koliko smo dobri ili loši..
Dobra osoba
Mahat – vidi greške/mane drugih kao nešto što se može transformirati u dobre kvalitete.
Primjer: Grub govor je loša kvaliteta, ali zato jer to može biti za nečiju dobrobit, to postaje dobra kvaliteta, kao nima sok, koji liječi bolest iako je gorak.
Mahattara - previđa greške i vidi dobre kvalitete.
Primjer: Videći trgovca, iako je materijalist, takve osobe zaključuju da se on lijepo brine o gostima/kupcima i dostojan je oslobođenja.
Mahattama - uvećava male dobre kvalitete i ne vidi greške.
Primjer: “Ova osoba mi je ukrala odjeću jer mu je bilo hladno, i iako ima oružje, ne napada me njime jer je milosrdan. On je krepostan.”
Ati-mahattama - vidi samo dobre kvalitete čak i tamo gdje ih uopće nema.
Primjer: “U ovom svijetu nema loših ljudi. Svi su dobri.”
Loša osoba
Asadhu – vidi dobre kvalitete drugih kao nešto što se može transformirati u greške/mane/loše kvalitete.
Primjer: Takvi ljudi misle na sljedeći način: netko tko želi pomoći drugima će postati pohlepan za njihovom imovinom.
Asadhutara – previđa dobre kvalitete u drugima, ali vidi greške.
Primjer: “Ova osoba se odrekla svega, ali puno jede.” “Ovaj sanyasi jede rižu s ghee-jem da bi napunio svoj želudac. On je požudan i trebao bi se smatrati palim.”
Asadhutama – uvećava male greške i ne vidi dobrih kvaliteta.
Primjer: “Iako se odrekla svega, ova osoba je napustila šumu i živi u kući oženjenog muškarca. On samo želi krasti njihov novac.”
Aty-asadhutama – vidi samo greške u drugima i to tamo gdje ih uopće nema.
Primjer: “U ovom svijetu nitko nije dobar. Svi su zli.”
30.01.2014. u 12:07 | Prijavi nepoćudni blog | Dodaj komentar
pitanje: misliš li da su ljudi tako oštro definirani i da nema u jednoj osobi i jednih i drugih?
Autor: meija | 30.01.2014. u 12:30 | opcije
ne mislim:P
al naravno da ima..
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 12:36 | opcije
iako nekak mislim da je većina jednostavno...došla do mahattare
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 12:38 | opcije
o ne, ne većina. nikako. da je tako kak pišeš, bili bi, svi skupa na konju i mogli bi se pomaknuti s mjesta
Autor: meija | 30.01.2014. u 12:43 | opcije
Zanimljiv zapis.
Dinamičko jastvo hoda po vertikali između krajnjih točki.
Međutim, prosudba drugih ljudi sama po sebi nije ono što se traži, nego prihvaćanje ljudi kakvi jesu.
Taj dio u hinduizmu mi ne odgovara, jer mislim da je nesavršen.
Kad budemo sposobni gledati druge kroz Božje oči, tada više neće postojati dobro i loše, nego ljubav.
Ali za to treba pored kvalitetne svijesti i zdravih očiju imati i cohonas, jel se tako veli?
Eto, malo sam se javila, jer sam vas htjela pozdraviti, a davim se u poslu.
Baš mi se sviđa zapis.
Autor: agentica_tajne_sile | 30.01.2014. u 12:51 | opcije
"Mahattara - previđa greške i vidi dobre kvalitete."
za ovo sam se zakačila
ok, tražiti, gledati i vidjeti dobro.
a kaj je s greškama? ako se ne evidentiraju, opet ne valja jer posljedično mogu i iz dobrog stvoriti loše
ma, potrebna je ravnoteža u svemu, a ne isključivost, bez obzira da li ima + ili - ispred
Autor: meija | 30.01.2014. u 12:56 | opcije
nisam hindu...al nije loša podjela
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:02 | opcije
hm...meij...ok Ja bi željela vjerovati da je većina došla do tam :)
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:03 | opcije
nije čak ni toliko stvar o prosudbi...nego jednostavno... jesu
jer jesu...srećemo ih..moramo ih nekam staviti..te i takve (i nas)
kad jesu
e sad jel to prosudba ili fakat...hmm
zapetljaš se tu u tu "kućinu" dok si reko keks..
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:06 | opcije
treba nam dudh...ejjjjj dudh javi seee javi seee :DDD
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:07 | opcije
previđa greške ..ovdje je možda nesretan primjer...jer je trgovac..zarađuje..pa je to kao mana...jer je okrenut materijalnom..a kao ak ćemo -oslobođenje...treba dijeliti i ništa ne posjedovati...bla bla
al općenito
kolko puta smo recimo zanemarili nekome ..da npr. zaista je grub, u smislu psuje..i sl. al je ok tip
ili ženska..eto recimo isto..pa i puši i popije..al je ok ženska..
nisam sad mislila da se kačimo baš baš, za detalje
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:11 | opcije
znaš kaj dono...svi mi imamo nekakav svoj okvir u kojem živimo. i šljakamo tako niz godina. ali život nije ravna crta i lako postanemo, čak i nesvjesno, svoj suprotnost
u svima nama čuči i dobro i zlo.
protiv sam bilo kakvog agresivnog ponašanja, ali kad bi trebalo, kad bih trebala nekog svog zaštititi, znam da bih mogla učiniti ono na kaj se sad ježim
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:12 | opcije
sad si otvorila drugi dio teme
netko tko psuje, kak navodiš u primjeru, u drugom ne vidi to kao feler
kužiš?
kaj je s onim univerzalnim vrijednostima, primjenjivim na sve i svakoga? mislila sam je o tome riječ u zapisu
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:14 | opcije
haha m da...nema potrebe za agresijom iz čista mira ikako..s druge strane...agresija prema agresiji hmmm..kako kad
bezrazložan napad na nekoga moga..ooo pa da ide to..a i situacija te ponese..pa bude svašta slažem se..neću baš glumiti gljivu..naravski
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:17 | opcije
e pa vidiš..ak je netko dobar, onda mora biti stalno takav
i umjesto da zvekne koga treba, mora ga pošmajhlati s peruškom po dupetu jer ne vidi zlo u ljudima, jer ako i vidi, traži opravdanja. ako ih i nađe, prihvaća ih i blablabla....
SF?
:P
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:23 | opcije
pa nije baš dobar dobar..al jednostavno ne kopaš stalno ko kaj kak
možda je i to dobrota
da jednostavno ne gledaš stalno slabe strane..to je bitno
pokušavaš razumjeti
shvatiti
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:26 | opcije
a ima i zla i "zla"
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:28 | opcije
a ima i svako zlo za nekaj dobro :)
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:28 | opcije
ali to je onda ponašanje prilagođeno situaciji - biti dobar kad dobrota ne košta
i nije to loše. naprotiv
kao kaj ne vjerujem ljudima koji govore da nikad ne lažu, tako zazirem i od onih koji svoju dobrotu guraju u prvi plan
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:29 | opcije
sad buš se možda začudila - mogu prihvatiti zlo koje ima u svojoj osnovi nekakvu korist, ali kad je samo po sebi takvo, patogeno je
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:30 | opcije
eh tebe sad smeta produciranje..a kaj..pa i oni su recimo dobri..ali eto trebaju da neko prizna njihovu dobrotu..jer misle da bu ostala neprepoznata
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:30 | opcije
ajd ne prihvatiti, ali shvatiti
ili neki drugi izraz postoji..?
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:31 | opcije
kaj znači kad dobrota ne košta???
ok
ja sam recimo u nekoj frci koju mi je iz čista mira neko složio..i sad se ja trebam kaj?
kreveljiti osvečivati biti ista?
pa ne ide to tak
spušiš..al onda i taj neko spuši zauvijek tebe, kao frenda, potporu buduću, brigu
i onda dođe dan da te ta osoba ipak treba
kaj onda
nekak mislim..da se ipak nemreš skroz ladno okrenuti na peti
i otić svojim poslom
znam..zeznuo te, znam imao si i trošak..u vezi toga
al kad je stani pani
nemreš jednostavno nemreš
okrenuti leđa
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:34 | opcije
i pomogneš..ali recimo nisi više opće dobar...ni nikaj sa tom osobom ...već si jednostavno- human
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:35 | opcije
Zato je ideal tako izazovan, jer ga beremo na prstićima iz mesnog ovitka svog tijela- krvavi ispod kože, uronjeni u hormonalni bazen, emotivno vrtložasti, mentalno tašti.
Jednom mi je jedna moja učiteljica kazala da smo svi jednaki. I oni koji su tek na početku duhovnog rada i oni koji rade godinama. Nedavno sam shvatila što to znači:
Pozicija napretka u duhovnom smijeru nije fiksna, nego je plivajuća kao vodostaj po vertikali mjerača.
U svakom trenutku, iz nekog trivijalnog razloga, ili kardinalnog, možemo se sunovratiti jako dolje, ili vinuti jako visoko, a ni tada ta pozicija nije fiksna nego je izuzetno delikatna i nema niti garancija, niti statusa ostvarenog napretkom. Spoznaja i svijesnost ne funkcioniraju tako.
Autor: agentica_tajne_sile | 30.01.2014. u 13:36 | opcije
dono, ima dobrote koje itekako koštaju
znaš ono: "ježi ga, nemrem protiv sebe"
pa fino okrene i drugi obraz
hvala ne!
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:40 | opcije
tak je dono...svi mi imamo to što imamo al pitanje je koliko koristimo....borba za opstanak nas održava al ona nijansa dobrih...koji vide to što oni drugi koji su okrenuti samo sebi ne vide...etc...živi primjer je ona cura koja je dala otkaz da bi druga žena majka ostala...malo nas je kaj ćemo sebe žrtvovat za nekog...al nije u pitanju žrtva...jel to dobrota upitnik...svatko ima u sebi mogućnost meijo, no neki samo tu mogućnost upotrijebe u...hunanost...opće dobro. razlikujemo se po tome jesmo li takvu neku mogućnost opredmetili...ili smo samo konstatirali da postoji i prošli...day by day tako živiš...tako radiš...ne samo kad su ti bližnji u pitanju ili vlastiti interes...a svijet je pun..greenpeacvaca i sličnih ljudi...
Autor: mai_sarai | 30.01.2014. u 13:41 | opcije
i bome se mogu okrenuti na peti. jer u tom trenutku sam iscrpila sve opcije za bilo kakav nastavak odnosa
ljudi koji su mi važni, njima ću uvijek dati novu šansu, iako sve u meni govori protiv
a onda jednog dana, nema više! okret na peti je jednostavan. i olakšavajući.
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:44 | opcije
mai_sarai, ako ja dam otkaz da bi netko drugi dobio posao, a u isto vrijeme ja sam financijski na teret nekome svome, onda sam ja đubre koje hoće hvalospjeve ukoliko se prije nisam dogovorila sa onim tko će mene financirati dok ne radim. Onda ću i naglasiti da sam se dogovorila sa svojom obitelji da ću dati otkaz da drugi ima posao.
Lako je batine dobivati po tuđem turu.
A što se tiče tvoje ruke, stvarno mi je žao. Znam kako je teško biti jednoruka i mene najviše frustriraju staklenke sa nečim ukiseljenim unutra kad ih ne mogu otvoriti jednom rukom- i vrata koja se otvaraju ključem kao haustor, a ne mogu se ključem i povuči van- pa otključaš a ne možeš otvoriti.
Autor: pognioci | 30.01.2014. u 13:46 | opcije
priznajem samo onu dobrotu, čin, gestu, koju odradimo na svoju štetu, za nekoga
ne znam da li me kužite...
Autor: meija | 30.01.2014. u 13:47 | opcije
meija, kužim :))
Autor: pognioci | 30.01.2014. u 13:49 | opcije
tak je agentice...trudiš se i činiš to ne zato kaj te čeka nagrada i jel nisliš da ćeš uspjeti...naprost nemreš drgačije jer u trudu je radost...predivna misao od tagore...imam ja u svom profilu...sanjao sam da bi život trebao biti radost. probudio sam se i shvatio da je život napor. radio sam i uvidio da je u naporu radost (r. tagora)
Autor: mai_sarai | 30.01.2014. u 13:49 | opcije
je, kad ljudi nemaju drugog izbora, onda vrijedi i ona legendarna iz "svoga tela gospodar":
- vudri me Ivek da bar po tvojim batinama znam da sam ti žena
Autor: pognioci | 30.01.2014. u 13:51 | opcije
ne nikako ne priznajem dobrotu na svoju štetu..kaj to znači? da je prava dobrota ak se ja nečega odreknem..ajd to pojasni
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:56 | opcije
joj pogni primjer ti je da se sva naježim..ali da naši primjeri su takvi...fuj
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 13:57 | opcije
btw. jednom davno sam i ja bila u prilici da sam samohranoj majci prepustila svoj posao...fck, jesam..jer sam se ja mogla za razlku od nje snaći drugačije...jedino kaj o meni nisu pisale novine..al u čemu je problem tu?
zar to nije ok?
naime žena sa djetetom...nema više šansi od tebe..ima manje...i to valjda svi znamo
ili opet ima neka Pogni..fora koju niko ne vidi osim tebe ???
zbunj
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:00 | opcije
znala sam, ak me nitko drugi ne bu skužil, ti pogni budeš :)
lako biti dobar kad ta dobrota nema cijenu, niš na s ne košta. aj budi takav kad znaš da će ti se vratiti u minusu
daj nekome nekaj od sebe, a znaš da će tebi faliti
e, to ja ta dobrota koja nema veze s egostičnim filingom, onim koji osjećamo kad nekaj dobro napravimo, pa narastemo par cm više
me kužite, pitam opet?
:)
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:01 | opcije
odgovorila sam ti, dono.
sam ne čini mi se da si me skužila. pogni je jer šljakamo na sličnoj vibri :)
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:03 | opcije
ats...spoznaja i svjesnost ne funkcioniraju tako..da slažem se
ali ne, na nekom duhovnom putu nismo svi isti..isti smo što smo na putu...ali napredak, svjesnost i svašta nešto ide mnogo dalje
.jer nismo...svako dobiva od tzv. duhovnosti ono kaj mu treba..i kreće iz isključivo svoje pozicije...dakle ja npr. imam nemjerljivo recimo..(izmišljam.)..više rezultata..u npr. meditaciji.. dosegla sam određene stupnjeve..onak..ko od šale...koje neki meditanti nisu...i onisvaki puta se upinju...stepenicu po stepenicu iznova
a ja sam već bila u onom procijepu...gdje treba biti..između bla
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:05 | opcije
e vidiš dono, to kaj si nekom propustila svoj posao, niš te nije koštalo jer si u startu znala da ćeš se snaći
bi to napravila da nije bilo tako i da si znala da ćeš zbog neplaćenih računa imati ovrhu za vratom?
ne bi, ziher sam da ne bi!
ponavljam, lako je biti dobar ako time niš bitno ne gubimo.
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:05 | opcije
ok dam nekome pare..pa meni fali? jel to?
pa to je tak..kad daš
ali ak daš da bi dao..od srca..onak..ma na, nije bad...onda ti ne fali
dođe kroz nekaj drugo
jer se uvijek kroz nekaj drugo vrati
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:08 | opcije
mei..pa imala sam frke naravski da sam imala..ko može reć...ne treba mi posao???
al ja sam tada em manje trebala, em nisam bila podstanar ko ona..i bla
nebitno sad
računi su stizalipa se stiskalo i svašta nešto
al se isto tak isplivalo
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:10 | opcije
dono, a kaj da nisi imala kaj stisnuti, da li bi i onda dala?
ne kužimo se nas dvije, danas....
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:16 | opcije
ne vjerujem u davanje otkaza da netko drugi ostane. više vjerujem u ono- svakom pola radnog vremena- pa hajde.
barem ja nebih prihvatila da netko u moju korist da otkaz- znajući da će ostati bez posla.
koliko shvatih, neke odluke su bile donošene u afektu i odmah ih se uhvatilo kao rješenje.
da se imalo mogućnosti razmisliti, vjerojatno bi sve bilo drugačije.
(mislim da je ona jedna cura rekla da joj se ionako posao nije dopadao- pa je i zato ustupila svoje radno mjesto)
Autor: pognioci | 30.01.2014. u 14:18 | opcije
meij...ja nisam bila samohana majka...ona je
dakle u startu je..u lošijem položaju..u startu je nepokretna..u startu je...slabija...koji dio nije jasan?
pa ne mogu ja sebe sa njom uspoređivati jer ne mogu
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:19 | opcije
a s druge stane..nisam nikada više bila u toj situaciji..da b znala..da li bi opet tako a da sam ja samohrana...jer taj dio ne znam..kak bi i dal bi
poanta je da se ne razmišlja kaj bi kad bi
već ili možeš tada ili ne možeš...od tuda ide pomoć i humanost i kaj ja znam kaj
pa nemreš od gladnoga tražiti komad kruha za sebe jer mi baš sad krulji a nemam love
kužiš?
stvar je prilike..situacije
pa je onda oš neš
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:21 | opcije
ladonna, aj me ne gablaj
onoliko je netko slabiji koliko kuka svima i svakome kako je jadan, a da kod toga čeka kako će se razviti događanja.
onaj tko ne kuka, taj je jak i "blago njemu".
imaš one koju vuku i oni koji kukaju
i nisam još srela nekog tko kuka da je ikad u životu povukao- koliko god mu otvorio mogućnosti.
Autor: pognioci | 30.01.2014. u 14:21 | opcije
kakve veze ima status samohrane majke s tim kaj pišeš?
kaj da si imala hrpe neplaćenih računa, muža i dete?
kužiš?
bi i onda to napravila?
ne bi dono!
ili bi, ali je to onda neodgovorno prema tvojoj obitelji i takva dobrota, tvoja IMA cijenu koju plaćaju ostali koji žive s tobom
(pogni je to već komentirala)
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:25 | opcije
pomažeš kad možeš pomoći
zar ne?
ako sam pri lovi..pozoveš na ručak...kad nisi ne pozoveš
to ne znači da ne pomažeš ,nikada..samo- ne sada
jer ne možeš sada...jer ne možeš
i da uvijek će ti faliti
taj dio kad si pomogao...kroz lovu ili ovo ili ono
ali ako možeš podijeliti podijeliš
ak ne
pa ko je tolko blesav da daje zadnju košulju sa leđa..da bi obukao drugoga??
ne norite
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:26 | opcije
mi se ne kužimo nikak jel?
Autor: ladonna2 | 30.01.2014. u 14:27 | opcije
ne, ne kužimo se, dono
dobrota je uglavnom uvjetovana, angažirana. svidjelo se to tebi ili ne
jer da nije tako, onaj sa zadnjom košuljom koji ima, hodao bi bez nje, bio blesav ili ne (karikiram)
Autor: meija | 30.01.2014. u 14:32 | opcije