@@ - Zašto dobri ljudi čine loše stvari?

"Svaka situacija koja čovjeka čini anonimnim i daje mu dopuštenje za agresiju probudit će zvijer u većini ljudi"

"Dosada izaziva nasilje

Zatim postoji i skriveni čimbenik dosade. Jedan od glavnih doprinosa zlu, nasilju i neprijateljstvu u svim zatvorima, a kojemu ne pridajemo dovoljnu važnost jest čimbenik dosade. "

"Želimo vjerovati da smo dobri, da smo drugačiji, bolji, da smo superiorni. Ali sva ta sila socio-psihološkog istraživanja – a naravno postoji još mnogo pokusa uz moj i Milgramov – pokazuje da se većina dobrih, običnih, normalnih ljudi lako može navesti, namamiti ili pokrenuti da se ponašaju na način za koji odbijaju da bi se ikad mogli tako ponašati. U 30 minuta, naveli smo ih da prijeđu preko te granice."

Http://www.zarez.hr/clanci/zasto-dobri-ljudi-cine-zla-djela
 

27.12.2015. u 9:31   |   Editirano: 27.12.2015. u 9:47   |   Dodaj komentar

Jutro, ne slazem se sa tom tvrdnjom, stvar je odgoja prvenstveno.

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:33   |   opcije


Jutro, pročitaj članak, govori o psihološkim istrazivanjima

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:37   |   opcije


A joj ti si argumente strucnjaka pripremila :))
Meni ti to draga moja sve jasno i bez njih :)

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:39   |   opcije


Budem, ali to trebaju citati ovi bez srama., a znam da nece.

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:39   |   opcije


Ovi bez srama misle da su junaci. A mozda i jesu?

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:41   |   opcije


Ovo cp je tlaka na tabletu

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:43   |   opcije


zato što nismo po difoltu dobri niti su stvari difoltno loše.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:47   |   opcije


Da, slazem se. Po meni je dobro kad nitko ne pati. A loše kad se nekomu izaziva nepotrebna patnja.

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:49   |   opcije


zato što u sebi imamo ugrađene prakodove za opstanak koji se aktiviraju u izvanrednim situacijama.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:49   |   opcije


Jesam, procitala, dakle od cetvero ljudi karikiram dvoje ce odabrati zlo, dvoje je inertno.
Od tih dobrih koji mirno promatraju nasilje nad studentima koji nisu pravi kriminalci, oni ne reagiraju na nasilje ovih drugih.
Zlih.
ZASTO? Pitam se zasto na blogu nitko nikog ne sljivi?
Jel se ne tice nas? Nitko nam ne kaze kako se treba ponasati?
Ili se vjecno nadjacavaju zli i dobri?
Ne vjerujem bas toj studiji, jos je u Americi, gdje su svi odavno izgzubili osjecaj ljudskosti.

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:50   |   opcije


U ovom članku su uspjeli miroljubive i normalne ljude navesti da surovo muče druge ljude. Učine ih anonimnima i stave ih u the situaciju.

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:51   |   opcije


Nemam zvijer u sebi, da li bih mozda ubila da mi je obitelj ugrozena ili ubijena?
Ne znam, u obrani bih.

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:52   |   opcije


fora mi je kako recimo, nastane fajt između dva susjedna grada, sela, kvarta.
kvarta kao recimo dvije najmanje stanice stanovanja u gradovima.

predodređeni smo za osvajanje teritorija, to je neki davni atavizam koji se mora na neki način realizirati. agresivno? možda. ali vjerojatno nikad nitko ne bi izašao iz svoje prve pećine da nije.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:52   |   opcije


Blog upravo dogovara svim tim uvjetima: anonimnost, situacija, dosada..

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:53   |   opcije


pa i mi smo samo pripitomljene životinje.

loše je što možemo biti beskrajno surovi i kad nije neophodno.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:54   |   opcije


Ok, osvajanje/obrana teritojia, obrana bliznjih, to svi mislimo da bismo reagirali. Ali zasto doslovno mučiti nekog bez ovih prije razloga? Zašto skupljati trofeje?

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:55   |   opcije


Styx , ako sebe vidis kao zivotinju, ijuuuuu
treba te ukrotiti, to tak zvuci :)

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 9:57   |   opcije


Da, očito je to u nama. I tko zna, lako izmanipulira masom. Evo, i autor članka, istrazivač, se je zabrinuo nisu li njegova istrazivanja počeli koristiti uloše svrhe. A on je samo htio objasniti neka ponašanja.

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 9:57   |   opcije


jer misle da mogu.:)

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:58   |   opcije


cyb, malo sam ti ko nosorog:)

pa tko zna kakvi bi bili da je agresija dozvoljena i da se za nju ne snose sankcije.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 9:59   |   opcije


Pa da, anonimni su, nema posljedica. Ali isto tako mogu raditi i dobra djela kao anonimni, pa ne rade, nego najgore izađe iz njih. Pitam se, rade li se dobra djela samo zbog priznanja?

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 10:00   |   opcije


društvo smo u kojem se potiče "dobro" ponašanje, a "zlo" sankcionira.

zamisli da živimo u nekom sa sasvim drugačijim normama. a moglo se i na tu stranu okrenut.
evo, ekipa iz ISIS-a. nama potpuno nerazumljivo ponašanje, njima poželjno i prihvatljivo.

a mogli smo i mi bit oni, možda.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:01   |   opcije


Stiky, ti znas biti i draga osoba, samo se pravis opaka :)

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 10:01   |   opcije


Evo, piše, situacija. Ako si u okruzenju koje njeguje ljudske vrline, tako ćeš se i ponašati (ono s autom iz članka)

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 10:01   |   opcije


To je i inače point mojih zapisa. Svatko, ali baš svatko razmišlja kako čini ispravne stvari. Pa i onaj u ISIS-u. Kako onda osuđivati druge kad ne znamo što ga vodi?

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 10:03   |   opcije


ma cyb, daleko sam ti ja od opakosti.
al možda me preoštro sankcioniralo u djetinjstvu pa mi dođe tak mlatnut nešto povremeno, čist da si dam oduška (možd je u tom fora? pun nam je kufer bit dobri?:)

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:03   |   opcije


meni je zbilja nekad pun kufer svih uloga u kojima moram bit dobra.:)

možd zato nekad raspalim...

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:05   |   opcije


I ipak nismo opaki u svakoj situaciji u kojoj bismo mogli biti. Što je to što nas izdize iznad naše surove prirode? Kad ti netko slab pruzi ogoljeni vrat, a ti ga ne ugrizeš. Moj je odgovor - duhovnost. Drugi imaju vjerojatno druge odgovore.

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 10:06   |   opcije


empatija.

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:06   |   opcije


Pozz, moram ići..

Autor: Cococh-Anel   |   27.12.2015. u 10:06   |   opcije


gibam i ja.
poz:)

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:07   |   opcije


Znam, stiky, ima carobna rijec za ljude, reci im da ih volis, i mir do neba :))

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 10:08   |   opcije


:))
MIR je caroban :)))

Autor: cyberlady   |   27.12.2015. u 10:14   |   opcije


dobri ljudi nikada ne cine lose stvari i ne dozvole si dosadu koja je za njih nedosezni luksuz.
To je procjena zlih ljudi koji time zele pokazati da nitko nije dobar (nisam citao link ni necu, uzimam si pravo da sam procjenjujem, jer sam dovoljno odrastao da to mogu bez utjecaja od drugih)
Kada "dobar" ucini nesto lose onda ga nikako vise ne mozemo smatrati dobrim. Njegova dobrota samo sluzi kao paravan za cinjenje zlih djela i u osnovi je to zao covijek.

Autor: budvar   |   27.12.2015. u 10:39   |   opcije


sad pročitala članak odličan, jako zanimljivo.

evo, našla sam i film o stanfordskom eksperimentu. idem pogledat:)

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:40   |   opcije


http://www.filmovita.com/the-stanford-prison-experiment-2015/

Autor: styx   |   27.12.2015. u 10:41   |   opcije


baš odličan.

kaže mi čovjek, tek došao iz rata, a koji se igrom slučaja zatekao u poziciji da mu ja pomognem, na moju izjavu: "Ja sam dobra.
Ne boj se mene."... "Takvi su najgori. Video sam."

autor savršeno dokazuje istinitost Kruga. gdje se jedna krajnja točka, spaja sa istom takvom sa suprotne strane. ne postoji krajnje dobro, ni krajnje zlo. svi smo, manje više, izvedenice. bazna, društveno prihvatljiva pretpostavka o c/b svijetu, o ili- ili osobnostima je valjda najgluplja moguća civilizacijska samoprijevara.

Autor: mmmmmm_da   |   27.12.2015. u 11:35   |   opcije


samo treba istražiti granice svoje.
Bez toga nema nadzora:)

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:14   |   opcije


a dobro je i živjeti u mirnoj zemlji, lijepom gradu, ugodnom kvartu, slatkoj ulici punoj srdačnih susjeda...raditi lijep posao među dragim ljudima..
:D

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:17   |   opcije


A kad ja velim da je jedino važno kako grah padne..

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:17   |   opcije


osuđivane kriminalce su trebali dovesti i sve bi bio ok.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:19   |   opcije


Ljude zgurali u neprirodnu situaciju iz čista mira.
Normalno da su popizdili.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:19   |   opcije


činili su ono što misle da se tu čini.
Previše filmova..:)

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:20   |   opcije


da su uvjeti bili isti istacki (uniforme i sve) a da su im rekli da su u dječjem vrtiću..vjerojatno bi risali konje.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:21   |   opcije


Uostalom..i ovo je nekad bio dejting sajt:))

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:22   |   opcije


dok nismo skužili da se baš i ne mora dejtat.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:23   |   opcije


ja bi u zatvoru naučila svirati.
Možda i još jedan jezik.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:25   |   opcije


Nitko te ne može maltrat ak mu ne dozvoliš da te maltra.
Tehnički.
Nije moj problem (npr) ako netko misli da treba stavljat fotke pimpeka svako malo.
Briga me.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:27   |   opcije


u problemu sam ako pimpek poželi stavljati u neki od mojih tjelesnih otvora.
Tad krećemo u pregovore (na nekom od stranih jezika i uglazbljeno)
:)))

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:29   |   opcije


Ako mu pritom iščupam pimpek pincetomi škaricama za nokte, npr.. i pimpek batrljak pritom jako krvari..niš loše nisam učinila.
I dalje sam dobar čovjek. samo se nismo dogovorili na pravi način.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:31   |   opcije


i fino nastavim sa svirkom u miru.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:33   |   opcije


Ovaj lik je znao što želi postići i precizno je manipulirao.
Nelijepo od njega.

Autor: bozicnica   |   27.12.2015. u 13:38   |   opcije


Dodaj komentar