ulozi Pavelićeve vlade u WW2.

I činjenica je da jedan značajan dio trenutne hrvatske kolektivne svijesti podržavanje Pavelićeve vladavine poistovjećuje s osjećajima prema domovini.

Taj, možemo reći podanički dio kolektivne svijesti ne razumije da Hrvatska nije ni Pavelić, ni Tito ni Tuđman, Sanadar, Račan, Milanović, Mesić nego mi, mali ljudi koji u toj Hrvatskoj, većinu vremena i pod svakom od tih vlasti, živimo prilično loše.

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 21:42   |   opcije


Problem je u Hrv ako je netko protiv komunizma, znači da je fašist.
I obratno.
Ako ja kažem da sam antifašist, to ne znači da sam komunist.
Ako velim da mi uvjerenja naginju u desno, to ne znači da sam poklonik NDH.

Autor: hrvatski_bog_sexa   |   20.11.2013. u 21:44   |   opcije


bravo hbs...konačno i od tebe neš razumljivo :))

Autor: sleeping   |   20.11.2013. u 21:47   |   opcije


ma kaj ti Mai povezuješ jučerašnji eksces s pavlićem i ndehazijom. to je samo izraz revolta baš prema takvima koji bi stalno nešto branili. ne misliš valjda da bi šimunić nekoga klao i proganjao.

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 21:47   |   opcije


pa u vrijeme moje mladosti podnapili bi se i iz inata revali o banu Jelačiću. upravo zato što je bilo zabranjeno, a ne kaj smo viljeli austrougarsku

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 21:49   |   opcije


A i ovdje politika...Mhm...
Obrisali su coloradov blog ali ...
Dao bog da svatko od vas nađe sebi osobu
koja joj/mu je napeta do boli
i
da se poševi sa njom najbolje u životu do tada,
a onda da vam drugo jutro ta osoba kaže da je
srbin, hrvat, bosanac, četnik, ustaša, vehabija, slovenac, peder, lezba, časna sestra, terorist...itd.
:-)

Autor: jutarnji_nagon_2   |   20.11.2013. u 22:06   |   opcije


ah...baš bi bilo zabavno da u berlinu neko tak pozdravi, zaista
ko što je nama jako zabavno da premijer mora odstupiti zbog nepotizma od 3.600 kn..dakle od nekih jedva 500 eu...e pa to se zove pravda i poštivanje zakona..ovaj naš je kod nas uvijek primljen sa simpatijama.."a jel im ga je smjestio"

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:10   |   opcije


i na kraju ispada da umjesto da nas bude sram, ne, mi plješćemo, jer je to tako cool, tako frajerski.. nek im je i bla...fakat imamo malo pomaknut osjećaj za pravedno i ispravno

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:13   |   opcije


O jebo te kolika dreka u zaštitu pederluka....... sad mi tek do pameti dođe, ugrožena seksualna manjina su zapravo oni hetero.

Autor: jabsponzorusu   |   20.11.2013. u 22:17   |   opcije


Ja sam za ukidanje braka.
Voljeti se može i bez braka.
Brak po statistici u Hrvatskoj traje 14,6 godina.
Hetero brakovi se razvode,brakovi su puni nasilja.
Brakovi su puni nevjere,mnogo je samohranih roditelja.
U mnogim brakovima su vanbračna djeca.
Zašto nebismo sproveli referendum protiv braka?
Čemu brak,zar zbog raznih povlastica?

Autor: tape   |   20.11.2013. u 22:18   |   opcije


Sleping tek sam sada počeo čitati komentare i vidim
da smo došli do iste ideje :)))

Autor: tape   |   20.11.2013. u 22:20   |   opcije


baš se nekaj pitam...jel tko od vas povezuje "sigh i heil" sa fašistima i hitlerom? jelda da to nema veze!

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 22:20   |   opcije


tape, a zašto bi bilo protiv braka? tko voli nek izvoli! dakle, treba pustit svakom da izabere..d.ržava treba stvorit okvir a sadržaj nek si svatko sam bira! ne pada mi napamet zavirivat u tuđi krevet...tko s kim...i zakaj?

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 22:21   |   opcije


mai sigurno ne podsjeća niti može podsjećati na fašizam, jer toga u njemačkoj nikada nije ni bilo

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 22:30   |   opcije


ha ha krelec, obrazuj me da je u italiji bio fašizam a u njemačkoj nacizam? al pročitaj kaj je pojam fašizam tj. kaj on znači i točno se zna o čemu pričamo kad kažemo...fašizam!

Autor: mai_sarai   |   20.11.2013. u 22:38   |   opcije


hm, "sva djela u naci njemačkoj su bila zakonita"..(otprilike tak.).m.l. king

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:38   |   opcije


čega se pametan stidi, budala se ponosi...i sve u tom stilu

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:39   |   opcije


Malo sam kasno stigla (kao i uvijek), ali potpisujem sve sto je Mai rekla, do u rijec, e tako.

Autor: juicy-mama   |   20.11.2013. u 22:43   |   opcije


ne znam mai tvoje misli, ali kad već spominješ zla svijeta zanima me kako baš uvijek zaboravljaš pridružiti komunizam tim nesumnjivim zlima

Autor: krelec   |   20.11.2013. u 22:46   |   opcije


a daj, kaj je sad? jel odjednom niš ne valja?
komunizam kod nas se treba gledati iz one, svjetske perspektive, onoga doba
jel smo surađvali sa amerima..a bili komunisti? jesmo?
jesmo imali željeznu zavjesu? nismo
jel smo imali skoro pa sve kaj nam je trebalo..i btw današnje sve naše otkupljene stanove i škole i posla ? jesmo

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:49   |   opcije


offf

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:51   |   opcije


(sorry ne vidjeh)
@Đus- naravski:))

Autor: ladonna2   |   20.11.2013. u 22:53   |   opcije


Zašto su istopolni parovi ugroženi u Hrvatskoj?
Jesu li ugroženi samo po svojim pravima?
Ukoliko su djeca različitopolnih parova ugroženi po svemu onome
što je Ladona nabrojala (samo da napomenem,slažem se s navedenim)
koliko će tek biti ugrožena djeca koju usvoje istopolni parovi?
Neću izaći na referendum.Danas mi je bio poslednji dan za registraciju
i nisam se registrovao,ali kada bih izašao glasao bih ZA.
Tako bih glasao zbog djece koju bi istopolni parovi usvojili jer bi ta
djeca bila ugrožena po svim pitanjima koje je Ladona napisala plus zato
što žive sa istopolnim parovima ili Ladona želi reći da istopolni parovi se
nebi razvodili,nebi bili nasilni,nebi bili različitih ekonomski statusa.
Što se mene tiče neka istopolni parovi dobiju sva prava koja imaju
različitopolni parovi,samo da nemogu usvajati djecu.Ne zauvjek nego dok
oni sami ne budu prihvaćeni u Hrvatskoj,ali ne zakonom nego od društva (naroda)

Autor: tape   |   20.11.2013. u 22:56   |   opcije


"Dijete u istospolnoj zajednici moglo bi imati problema u odrastanju"
Ovaj argument podložan je dvjema zabludama:
prepostavka da djeca heteroseksualnih parova nikad nemaju problema u odrastanju;
pretpostavka da istospolni partneri ne mogu biti dobri roditelji."

bogami se autor nije proslavio ovim tekstom. vrvi pojednostavljenjima a u svrhu uvjeravanja, i to je tako očito- da je neugodno složiti se sa tako pamfletastom površnošću.

jesam za mogućnost sklapanja homoseksualnih brakova.
nisam za posvajanje djece.
odrasle osobe traže pravo na istovjetni tretman i trebaju ga dobiti. ne mogu nametati teret odrastanja svojoj potencijalnoj djeci u društvu, gdje ni svoja prava na legitimnost svojih seksualnih sklonosti i ravnopravan tretman zajednica u kojima žive, ne mogu izboriti bez da se zdrma država, jebote. oni žele to i moraju to podnijeti. djeca, koja se posvajaju- ne moraju.
imaju pravo na neincidentne živote.
licemjerno?
da.
i vrlo praktično.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:04   |   opcije


tape i ja paralelni slalom :)

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:05   |   opcije


Krivo,
1. ovo je savezni referendum i za njega vrijede pravila skuhana za EU referendum:
Prema službenim rezultatima Državnog izbornog povjerenstva građani Hrvatske glasali su za ulazak Republike Hrvatske u Europsku uniju i to sa 66,27% glasova za i 33,13% glasova protiv. Na referendum je izašlo 43,51% birača. [1] Ipak, pošto je riječ o popisu birača koji je u zadnje vrijeme učestalo kritiziran kao nesređen, pretpostavlja se da je stvarni postotak građana koji su se odazvali na referendum nešto veći. Novi ministar uprave Arsen Bauk na svojoj Facebook stranici napisao je: "Usporedbom broja građana izašlih na referendum u Republici Hrvatskoj s brojem punoljetnih stanovnika prema zadnjem popisu stanovništva, na referendumu je glasalo 58% punoljetnih stanovnika Republike Hrvatske."

2. Otkuda potjeću statistički podaci o istospolnim sklonostima? Na službenim stranicama LGBT.org ne postoje nikakvi podaci o članstvu. Kaj je to netko iz prsta isisao?

3. Osnovni urođeni nagoni svakog živog bića na zemlji su nagon za samoodržanjem i nagon za produženje vrste. Prema tome, istospolne sklonosti su ezoterija.

4. LGBT osobe nisu nikakva manjina, u smislu npr. Roma s kojima ih je usporedio Pusić u nedjelju na dalekovidnici. Oni/one su pojedinci sa drugačijim seksualnim sklonostima!

5. Izneseno pravno tumačenje je proizvoljna izmišljotinja koja uopće ne stoji. Slažem se da to UOPĆE NE SPADA U USTAV!

6. Ovaj referendum je "duda varalica", politička igra na koju je HR desnica ulovila političke kratkovidne pacere na vlasti. I danas Pusićka, bez grižnje savjesti, izjavljuje da će opet mijenjati zakon o referendumu jer joj se ne dopadaju rezultati koji su proizašli iz modificiranih pravila čija je svrha bila da svakako prođe EU referendum. Fino, znači sad bumo principe mijenjali kako kome paše na vlasti, pa tako i Ustav i sve ostalo. Princip se tako zove jer je univerzalan za sve i svakoga, te predumijeva pravednost.

7. Na referendum ne namjeravam gubiti svoje dragocjeno vrijeme nedjeljnog odmora, jer se njime ništa u mom životu neće promijeniti! Uostalom, ne pada mi na pamet da svojim izlaskom dajem legitimitet bilo kakvoj idiotariji, pa tako i ovoj, našeg pacerskog političkog zverinjaka.

Autor: sagittariusclassic   |   20.11.2013. u 23:08   |   opcije


Da mmmmmda.Što više čitam na blogu zapise i komentare
sve više stičem dojam da je bitno jedino da se istopolnim parovima
omogući usvajanje djece i da su oni bolji od heteroparova.
Ne kažem da su gori,ali nisu ni bolji.

Autor: tape   |   20.11.2013. u 23:11   |   opcije


ja mrzim kupiti kremu koja je testirana na zamorcima. jbg. ako razmišljam o zečevima, normalno je da razmišljam i o ljudima, tj., djeci.
bogami, imam gaadnu dilemu sama sa sobom u svezi teme.
svi ljudi imaju sva prava, neovisno o svojim seksualnim sklonostima.
i to im priznajem i naklon i sve 5.
i djeca su ljudi.
imaju pravo na mirno odrastanje.
bemmu.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:18   |   opcije


ok. nije paralelni.
mislim da briješ, tape.
ovdje se radi o paket aranžmanu, ne o segmentu.
cilj je istovjetnost u svim aspektima. ne samo u imanju djece, kao takvom.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:22   |   opcije


....mmmda, znaš kak kirurzi treniraju operacije na srcu? Na svinjama! E pa sad, ako ti slučajno, ne daj bože, zatreba neki bajpas, budi faca i reci kirurgu da je bezosječajno đubre koje je pobilo na desetke pajceka i da nećeš nikakvu operaciju!...:)))

Autor: sagittariusclassic   |   20.11.2013. u 23:24   |   opcije


briga me. ja sam komatozna i drugi prljaju ruke za mene dok mi rokaju tramale i anesteziju. manemoj. kud rikavam, tu i moralno dilemiram.. alo... ne pretjeruj:D

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:27   |   opcije


Tako sam i ja mislio dok nisam počeo čitati
sve ove blog zapise i komentare.Sada mjenjam mišljenje.
Mjenjam ga jer se najviše spominje posvajanje djece
a sami istopolni parovi bi trebali biti svjesni koliko je
to rizično te i sami biti protiv toga dok ne budu oni sami
prihvaćeni od društva.

Autor: tape   |   20.11.2013. u 23:28   |   opcije


btw.. tamo dodjem, jer papam pajceke, isto. al mi taj alibi draži. hranjenje je potreba.

MORAM JESTI ČVARKE!

P R O T U P R I R O D N O JE NE JESTI REŠ ČVARKE I TOPLI KRUH!

za kremastu sujetu mi se alibi krene klimatati..

bah:)

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:31   |   opcije


ma. ima jedna priča o ukradenom djetetu.
kad ga kradljivica i majka krenu natezati i vući, svaka na svoju stranu.
majke je pustila.
da ga ne povrijedi.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:35   |   opcije


Znam tu priču.

Autor: tape   |   20.11.2013. u 23:39   |   opcije


:)

laku noć, tape.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:43   |   opcije


kavkaski krug kredom

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:44   |   opcije


nja. a ja zzzujkam već :)*

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:47   |   opcije


:)* e, jel te zovu?

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:48   |   opcije


ćeš glasati, stiki?

ja hoću i to protiv. jbt. moram se ja jesti zbog nečega, moram

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:48   |   opcije


ne znam. ovisi gdje sam u nedjelju:)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:49   |   opcije


aaaa :D

mislim da je ošo. danas već. sutra dolazi mićo opet. vodi mehaničara il punca. nisam skužila koga ;D

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:50   |   opcije


e, super. bravo:)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:50   |   opcije


ćeš naovamo??

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:50   |   opcije


aj javi kad riješiš da maknem ono onda:)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:51   |   opcije


ma jok, neću stići. ček neke praznike:)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:51   |   opcije


ok.

a bili i za kuću danas. beldžmpiplz. i TA peć sam u kauflandu oglasila :D isss. akcija.

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:52   |   opcije


možd ti ništ ne ostane:)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:53   |   opcije


onu navlakušu od termoakumulacione?
s čim će me se sad kažnjavat?:))

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:53   |   opcije


hehe. plahta. narančasta. i zzzZZZZZzzzzzzzz frizurrrraaaaa :)

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:54   |   opcije


vreća za spavanje.
neloše, zapravo :)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:55   |   opcije


odoh.
:)**

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:55   |   opcije


ja zaboravila to sa peći :DD jelda fora bilo?

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:55   |   opcije


aj.

:)*

Autor: mmmmmm_da   |   20.11.2013. u 23:55   |   opcije


bilo je fora. jebeno sam se trudila. dasam još malo krivnje osjećala, mislim da bih je odgurala susjedima:))

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:56   |   opcije


(off)

Autor: styx   |   20.11.2013. u 23:56   |   opcije


(al... nisam. hehe. fail:D)

eh.

Autor: styx   |   21.11.2013. u 0:00   |   opcije


Dodaj komentar